زمان عرضه دومین نسل ردیاب AirTag اپل اعلام شد

مارک گورمن؛ سردبیر خبرگزاری بلومبرگ ادعا کرده که شرکت اپل در نیمه نخست سال 2025 از دومین نسل ردیاب AirTag خود رونمایی خواهد کرد. اولین نسل دستگاه ردیاب اپل پیش‌تر در سال 2021 معرفی شد.

به گفته آقای گورمن، مدل جدید احتمالا با یک تراشه پیشرفته‌تر روانه بازار خواهد شد. این نیمه‌هادی احتمالا دومین نسل تراشه فوق پهن‌باندی (UWB) است که اخیرا در آیفون 15 رویت شده است. انتظار می‌رود که این فناوری به‌روزرسانی شده به ارتقاء دقت ردیابی موقعیت توسط AirTag کمک کند.

نخستین نسل AirTag دارای تراشه U1 اپل بوده و به منظور اتصال به شبکه Find My کمپانی از فناوری UWB در کنار بلوتوث بهره می‌گیرد. این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد تا دستگاه‌های خود را با دقتی بالا مکان‌یابی کنند. بدنه ردیاب از جنس فولاد ضد زنگ ساخته شده و دارای طراحی سبک و جمع‌وجوری است. گواهینامه حفاظتی IP67 مقاومت ردیاب در برابر نفوذ آب و گردوغبار را تضمین نموده و از المان‌های داخلی آن تا حدی محافظت می‌کند.

همچنین AirTag مجهز به یک اسپیکر داخلی کوچک است که با پخش صدا از طریق اپلیکیشن Find My یافتن موقعیت ردیاب را برای کاربران آسان‌تر می‌کند. پنل پشتی ردیاب قابل جداسازی بوده و کاربران در صورت نیاز می‌توانند باتری دستگاه را تعویض نمایند. کاربران با استفاده از اپلیکیشن Find My قادر به ردیابی AirTag روی نقشه خواهند بود.

بعلاوه این برنامه با استفاده از قابلیت‌های ARKit، شتاب‌سنج و ژیروسکوپ می‌تواند راهنماهای دقیق‌تری را به‌صورت صوتی، بازخورد لمسی و جهت‌های بصری ارائه نماید. کاربران در صورت مفقودی AirTag می‌توانند آن‌را در حالت Lost Mode قرار دهند. بدین‌ترتیب در صورت روشن شدن موقعیت ردیاب یا قرارگیری آن در محدوده نزدیک به کاربر، موضوع به وی اطلاع‌رسانی می‌شود.

در صورت یافتن AirTag توسط فردی دیگر، وی می‌تواند با یک دستگاه NFC روی آن ضربه زده و اطلاعات تماس با مالک ردیاب را دریافت نماید. اپل با هدف جلوگیری از ردیابی ناخواسته، ویژگی‌های حریم خصوصی را با AirTag ادغام نموده است. به‌عنوان مثال شناسه‌های سیگنال بلوتوثی مورد استفاده توسط AirTag به‌طور مکرر تعویض شده و این موضوع از ردیابی دستگاه توسط افراد غیرمجاز جلوگیری خواهد کرد. بعلاوه ارتباطات در شبکه Find My نیز به‌صورت سرتاسری رمزنگاری شده است.

همچنین بر اساس شایعات، مدل آینده AirTag با هدست اپل ویژن پرو یکپارچه خواهد شد؛ اگرچه جزئیات مربوط به این ویژگی کماکان در هاله‌ای از ابهام قرار دارند. یک تحلیل‌گر مشهور با نام مینگ چی‌کو در سال 2023 مدعی شد که تولید AirTag تا سال 2025 به تعویق افتاده است. اما اکنون هم وی و هم مارک گورمن از عرضه مدل آینده AirTag در سال 2025 خبر داده‌اند. در حال حاضر هیچ‌گونه شواهدی دال بر تغییر طراحی ردیاب موجود نیست. 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH