کمپانی ARM مجوز طراحی تراشه‌های کوالکام را لغو می‌کند

کوالکام در آستانه لغو مجوز معماری تراشه‌های خود از سوی کمپانی ARM قرار دارد. گزارش جدید خبرگزاری بلومبرگ نشان می‌دهد که ARM با ارسال یک اخطار 60 روزه به کوالکام، خبر لغو مجوز طراحی تراشه‌های خود را با غول تولیدکننده نیمه‌هادی در میان گذاشته است.

این اقدام می‌تواند به برنامه توسعه تراشه‌های کوالکام برای گوشی‌های هوشمند، لپ‌تاپ‌ها و صنعت خودروسازی ضربه‌ای جدی را وارد نماید. برای ریشه‌یابی وضعیت فعلی بایستی اختلاف حقوقی میان دو شرکت که از سال 2022 آغاز شده است را مدنظر قرار داد.

در آن زمان ARM با تنظیم شکایتی علیه کوالکام، این شرکت را به نقض قرارداد و نماد تجاری در رابطه با توسعه هسته‌های سفارشی فونیکس بدون کسب رضایت از خود متهم کرد. کوالکام یکی از بزرگ‌ترین مشتریان ARM به‌شمار رفته و لغو قرارداد برای هر دو طرف زیان‌بار خواهد بود.

پردازنده‌های جدیدتر کوالکام نظیر Oryon دیگر از هسته‌های ARM استفاده نمی‌کنند؛ اما کماکان بر مجموعه دستورالعمل‌های ARM متکی هستند. این مجموعه امکان برقراری ارتباط میان سخت‌افزار و نرم‌افزار را فراهم می‌کند.

اکنون بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که کوالکام نسبت به این تصمیم چه واکنشی نشان خواهد داد. همچنین بایستی دید که آیا این شرکت پیش از ارجاع اختلاف حقوقی به دادگاه فدرال آمریکا در دلاور طی ماه دسامبر موفق به توافق با ARM خواهد شد یا خیر. بر اساس برخی گمانه‌زنی‌ها دو طرف پیش از رسیدن پرونده به دادگاه، اختلافات میان خود را حل و فصل خواهند کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH