رسما تایید شد: HP به دو کمپانی مجزا تقسیم می شود!

82844637-798x310

دیروز HP رسما اعلام کرد که این شرکت به دو کمپانی مستقل تقسیم خواهد شد. کمپانی اول قرار است با تمرکز بیشتری بر دو زمینه رایانه‌های شخصی و چاپگرها به کار خود ادامه دهد. این کمپانی HP Inc نام خواهد داشت. بخش دوم نیز با نام Hewlett-Packard Enterprise یک کمپانی اقتصاد محور خواهد بود و بر روی بازار تمرکز دارد.

Meg Whitman که از سال 2011 به عنوان مدیر اجرایی در HP فعالیت می‌کند، سکان‌دار کمپانی Hewlett-Packard Enterprise خواهد بود و Pat Russo نیز ریاست هیئت مدیره آن را عهده‌دار می‌شود.

همچنین Dion Weisler نیز که در گذشته معاون بخش مربوط به PC ها و چاپگرهای HP بوده است با اجرایی شدن این طرح به مقام ریاست کمپانی HP Inc می‌رسد. Whitman نیز معاونت وی را بر عهده می‌گیرد و این به معنای نفوذ در هر دو کمپانی برای وی است.

اچ پی انتظار دارد تا پایان سال 2015 پروژه جدایی این دو کمپانی به سرانجام برسد و در این میان سهامداران نیز سهام هر دو کمپانی را به طور یکسان در اختیار خواهند گرفت.

Whitman می‌گوید:” این اتفاق باعث می‌شود تا هر یک از دو شرکت استقلال بیشتری برای پیشبرد اهداف خود داشته باشند و زمینه فعالیت و منابع اقتصادی هر یک جدا از دیگری مدیریت خواهد شد که امیدواریم همه این‌ها به نفع مصرف‌کنندگان باشد. با تقسیم شدن HP به دو کمپانی مجزا دست ما برای ارائه خدمات بهتر و پشتیبانی از مصرف‌کنندگان بازتر می‌شود و همچنین می‌توانیم با افزایش رضایت‌مندی آنان حداکثر سود ممکن را به سهامداران پرداخت کنیم.”

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH