زمان عرضه سیستم‌عامل HarmonyOS Next هواوی اعلام شد

فرآیند توسعه سیستم‌عامل HarmonyOS Next از چند سال قبل آغاز شده است؛ اما اکنون بالاخره زمان عرضه نسخه تجاری این پلتفرم مشخص شده است. بر اساس شایعات این سیستم‌عامل همزمان با معرفی سری نوا 13 در روز 22 اکتبر (1 آبان ماه) عرضه خواهد شد.

این سیستم‌عامل یک گام بزرگ برای جاه‌طلبی‌های نرم‌افزاری شرکت هواوی محسوب می‌شود؛ چرا که پروژه متن‌باز اندروید (AOSP) و پشتیبانی از برنامه‌های اندرویدی را کنار گذاشته و در عوض از کدها و اپلیکیشن‌های بومی کمپانی بهره خواهد برد. ورژن توسعه‌دهنده HarmonyOS Next در تابستان سال گذشته منتشر شد و در این مدت واحد نرم‌افزاری هواوی سرگرم توسعه اکوسیستمی از برنامه‌ها و خدمات برای استقبال از کاربران بوده است.

بر اساس آخرین گزارش‌ها HarmonyOS Next دارای بیش از 10 هزار اپلیکیشن و سرویس مختلف است. این سیستم‌عامل به لحاظ بصری با نسخه فعلی HarmonyOS یکسان است؛ اما قابلیت اجرای کدها و برنامه‌های اندرویدی را ندارد. HarmonyOS Next از سیستم‌عامل میکرو کرنل توسعه‌یافته توسط هواوی بهره گرفته و بر پایه هسته متن‌باز OpenHarmony بنا شده است.

این پلتفرم از طریق Ark Compiler ارائه شده با سرویس‌های موبایلی هواوی (HMS) از اپلیکیشن‌های مختلف پشتیبانی نموده و نویدبخش دستیابی به معماری یکپارچه بین دستگاه‌های مجهز به HarmonyOS Next، فضای ابری و محصولاتی با قالب‌های طراحی مختلف خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH