سیتروئن آمِی

تحولی در دنیای خودرو: معرفی نسخه جدید سیتروئن آمِی

سیتروئن آمِی، یک خودروی غیرمعمول که در طول چهار سال گذشته، دنیای خودرو را به لرزه درآورده، جایگاهی را به دست آورده است که با کدهای سنتی فاصله زیادی دارد و بیشتر به دنیای کمیک‌استریپ‌ها نزدیک است. این خودرو در نیمه اول سال 2025 با نسخه جدیدی که در پاریس رونمایی خواهد شد، به روزرسانی خواهد شد. ابعاد آن نسبت به مدل کنونی تغییر نخواهد کرد، اما طراحی جدید آمِی شامل جلو و عقب متفاوتی خواهد بود که ظاهری شخصی‌تر به آن می‌دهد و آن را به عنوان یک همراه و دوست قابل شناسایی‌تر می‌سازد.
سیتروئن آمِی

نسخه جدید آمِی چهره‌ای جدید و دوستانه‌تر دارد که به لطف خطوط تیزتر، حس پختگی بیشتری را منتقل می‌کند. چراغ‌های جلو که با طراحی مشکی شبیه به پلک احاطه شده‌اند، در پایه شیشه جلو قرار دارند و ظاهری جدید به خودرو می‌بخشند. این چراغ‌ها که در ارتفاع بالا قرار دارند، تعادل و دید جدیدی از جلو را برای مدلی که به آینده نگاه می‌کند، فراهم می‌کنند. این دو چراغ با یک کپسول جدید که به شکل یک لبخند به هم متصل شده و جنبه شاداب سیتروئن آمِی را تقویت می‌کنند.
سیتروئن آمِی

جلوپنجره آمِی ساده‌تر و متراکم‌تر است. زیر شیشه جلو، بخشی شیب‌دار قرار دارد که کپسول جدید را نمایش می‌دهد و به یک ناحیه عمودی منتهی می‌شود. لوگوی جدید برند به صورت زاویه‌دار قرار گرفته است، گویی که به عابران پیامی می‌دهد. در مقایسه با نسل قبلی، قسمت پایینی سپر کمتر گرد است و دارای سبکی قوی‌تر و مجسم‌تر است. در جلوی چرخ‌ها، این عناصر به شکل مکعب‌هایی طراحی شده‌اند که یادآور قطعات لگو هستند. این ویژگی‌ها حس عریض‌تری به آمِی می‌دهند و به شخصیت بازیگوش آن کمک می‌کنند. این عناصر به عنوان ضربه‌گیرهای محافظ در چهار گوشه خودرو عمل می‌کنند.

این مطلب را حتما بخوانید:

راهنمای جامع خرید خودرو صفر: نکات کلیدی که باید بدانید

تقارن همچنان عنصر اساسی طراحی سیتروئن آمِی باقی مانده است. این ویژگی به شخصیت اصلی خودرو کمک کرده و هزینه‌ها را با کاهش سرمایه‌گذاری به حداقل می‌رساند. سطح شیب‌دار زیر شیشه جلو در زیر شیشه عقب نیز تکرار شده است. این طراحی به سیتروئن آمِی داینامیک بیشتری می‌بخشد و حس پیشروی را ایجاد می‌کند. این تقارن در درها و گلگیرها نیز دیده می‌شود. گلگیرها همچنین به مدل مشهور 2CV شباهت دارند، با خطوطی که در شکل گلگیر جلوی راست و گلگیر عقب چپ قالب‌گیری شده‌اند. این الگو به شکاف‌های موجود در گلگیرهای جلو خودروی نمادین سال 1948 اشاره دارد. اگرچه 77 سال بین این دو خودروی سیتروئن در سال 2025 فاصله وجود دارد، سیتروئن آمِی یک نسل از 2CV به شمار می‌آید: مانند آن، هدفش سادگی و سهولت استفاده برای همه است.
مزدا CX-30

مفهوم اشکال بسته که در جلو ذکر شد، در تعدادی از امضاهای گرافیکی در کنار آمِی تکرار شده است. به عنوان مثال، پوشش‌های چرخ‌ها دارای الگویی از مربع‌هایی با گوشه‌های گرد هستند. این اشکال بسیار معاصر بوده و در تکنولوژی‌های جدید و دنیای هنر قابل مشاهده‌اند. این ویژگی‌ها جذابیت آمِی را برای نسل جوان تقویت می‌کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH