گوشی شیائومی پوکو C75 با تراشه هلیو G81 اولترا رسما معرفی شد

گوشی پوکو C75 از طراحی مسطح با یک ناچ قطره‌ای شکل در قسمت جلویی و ماژول دوربین دایروی‌شکل در مرکز پنل پشتی روانه بازار می‌شود. این گوشی هوشمند با سه رنگ‌آمیزی مشکی، سبز و طلایی در دسترس خریداران قرار می‌گیرد. مدل‌های رنگی سبز و طلایی دارای طراحی بافت‌دار هستند.

شایان به ذکر است که پوکو C75 از جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون استفاده می‌کند؛ مشخصه‌ای که امروزه در دستگاه‌های مدرن به ندرت مشاهده می‌شود. توان پردازشی پوکو C75 از طریق تراشه هلیو G81 اولترا تامین خواهد شد.

این نیمه‌هادی مجهز به هسته‌های کارآمد کورتکس A75 و هسته‌های کم‌مصرف کورتکس A55 بوده و از پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2 بهره می‌گیرد. بعلاوه تراشه مذکور از حافظه‌های رم LPDDR4X و حافظه داخلی eMMC 5.1 پشتیبانی می‌کند.

این گوشی با دو پیکره‌بندی مختلف حافظه شامل 6 گیگابایت رم + 128 گیگابایت حافظه داخلی و 8 گیگابایت رم + 256 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود. کاربران می‌توانند ظرفیت رم گوشی را به شکل مجازی تا 16 گیگابایت ارتقاء دهند. بدین‌ترتیب کاربران می‌توانند بخشی از حافظه داخلی دستگاه را به رم اضافی اختصاص داده یا از آن برای ذخیره‌سازی فایل‌های معمولی استفاده کنند.

پوکو C75 مجهز به یک نمایشگر 6.88 اینچی با رزولوشن 720p (معادل 1640×720 پیکسل)، روشنایی 450 نیتی در حالت دستی و حداکثر روشنایی 600 نیتی در حالت High Brightness Mode است. این نمایشگر موفق به دریافت گواهینامه‌های TUV Rheinland برای کاهش میزان تابش نور آبی و Flicker-Free (حذف سوسو زدن تصویر) برای محافظت از چشم کاربران شده است.

این نمایشگر علیرغم ویژگی‌های مبتدیانه خود از نرخ نوسازی 120 هرتزی برای پیمایش روان‌تر پشتیبانی نموده و به منظور افزایش طول عمر باتری می‌تواند نرخ نوسازی خود را به‌صورت دینامیکی تنظیم نماید. انرژی مورد نیاز گوشی از طریق یک باتری 5160 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ 18 واتی تامین می‌شود.

سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی گوشی در کنار دوربین ثانویه با ماهیت نامشخص قرار گرفته و از برخی ویژگی‌های نرم‌افزاری نظیر Film Camera، HDR، Portrait، 50MP Mode و Night Mode پشتیبانی می‌کند. این دوربین قادر به ضبط ویدیو با حداکثر رزولوشن 1080p است. دوربین جلویی 13 مگاپیکسلی نیز از اکثر ویژگی‌های نرم‌افزاری پشتیبانی می‌کند؛ در حالی‌که موتور تصویربرداری پوکو به بهینه‌سازی کیفیت و سرعت ثبت عکس برای خلق تجربه‌ای بهتر از عکاسی و فیلم‌برداری کمک می‌کند.

پوکو C75 در فهرست وبسایت جهانی شیائومی به معرض نمایش گذاشته شده و به‌زودی برای خریداری قابل دسترس خواهد بود. خریداران اولیه برای تهیه مدل‌های 6/128 و 8/256 گیگابایتی این گوشی به‌ترتیب بایستی مبالغ 109 و 129 دلار را پرداخت نمایند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH