گوشی سامسونگ گلکسی A16 4G با پشتیبانی نرم‌افزاری 6 ساله رسما معرفی شد

چند هفته قبل شرکت سامسونگ از گوشی گلکسی A16 5G رونمایی کرد؛ اما در آن زمان به نسخه 4G گوشی هیچ‌گونه اشاره‌ای نشد. اکنون این دستگاه به‌طور رسمی معرفی شده است. شاخه فرانسوی سامسونگ با صدور یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که گوشی‌های هوشمند گلکسی A16 و گلکسی A16 5G دستگاه‌های مقاومی در آزمون زمان به‌شمار می‌روند.

دلیل طرح چنین ادعایی این است که هر دو مدل برای مدت 6 سال پشتیبانی می‌شوند. پشتیبانی شامل انتشار پچ‌های امنیتی و آپدیت‌های سیستم‌عامل است. سامسونگ گلکسی A16 5G تقریبا مشابه با برادر 5G خود است. این گوشی هوشمند مجهز به یک نمایشگر 6.7 اینچی اولد با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی 90 هرتزی است.

باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی گوشی از فناوری شارژ 25 واتی پشتیبانی می‌کند. پیکره‌بندی دوربین پشتی سه‌گانه از سنسورهای 50، 2 و 2 مگاپیکسلی تشکیل شده و دوربین سلفی نیز از یک سنسور 13 مگاپیکسلی استفاده می‌کند. تمامی این قطعات درون بدنه‌ای باریک با ضخامت 7.9 میلی‌متری قرار گرفته و گواهینامه حفاظتی IP54 نیز مقاومت نسبی گوشی در برابر نفوذ آب و گردوغبار را تضمین می‌کند.

گواهینامه IP برای نخستین بار در این رده ارائه شده است. دستگاه‌های گلکسی A1x و حتی گلکسی A2x فاقد گواهینامه رسمی IP هستند؛ بنابراین پیش از این مشتریان بایستی به سراغ مدل‌های سری گلکسی A3x می‌رفتند.

سامسونگ گلکسی A16 5G (سمت چپ) و گلکسی A16 4G (سمت راست)

سامسونگ گلکسی A16 4G همانند مدل نسل قبلی خود یعنی گلکسی A15 4G از تراشه هلیو G99 بهره می‌گیرد. این گوشی هوشمند مجهز به 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی بوده و درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی از کارت‌هایی با حداکثر ظرفیت 1 ترابایت پشتیبانی می‌کند.

به وجود جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون هیچ اشاره‌ای نشده است؛ بنابراین بازگشت دوباره آن به گوشی امری بعید به‌نظر می‌رسد. بعلاوه سامسونگ به جزئیات قیمت‌گذاری گلکسی A16 4G اشاره نکرده است. با این‌حال با توجه به قیمت مدل‌های 4G و 5G گلکسی A15 انتظار می‌رود که نسخه 4G گلکسی A16 با تخفیف حدودا 50 یورویی عرضه شود.

سامسونگ گلکسی A16 4G در ماه نوامبر قابل دسترس بوده و احتمالا در خارج از بازار اروپا نیز عرضه خواهد شد. این گوشی هوشمند با مدل‌های رنگی خاکستری، سبز و آبی به بازار عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH