رشد 5 درصدی بازار جهانی گوشی‌های هوشمند طی سه ماهه سوم سال 2024

موسسه تحقیقاتی Canalys گزارش اولیه خود در زمینه بازار جهانی گوشی‌های هوشمند طی سه ماهه سوم سال 2024 را منتشر کرد. این گزارش نشان می‌دهد که میزان نقل و انتقال گوشی‌ها نسبت به دوره سه ماهه قبلی و بازه زمانی مشابه طی سال میلادی گذشته افزایش یافته است.

به گفته تحلیل‌گران، چرخه جایگزینی در حال انجام یکی از عوامل اصلی رشد بازار در حد فاصل ماه‌های جولای تا سپتامبر محسوب می‌شود؛ چرا که رقابت‌ از هر زمان دیگری فشرده‌تر شده است.

سامسونگ کماکان در صدر جدول قرار دارد؛ اگرچه این برند برای حفظ جایگاه برتر خود در سه ماهه سوم سال 2024 به زحمت افتاده است. در واقع پس از گرد کردن سهم سامسونگ از بازار، این رقم با سهم اپل برابری می‌کند. شیائومی، اوپو و ویوو به‌ترتیب در رتبه‌های سوم تا پنجم قرار دارند.

اما در این میان تمامی نگاه‌ها به شرکت اپل معطوف بود؛ چرا که در سه ماهه سوم سال 2024 این برند آمریکایی به بالاترین حجم فروش خود دست یافت. گوشی‌های سری آیفون 15 و دستگاه‌های جدید این شرکت با تقاضای چشمگیری از جانب مصرف‌کنندگان مواجه شد. بر اساس پیش‌بینی‌ها اپل در ماه جاری میلادی، ویژگی‌های هوش مصنوعی خود را عرضه خواهد کرد. با این‌حال گرایش بازار به سوی دستگاه‌های پریمیوم اصلی‌ترین عامل افزایش فروش اپل محسوب می‌شود.

انتظار می‌رود که عملکرد سری آیفون 16 به اپل کمک کند تا در سه ماهه چهارم سال 2024 بار دیگر به یک شرکت پیشرو در بازار گوشی‌های هوشمند تبدیل شود. همچنین با عرضه گسترده‌تر ویژگی‌های Apple Intelligence در بازارهای بیش‌تری از اروپا و چین طی نیمه نخست سال 2025، اپل احتمالا می‌تواند روند برتری خود در بازار را حفظ نماید.

در فصل خرید تعطیلات، وضعیت بازار رضایت‌بخش به‌نظر می‌رسد. جشنواره Diwali طی روز 31 اکتبر (10 آبان ماه) در هندوستان برگزار شده و جشن روز مجردها در چین نیز طی روز 11 نوامبر (21 آبان ماه) برگزار می‌شود. جمعه سیاه در اواخر ماه نوامبر قرار داشته و در پایان سال نیز نوبت به تعطیلات کریسمس خواهد رسید.

به گفته تحلیل‌گران موسسه Canalys وضعیت بازار روبه بهبود است؛ اما برخی تولیدکنندگان در زمینه خلق تقاضا و موانع مقرراتی خصوصا در اتحادیه اروپا کماکان با چالش‌هایی در عرصه جهانی مواجه هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH