5 کار جدی و حرفه‌ای که می‌توانید با کروم بوک خود انجام دهید

معمولا کروم بوکها را دستگاه‌هایی ناتوان می‌شناسند که نمی‌توانند در حد یک لپ‌تاپ معمولی هم کارایی داشته باشند، اما در واقعیت چنین نیست و کروم بوکها را می‌توان دستگاه‌هایی دانست که قادر به انجام کاراهای مورد نیاز کاربر همچون پنج مورد زیر هستند. با مقاله زیر همراه باشید.

ویرایش عکس‌ها با ادوبی فتوشاپ

chromebookphotoshop-100462918-orig

ادوبی و گوگل اخیرا اعلام کرده‌اند که می‌خواهند برنامه فتوشاپ را به صورت آنلاین برای کروم آماده کنند. این یعنی فتوشاپ می‌تواند از این پس روی سیستم عامل کروم و حتی یک دسکتاپ لینوکس کروم نیز اجرا شود. نسخه ویندوز کروم روی سرورهای ادوبی و روی مرورگر کروم شما اجرا خواهد شد.

نیاز به اینترنت برای اجرای این برنامه کمی آزار دهنده خواهد بود، ولی داشتن فتوشاپ مهم‌تر است و خوبی این روش این است که برنامه شما سریعتر اجرا می‌شود و باتری کروم بوک و پردازنده آن تحت فشار قرار نمی‌گیرند. بعلاوه فتوشاپ با گوگل درایو همگام خواهد شد و اینگونه است که می‌توانید فایلهای خود را براحتی ذخیره و جستجو کنید.

در حال حاضر این ویژگی در نسخه بتا و در آمریکای شمالی و برای مشتریان آموزش نرم‌افزار ادوبی که حق عضویت Creative Cloud را پرداخت کرده‌اند قابل دسترس است، ولی سرانجام برای مشترکان Creative Cloud نیز قابل دسترس خواهد بود.

استفاده از مایکروسافت آفیس

2-word-web-app-on-chrome-os-100470896-orig

مایکروسافت همیشه عدم توانایی کاربران کروم بوک در استفاده از نسخه کامل آفیس را در بوق و کرنا می‌کرده است. این امر واقعیت دارد، ولی تا زمانی که یک حسابدار نباشید به تمام ویژگی‌های مایکروسافت آفیس نیازی ندارید.

مایکروسافت نسخه کاملا آنلاینی از آفیس با نام Office Online دارد که با  Word Online ،Excel Online و PowerPoint Online کامل می‌شود. بعلاوه این برنامه‌ها در Chrome Web Store قابل دسترس هستند. این برنامه‌ها تنها برای کاربران کروم بوک در نظر گرفته نشده‌اند و کاربران ویندوز و لینوکس هم می‌توانند دسترسی کاملا رایگان به نسخه کامل آفیس داشته باشند.

اگر پیش از اینها از Office Web Apps استفاده می‌کردید، می‌توانید الان از همان سرویس تحت عنوان Office Online بهره ببرید که نسبت به گذشته بسیار ارتقا داشته است.

آفیس آنلاین مثل Google Docs از استفاده آفلاین پشتیبانی نمی‌کند که در واقع یک نقطه ضعف محسوب می‌شود. با این سرویس کاربر می‌تواند فایلهایش را روی وان درایو ذخیره کرده و از طریق برنامه‌های آفیس در دستگاه‌های دیگر به آنها دسترسی داشته باشد.

اجرای تقریبا تمام برنامه‌های اندرویدی

4.3-skype-on-chrome-os-100444158-orig

گوگل اجرای تمام برنامه‌های اندرویدی را روی سیستم عامل کروم ممکن ساخته است. اخیرا چهار برنامه اندرویدی برای اجرا روی کروم عرضه شده‌اند، اما هکرهای خوب و دوست داشتنی کاری کرده‌اند که تقریبا تمام برنامه‌های اندرویدی روی کروم اجرا شوند.

این یک موفقیت بزرگ برای کروم است، زیرا از این پس کاربران می‌توانند تقریبا هر برنامه‌ای با پسوند APK را روی کروم بوکشان اجرا کنند.

این ویژگی روز به روز در حال ارتقا و بهبود است و بزودی به بهترین شکل ممکن اجرا خواهد شد.

کار در حالت آفلاین

4-offline-apps-on-chrome-os-100470897-orig

بله شما می‌توانید در کروم بوک خود به صورت آفلاین کار کنید. ایمیل بسازید، تقویم را نگاهی بی‌اندازید و اسناد روی گوگل درایو را ویرایش کنید.

می‌توانید Kindle eBooks، ویدئو، موزیک، PDF دانلود کرده و به صورت آفلاین از آنها استفاده کنید. از برنامه‌ای مثل Google Keep برای ایجاد یادداشت یا ایمیل استفاده کنید و از برنامه‌ای مثل Wunderlist یا Any.DO برای انجام کارهای روزانه‌تان بهره ببرید.

بله شما می‌توانید کلی کار آفلاین با کروم بوک خود انجام دهید.

از یک سیستم عامل دسکتاپ نسخه کامل استفاده کنید

5-steam-for-linux-on-ubuntu-100470898-orig

این ویژگی برای کاربران معمولی که کروم بوکشان را به خاطر سادگی در کار خریده‌اند، مناسب و قابل استفاده نیست، ولی اگر بخواهید به مود توسعه دهندگان در کروم بوک خود دسترسی داشته باشید، می‌توانید با دسترسی به این بخش یک سیستم عامل کامل مثل اوبونتو در کنار سیستم عامل کروم خود داشته و برای انجام کارهای جدی‌تر سراغ آن بروید.

یا حتی بهتر استیم لینوکس را نصب کنید و به انجام بازی بپردازید. البته برای داشتن این ویژگی کروم بوک شما باید اینتل باشد.

خوشبختانه کارهایی که کروم بوکها قادر به انجام آنها هستند، روز به روز در حال افزایش است و مشخص است که گوگل حسابی درباره این سیستم عاملش جدی است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH