گوشی‌های دارای تراشه اسنپدراگون 8 الیت از آپدیت‌های 8 ساله اندروید بهره‌مند می‌شوند

پیش از این سامسونگ نام خود را به‌عنوان یکی از برندهای پیشتاز از نظر پشتیبانی ارتقاء سیستم‌عامل اندروید مطرح نموده است. آخرین دستگاه‌های رده بالا این شرکت برای مدت 7 سال پشتیبانی شده و در نتیجه کاربران آنها در صورت عدم ارتقاء گوشی‌های خود طی این دوره می‌توانند برای مدت زمان قابل‌توجهی از ویژگی‌های جدید بهره‌مند شوند.

ارائه پشتیبانی نرم‌افزاری در این سطح مستلزم هماهنگی موارد متعددی است. این اقدام به تنهایی توسط سامسونگ قابل انجام نبوده و نیازمند همکاری متقابل با گوگل و شرکت سازنده تراشه خواهد بود. کوالکام با عرضه تراشه جدید اسنپدراگون 8 الیت امکان ارائه به‌روزرسانی حداکثر 8 ساله سیستم‌عامل اندروید را در اختیار شرکت‌های تولیدکننده قرار داده است.

سامسونگ احتمالا یکی از شرکت‌هایی است که از این ظرفیت بهره‌برداری خواهند کرد. در واقع سامسونگ حتی با عرضه سری گلکسی S25 در سال آینده میلادی می‌تواند چنین کاری را انجام دهد. با این‌حال نحوه ارتقاء سیستم‌عامل اندروید و امکان انجام آن به عوامل متعددی وابسته خواهد بود.

پیش از عرضه هر به‌روزرسانی جدید توسط شرکت‌هایی نظیر سامسونگ، گوگل بایستی آنها را تولید و تست کند. در نهایت بایستی به‌روزرسانی از سوی کوالکام یا سایر کمپانی‌های طراح تراشه مورد تائید قرار گیرد؛ چرا که هر به‌روزرسانی احتمالا نیازمند اعمال برخی تغییرات در کرنل یا معماری نرم‌افزاری مورد استفاده توسط تراشه خواهد بود.

از آنجا که شرکت طراح تراشه تنها بازیگری است که می‌تواند چنین تغییراتی را اعمال نماید؛ لذا ارتقاء سیستم‌عامل بدون مشارکت کمپانی‌هایی مانند کوالکام امکان‌پذیر نخواهد بود.

طراحان تراشه نظیر کوالکام برای چرخه پشتیبانی نرم‌افزاری پایدار و طولانی‌تر احتمالا هزینه بیش‌تری را از شرکت‌های سازنده مطالبه می‌کنند؛ چرا که آنها می‌دانند تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند بدون اطمینان از اعمال تغییرات ضروری توسط کوالکام قادر به تبلیغ وعده به‌روزرسانی 6 یا 7 ساله برای سیستم‌عامل اندروید نخواهند بود.

سامسونگ در زمینه پشتیبانی نرم‌افزاری از دستگاه‌های پرچمدار خود چشم‌انداز جدیدی را تعریف نموده و بسیاری از پرچمداران جدید که از تراشه‌های اسنپدراگون کوالکام استفاده می‌کنند را با وعده انتشار آپدیت‌های 7 ساله اندروید روانه بازار کرده است. کوالکام تائید کرده که از تراشه پرچمدار جدید خود موسوم به اسنپدراگون 8 الیت برای مدت 8 سال پشتیبانی خواهد کرد. این نیمه‌هادی احتمالا در تمامی مدل‌های سری گلکسی S25 سامسونگ به‌کار گرفته خواهد شد.

این موضوع بدان معناست که سامسونگ در صورت تمایل می‌تواند گوشی‌های پرچمدار آینده خود را با وعده دریافت به‌روزرسانی‌های 8 ساله اندروید عرضه نماید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH