گوگل انتشار اندروید 15 برای دستگاه‌های پیکسلی خود را آغاز کرد‌

انتشار انبوه اندروید 15 هم‌اکنون آغاز شده است. این‌بار نیز مطابق روال معمول، گوشی‌های پیکسلی گوگل در اولویت نخست برای دریافت این به‌روزرسانی بزرگ قرار دارند. کاربران برای دریافت این به‌روزرسانی بایستی گوشی‌های سری پیکسل 6 یا مدل‌های جدیدتر از آن را در اختیار داشته باشند.

گوگل با انتشار یک پست رسمی به تشریح برجسته‌ترین ویژگی‌های ارائه شده در آخرین نسخه از سیستم‌عامل اندروید پرداخته است. فهرست دستگاه‌های گوگلی پشتیبانی‌کننده از اندروید 15 شامل پیکسل 6، پیکسل 6 پرو، پیکسل 6a، پیکسل 7، پیکسل 7 پرو، پیکسل 7a، پیکسل تبلت، پیکسل فولد، پیکسل 8، پیکسل 8 پرو، پیکسل 8a، پیکسل 9، پیکسل 9 پرو، پیکسل 9 پرو XL و پیکسل 9 پرو فولد است.

ویژگی فضای خصوصی به کاربران امکان می‌دهد تا برنامه‌های حساس را در پشت یک لایه اضافی احراز هویت پنهان نمایند. با فعال‌سازی این ویژگی، برنامه‌های موجود در فضای خصوصی از سایر اپلیکیشن‌ها جدا شده و در منو کشویی برنامه، اپلیکیشن‌های اخیرا استفاده شده، اعلان‌ها و تنظیمات قابل مشاهده نخواهند بود.

همچنین اندروید 15 از بهینه‌سازی‌هایی برای تبلت‌ها و گوشی‌های تاشو با قابلیت سنجاق کردن نوار وظیفه پشتیبانی می‌کند. بدین‌ترتیب کاربران می‌توانند به اپلیکیشن‌ها و مجموعه برنامه‌های پرکاربرد خود به شکل سریعی دسترسی پیدا کنند. همچنین کاربران با استفاده از همین گزینه به آسانی می‌توانند نوار وظیفه را unpin نمایند.

ویژگی Theft Detection Lock یکی دیگر از قابلیت‌های امنیتی جدید اندروید به‌شمار رفته و برای اکثر دستگاه‌های مجهز به اندروید 10 و نسخه‌های جدیدتر از آن ارائه می‌شود. این ویژگی به‌طور خودکار گوشی را قفل کرده و در صورت به سرقت رفتن گوشی از لو رفتن اطلاعات شخصی کاربر جلوگیری می‌کند. دستگاه برای تشخیص حرکات مرتبط با سرقت نظیر کشیدن و دویدن ناگهانی از حسگرها و هوش مصنوعی دستگاه‌ استفاده می‌کند.

ویژگی‌های Theft Detection Lock و Private Space

ویژگی Remote Lock به کاربران امکان می‌دهد تا با استفاده از شماره تلفن خود از دستگاهی دیگر، گوشی خود را قفل کنند. این ویژگی حتی در صورت خاموش بودن قابلیت Find My Devices نیز عمل خواهد کرد.

گوگل علاوه بر انتشار اندروید 15 از بسته Pixel feature drop ویژه ماه اکتبر نیز رونمایی کرد. این پکیج شامل ویژگی جمنای هندزفری روی ایربادهای پیکسل بادز پرو، بادز پرو 2 و پیکسل بادزهای سری A است.

پیکسل 8 و گوشی‌های جدیدتر از آن از حالات Astrophotography ،Night Sight و عکاسی و فیلمبرداری بهبودیافته در زیر آب بهره‌مند خواهند شد. مشخصه Audio Magic Eraser به ایزوله‌سازی صداها حین ضبط ویدیوها کمک می‌کند. ویژگی ردیاب آلودگی به برنامه Pixel Weather اضافه شده و اپلیکیشن ترمومتر روی پیکسل 8 پرو از صحنه‌یاب دوربین پشتیبانی می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH