شیائومی خبر تعطیلی وبسایت پوکو را رسما اعلام کرد

کمپانی شیائومی در سال 2019 خبر جدایی خود از برند پوکو را اعلام کرد. از آن زمان به بعد، پوکو به‌عنوان یک برند مستقل شناخته شد. با این‌حال این جدایی آن‌طور که به‌نظر می‌رسد آسان نبوده است.

پوکو کماکان از امکانات تولید و شبکه خدمات شیائومی استفاده می‌کرد. حتی نرم‌افزار قابل اجرا روی دستگاه‌های پوکو نیز نسخه‌ای از HyperOS با تغییرات جزئی به‌شمار می‌رود. در هر صورت اکنون بار دیگر خبر جدیدی درباره پوکو منتشر شده است. این‌بار شیائومی تصمیم گرفته تا وبسایت رسمی پوکو را تعطیل نماید.

پوکو در اطلاعیه‌ای رسمی به کلیه علاقه‌مندان خود اطلاع داده که وبسایت جهانی po.co را در کنار سایت‌های بریتانیا، فرانسه و سایر سایت‌های جهانی خود تعطیل خواهد کرد. این وبسایت تا روز 31 دسامبر (10 دی ماه) سال جاری تعطیل خواهد شد.

اما این تمام ماجرا نیست. در اطلاعیه اخیر اعلام شده که از روز 21 اکتبر 2024 (30 مهر ماه) تمامی محصولات و خدمات برند پوکو تحت وبسایت رسمی شیائومی قرار خواهند گرفت. بنابراین اکنون اساسا تمامی موارد مرتبط با پوکو در وبسایت mi.com/global قابل دسترس خواهند بود.

بنابراین چنان‌چه پیش‌تر خریدی از طریق وبسایت رسمی پوکو انجام شده باشد؛ در این‌صورت به‌زودی در وبسایت رسمی شیائومی هدایت خواهد شد. تمامی جزئیات دیگر مانند خدمات مشتریان و برنامه‌های وفاداری از جمله امتیازات پوکو به پلتفرم شیائومی منتقل می‌شوند.

چنان‌چه کاربر در اکانت خود دارای کوپن‌های تخفیف باشد؛ در این‌صورت پیش از تعطیلی وبسایت پوکو این کدها بار دیگر برای آنها صادر خواهند شد. بنابراین لازم نیست کاربران از این بابت نگرانی خاصی داشته باشند. تمامی داده‌های مهم دیگر نیز به‌زودی منتقل خواهند شد.

برند چینی اعلام کرده که این تصمیم برای اطمینان از عملکرد روان اکوسیستم شیائومی اتخاذ شده است. پوکو حتی به‌عنوان یک برند مستقل کماکان تحت معماری شیائومی باقی خواهد ماند. بعید است که این اقدام بر واحد هندی پوکو و وبسایت رسمی آن یعنی poco.in تاثیرگذار باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH