آیفون 17 پرو مکس مجهز به دوربین تله‌فوتو با زوم اپتیکال 10 برابری خواهد بود

آیفون 15 پرو مکس اولین گوشی هوشمند اپل با دوربین تله‌فوتو مبتنی بر تتراپریسم و زوم اپتیکال 5 برابری محسوب می‌شود. با این‌حال غول کوپرتینویی در آینده احتمالا به استفاده از ماژول تتراپریسم با بزرگنمایی 10 برابری روی خواهد آورد.

بر اساس گزارش‌ها اپل به‌دلیل برخی اختلافاتی که جزئیات مربوط به آن هنوز مشخص نیست؛ از ادامه همکاری با شرکت LG Innotek صرفنظر نموده و در عوض با یکی از واحدهای تابعه شرکت Luxshare موسوم به ICT همکاری خواهد کرد. در حال حاضر LG Innotek به‌عنوان تامین‌کننده ماژول تتراپریسم مورد استفاده در گوشی‌های آیفون فعالیت می‌کند.

در عین‌حال ماژول تتراپریسم نسل آینده از بزرگنمایی اپتیکال 10 برابری پشتیبانی خواهد کرد. زمان دقیق این رویداد هنوز مشخص نیست؛ اما بی‌تردید چنین سناریویی در سال 2025 عملیاتی نخواهد شد.

بر اساس تمامی داده‌های به‌دست آمده، این ماژول در آیفون‌های نسل آینده اپل بدون تغییر باقی خواهد ماند. با این‌حال مشخصه مذکور علاوه بر مدل پرو مکس در نسخه کوچک‌تر آیفون پرو نیز ظاهر خواهد شد. دوربین جدید احتمالا به یکی از مولفه‌های برجسته در سری آیفون 17 تبدیل شده و در ابتدا احتمالا تنها برای گران‌قیمت‌ترین عضو خانواده ارائه می‌شود.

منبع منتشرکننده گزارش به هیچ‌گونه اطلاعاتی در این رابطه اشاره نکرده است؛ اما می‌توان فرض کرد که اپل در صورت پیاده‌سازی ماژول تله‌فوتو پریسکوپی با زوم اپتیکال 10 برابری از یک لنز تله‌فوتو دیگر با زوم کوچک‌تر مثلا 3 برابری نیز بهره‌برداری خواهد کرد.

جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که چنین سیستمی در گوشی سامسونگ گلکسی S23 اولترا نیز پیاده‌سازی شده است؛ با این تفاوت که دوربین تله‌فوتو گوشی مبتنی بر تتراپریسم نبوده و بر پایه یک ماژول پریسکوپی طراحی شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH