چه زمانی اندروید L برای گوشی شما منتشر می‌شود؟

Android-L-is-the-first-Android-release-that-gets-a-developer-preview-unveiled-months-before-the-actual-launch

بسیاری از کاربران سیستم‌عامل اندروید این روزها بی‌تابانه منتظر انتشار نسخه نهایی اندروید L هستند؛ اما گوگل در مورد اعلام تاریخ دقیق عرضه آن بسیار محتاطانه عمل کرده و تاکنون تاریخ دقیقی را اعلام نکرده است و همین سکوت از جانب گوگل هفته‌هاست بازار شایعات و گمانه‌زنی‌ها را پیرامون این موضوع داغ کرده است. در واقع دلیل اصلی این همه هیجان در بین اهالی تکنولوژی تغییراتی اساسی است که گوگل در اندروید L ایجاد کرده است. به گفته خود گوگل این سری از به‌روزرسانی یکی از بزرگ‌ترین به‌روزرسانی‌های این سیستم‌عامل است که بهبودهای بسیاری را در زمینه طراحی، امنیت و همچنین امکانات دیگر در بر می‌گیرد. وقتی که خود گوگل هیچ صحبتی از زمان عرضه سیستم‌ عاملش نمی‌کند، زمینه برای اظهار نظرهای مختلف باز می‌شود که حتی بعضی از آن‌ها خبر از انتشار آن تا هفته آینده می‌دهند! بسیاری از کاربران اندروید این روزها از خود می‌پرسند پس بالاخره کی این به‌روزرسانی بزرگ را می‌توانند بر روی تلفن‌های هوشمند خود داشته باشند؟ برای پاسخ به این پرسش باید خاطر نشان کرد که سیستم‌ عامل بزرگ گوگل طیف وسیعی از تلفن‌های هوشمند را در بر می‌گیرد که هر کدام بسته به نوع و نام تولیدکننده زمان‌های متفاوتی برای عرضه به‌روزرسانی‌ها را شامل می‌شوند.

نکسوس و موتورولا

سری تلفن‌های هوشمند و تبلت‌های نکسوس گوگل مثل همیشه اولین دستگاه‌هایی خواهند بود که اندروید L را دریافت می‌کنند و اگر گجت خود را مستقیما از فروشگاه‌های گوگل خریداری کرده باشید، این زمان کم‌تر هم می‌شود. گوگل به صورت ویژه این امکان را در اختیار خریداران نکسوس قرار می‌دهد تا نشان دهد از محصولات تولید خودش پشتیبانی قوی‌ای به عمل می‌آورد. علاوه بر سری نکسوس، گوشی‌های تولید شرکت موتورولا نیز مانند Moto X ،G ،E به سرعت به‌روزرسانی‌های اندروید را دریافت خواهند کرد. پس اگر از کاربران تلفن‌های نکسوس یا گوشی‌های موتورولا هستید می‌توانید خوشحال باشید که حداقل چند ماهی زودتر از کاربران سایر گوشی‌ها، اندروید L را دریافت می‌کنید.

اچ‌تی‌سی

کمپانی تایوانی اچ‌تی‌سی نیز تاکنون سرعت قابل قبولی در انتشار نسخه‌های جدید اندروید داشته است و تقریبا بعد از گذشت حدود 90 روز از انتشار نسخه نهایی، کاربران می‌توانند آن را بر روی تلفن‌های هوشمند خود نصب کنند؛ البته گاهی از این هم زودتر به‌روزرسانی برای گوشی‌های اچ‌تی‌سی منتشر می‌شود. یکی از بزرگ‌ترین خصوصیات این کمپانی همین بوده است که همیشه سعی داشته تا با پشتیبانی قوی کاربران خود را سریعا به‌روز کند و با روش‌های مختلف آن‌ها را از زمان عرضه و نحوه دریافت نسخه‌های جدید سیستم‌عامل آگاه نماید. پس دارندگان گوشی‌های اچ‌تی‌سی به خصوص کاربران تلفن‌های پرچم‌دار این شرکت می‌توانند زودتر از آنچه فکرش را می‌کنند به اندروید L برسند.

سامسونگ

سامسونگ بزرگ‌ترین تولیدکننده تلفن‌های هوشمند مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید است که همیشه سعی کرده است با سرعت هر چه بیشتر به‌روزرسانی‌های سیستم‌ عامل را در دسترس کاربرانش قرار دهد؛ اما مشکل اینجاست که این شرکت کره‌ای هیچ وقت به صورت رسمی زمان عرضه به‌روزرسانی‌ها را اعلام نمی‌کند و معمولا کاربران را غافلگیر می‌کند. به همین دلیل نیز نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی در این زمینه داشت. امامعمولا زمان انتشار به‌روزرسانی برای کاربران سامسونگی چیزی بین چهار تا شش ماه پس از عرضه نهایی سیستم‌عامل است. دلیل اصلی این طولانی شدن را می‌توان به تغییرات و دست‌کاری‌های زیادی که سامسونگ در نسخه اصلی اندروید ایجاد می‌کند، نسبت داد.

سونی و ال‌جی

سونی و ال‌جی هیچ وقت سابقه درخشانی در زمینه عرضه نسخه‌های جدید سیستم‌ عامل اندروید برای تلفن‌هایشان نداشته‌اند و این موضوع یکی از اصلی‌ترین نقاط ضعف تلفن‌های فوق‌العاده این دو شرکت است. ال‌جی یکی از آخرین شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند رده بالای بازار بود که پرچم‌دارش را به نسخه کیت کت اندروید ارتقا داد و حتی تا پیش از عرضه آن هیچ تضمینی به کاربران نمی‌داد که اصلا چنین نسخه‌ای را منتشر خواهد کرد. در سوی دیگر سونی را داریم که باز هم به کندی تلفن‌های خود را به اندروید کیت کت ارتقا داد البته با توجه به مدل‌های بسیار زیاد تلفن‌های هوشمند تولیدی این شرکت، این اتفاق دور از انتظار هم نبود. پس اگر شما از کاربران تلفن‌های هوشمند ال‌جی هستید، زیاد برای نصب اندروید L بر روی گوشی خود لحظه شماری نکنید چرا که ممکن است حتی این نسخه برای تلفن شما منتشر نشود و اگر از تلفن‌های سونی استفاده می‌کنید، باید در این مسیر صبر ایوب داشته باشید!

البته نمی‌توان سابقه بد برخی کمپانی‌ها را در این زمینه معیار قرار داد، چه بسا با انتشار اندروید L شرکت‌هایی که در گذشته به کندی گوشی‌های خود را به‌روزرسانی می‌کردند، به‌سرعت این نسخه را برای تلفن‌هایشان منتشر کنند تا کارنامه ضعیف خود را پاک کرده و به رکورد شرکت‌هایی چون گوگل و موتورولا و اچ‌تی‌سی برسند.

14 در مورد “چه زمانی اندروید L برای گوشی شما منتشر می‌شود؟”

  1. این مدل گوشی من بااینکه یکی از گوشی های ردا بالا حساب میشه چرا هنوز اپدیت نمیتونم بکنم هنوز 4.3 مدلشم galxy note3 n7502 هستش 6 ماه پیش یک و نیم پولشو دادم اخرشم این باید نسخه اندرویدش باشه خاک توسرت سامسونگ بااین که تا اخر عمرمم سامسونگ میخرم اما خاک توسر سامسونگ برم نوت 4 بخرم

  2. سامسونگ میخاد نرم افزارهای بی استفاده و بیهوده رو پیشفرض نصب کنه و بعد منتشر کنه … آخه وجود یک سری نرم افزار که بطور پیش فرض تو گوشی هستن و تا گوشی روت نشه پاک نمیشن چه فایده داره … رم دستگاه رو بیهوده پر میکنن

  3. دوست عزیز چرا داستان میگی
    گوگل همه شرکت هارو مجبور کرد اندروید 4.4 رو بروز رسانی کنند نه اینکه سابقه بدشون رو پاک کنند . امید وارم برای اندروید l هم همین فشار رو وارد کنه

  4. بر خلاف تمام نوشته های سایت این مطلب یک جانبه و غلط بود
    هممون خوب میدونیم z1 زود تر از اکثر گوشیای بازار کیت کت رو گرفت
    Sp,v,tx هم با این حال که کسی فکرشو نمیکرد کیت کت گرفتن
    Lg هم پشتیبانیش عالی بود، حتی از g pro

    ولی سامسونگ به پرچمدار قبلیش ینی s iii هم کیت کت رو نداد

  5. این حرف درباره سونی درست نیست خودم سونی دارم و خیلی زودتر از بقیه شرکت ها نسخه 4.4.4 رو دریافت کرد

  6. زنده باد نکسوس که تا وقتی هست آپدیتشم هست. حالا رسمی نشد سیانوژنش تا ابد انگار هست همیشه :))

  7. واقعن دارین به سونی ظلم میکنید با این مطلب…!!اندروید 4.4.4 زود تر از همه کمپانی ها به پرچمداراش داد ولی باز هم میگید تاخیر داشته؟؟!! نمیدونم سونی بدبخت چه هیزم تری به بعضیا(کلی دارم میگم) فروخته که اینجور دارن خرابش میکنند؟؟

  8. واقعا مقاله ی چرتی بود!!
    شما اصلا حساب کردی ک با این ک اندروید 4.4 برا جی ۲ دیر اومد ولی کلی قابلیت جی پرو ۲ رو براش منتشر کردن مثل کناک کد!!
    یا مثلا گوشی های سونی زی ۱ و زی اولترا از گوشی های موتورولا زودتر به 4.4.4 اپدیت شدن یا مثلا همون زد که برا دوران نوت 2 ولی 4.4.2 رو به همراه اسمارت کمرا گرفته!!
    از وقتی اقای گلکار زیاد تو سایت مقاله نمیزارن خیلی از مقاله ها چرت و بی محتوا شده!!
    قبل از نوشتن یکم اطلاعات جمع کنید بد نیستا!!:-(

    1. محسن محسنی

      دوست عزیز بیشتر مطالبی که اینجا قرار داده میشه صرفا ترجمه هایی هستن از معتبرترین منابع خبری جهان و شما مطمئن باشید ما تا وقتی از صحت یک خبر اطمینان نداشته باشیم اون رو ترجمه نمیکنیم. این مطلب رو هم میتونید از اینجا ببینید:http://tpt.to/a4NZNZf
      موفق باشید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH