اولین گوشی هوشمند با تراشه اسنپدراگون 8 الیت توسط آنر عرضه خواهد شد

پیش از این در خصوص نام شرکت عرضه‌کننده اولین گوشی هوشمند با تراشه اسنپدراگون 8 الیت شایعات مختلفی مطرح شده است. تا مدت‌ها تصور می‌شد که شیائومی در این عرصه پیشتاز باشد؛ اما اطلاعات اخیر نشان می‌دهند که وان‌پلاس نیز می‌تواند در این رقابت حضور داشته باشد.

اکنون آنر با صدور یک بیانیه رسمی زمان عرضه گوشی‌های هوشمند سری مجیک 7 خود را اعلام کرده است. امروز آنر با انتشار پستی در شبکه اجتماعی Weibo زمان عرضه گوشی‌های پرچمدار آینده خود را تائید کرد. ظاهرا این شرکت برای برگزاری دو رویداد مجزا طی ماه جاری میلادی برنامه‌ریزی‌ کرده است.

نخستین رویداد در روز 23 اکتبر (30 مهر ماه) برگزار شده و در جریان آن از رابط کاربری جدید MagicOS 9.0 مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید 15 رونمایی خواهد شد. پوستر تبلیغاتی ضمیمه شده به اعلامیه آنر از تمرکز MagicOS 9.0 بر مقوله هوش مصنوعی حکایت دارد. در همین راستا برند چینی از شعار “شاهد جادوی هوش مصنوعی” استفاده کرده است.

با این‌حال خبر مهم‌تر این است که سری آنر مجیک 7 در روز 30 اکتبر (7 آبان ماه) به‌طور رسمی رونمایی خواهد شد. بدین‌ترتیب تاریخ عرضه این گوشی هوشمند با تراشه اسنپدراگون 8 الیت برای نخستین بار به‌طور رسمی تائید شده است. البته بایستی توجه داشت که این موضوع لزوما به‌معنای عرضه اولین گوشی مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 الیت توسط آنر نخواهد بود.

کوالکام در روز 21 اکتبر (30 مهر ماه) از تراشه اسنپدراگون 8 الیت رونمایی خواهد کرد. بعلاوه گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهند که عرضه تعداد زیادی از گوشی‌های پرچمدار مجهز به این نیمه‌هادی از روز 28 اکتبر (7 آبان ماه) آغاز خواهد شد. این زمان‌بندی به شیائومی و سایر شرکت‌ها امکان خواهد داد تا عنوان اولین عرضه‌کننده گوشی با تراشه اسنپدراگون 8 الیت را به خود اختصاص دهند.

بر اساس پیش‌بینی‌ها سری آنر مجیک 7 احتمالا شامل دو مدل مختلف استاندارد و پرو خواهد بود. بر اساس اطلاعات فاش شده این دو گوشی احتمالا از شباهت‌های زیادی برخوردار خواهند بود. این دو گوشی احتمالا مجهز به یک تراشه مشابه بوده و از سیستم دوربین سه‌گانه روی پنل پشتی خود استفاده خواهند کرد.

دوربین اصلی احتمالا مجهز به سنسور 50 مگاپیکسلی Omnivixion OV50H بوده و دوربین تله‌فوتو 50 مگاپیکسلی نیز از سنسور IMX882 ساخت سونی استفاده خواهد کرد. دوربین سوم نیز احتمالا از رزولوشن 50 یا 200 مگاپیکسلی (با سنسور ISOCELL HP3) برخوردار خواهد بود.

هر دو گوشی آنر مجیک 7 و آنر مجیک 7 پرو احتمالا مجهز به نمایشگرهای اولد خواهند بود. بعلاوه نمایشگر مدل پرو احتمالا از رزولوشن بالاتر 2K بهره خواهد برد؛ در حالی‌که نمایشگر مدل استاندارد از رزولوشن 1.5K برخوردار خواهد بود. یک گزارش پیش‌تر منتشر شده نشان داد که آنر مجیک 7 پرو از اتصال ماهواره‌ای نیز پشتیبانی خواهد کرد.

از این گذشته هر دو گوشی احتمالا از ویژگی‌های مشترکی نظیر گواهینامه حفاظتی IP68/IP69 در برابر نفوذ آب و گردوغبار، حسگر اثرانگشت اولتراسونیک، سیستم تشخیص چهره دو بعدی و همچنین فناوری محافظ چشم آنر موسوم به enhanced eye protection 3.0 بهره خواهند برد.

همچنین آنر در جریان برگزاری رویداد IFA امسال در شهر برلین، عرضه سری مجیک 7 با AI Agent را تائید کرد. این ابزار یک دستیار هوش مصنوعی شخصی روی دستگاهی بوده و برای یادگیری عادات کاربر و محیط دستگاه طراحی شده است. همچنین این دستیار قادر به اجرای خودکار و هوشمندانه وظایف در برنامه‌ها و سرویس‌های مختلف است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH