فروش مدل‌های غیر پرو سری آیفون 16 اپل کمتر از حد انتظار بوده است

یک تحلیل‌گر مشهور با نام مینگ چی‌کو ادعا کرده که تولید گوشی‌های سری آیفون 16 اپل طبق برنامه در حال انجام است. سفارش‌های مونتاژ برای هر 4 مدل سری آیفون 16 اساسا بدون تغییر باقی مانده و تنها میزان سفارش قطعات برای آیفون 16 و آیفون 16 پلاس بین 3 تا 5 درصد کاهش یافته است.

تقاضا برای مدل‌های پایه آیفون 16 کماکان کم است؛ در حالی‌که نقل و انتقال سری آیفون 16 پرو با سفارش‌های آیفون 15 پرو طی سال میلادی گذشته قابل مقایسه است.

این گزارش نشان می‌دهد که اپل از تامین‌کنندگان طرف قرارداد خود درخواست کرده تا در ایام تعطیلات یک هفته‌ای روز ملی چین نیز کماکان به تولید هر دو مدل پرو ادامه دهند. این موضوع بدان معناست که میزان تقاضا برای گوشی‌های آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس انتظارات اپل را برآورده کرده است. با این‌حال آقای کو خاطرنشان کرده که زمان نقل و انتقال برای مدل‌های فعلی سری آیفون 16 پرو در مقایسه با خانواده آیفون 15 پرو کوتاه‌تر بوده است.

در اواخر ماه اکتبر امسال، میزان تقاضا و نقل و انتقالات گوشی‌های آیفون در بازار ایالات‌متحده متحول خواهد شد. انتظار می‌رود که در این مقطع زمانی، اپل مجموعه‌ای از قابلیت‌های Apple Intelligence را در قالب یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری ارائه نماید. این پدیده احتمالا به افزایش فروش گوشی‌های آیفون کمک خواهد کرد.

تصاویر گوشی‌های آیفون 16، آیفون 16 پرو، آیفون 16 پرو مکس و آیفون 16 پلاس

با این‌حال عرضه ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی عمدتا به بازار آمریکا محدود بوده و این قابلیت‌ها طی آینده نزدیک در کشورهای اروپایی و چین قابل دسترس نخواهند بود.

برآوردها از تولید 88 تا 89 میلیون دستگاه آیفون 16 در سه ماهه چهارم سال 2024 حکایت دارند. این رقم در مقایسه با برآورد تولید 90 تا 91 میلیون دستگاهی طی سال میلادی گذشته اندکی کمتر است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH