مقایسه سه دستیار صوتی Google Now، سیری و کورتانا،کدام هوشمندتر است؟

sfcortanacompared

این روزها دستیارهای صوتی، یکی از زمینه‌های بزرگ رقابت بین کمپانی‌های تولیدکننده سیستم‌عامل برای تلفن‌های هوشمند است و هر کدام سعی دارند تا دستیار صوتی خود را کارآمدتر و برتر از دیگری نشان دهند. شکل ابتدایی این نرم‌افزارها را در سیستم‌عامل‌های قدیمی‌تری چون ویندوز و سیمبین دیده بودیم اما می‌توان مبتکر شکل نوین دستیارهای صوتی بر روی تلفن‌های هوشمند را کمپانی اپل دانست که با ارائه این ویژگی بر روی آیفون‌هایش گام بزرگی را در مسیر هوشمند سازی بیشتر اسمارتفون‌ها برداشت. پس از اپل، سامسونگ نیز سعی کرد تا با معرفی S Voice از اپل عقب نماند که البته نتوانست زیاد در این زمینه توفیقی کسب کند؛ اما همان‌طور که انتظار می‌رفت گوگل نیز با ارائه دستیار صوتی بسیار پیشرفته و هوشمند خود توانست به خوبی کاربران اندروید را راضی کند. به تازگی نیز مایکروسافت، کورتانا را برای سیستم‌عامل ویندوز فون معرفی کرد که امید زیادی به موفقیت آن در بازار دارد.

همان‌طور که گفتیم هر یک از این کمپانی‌ها سعی داشته‌اند تا با روش‌های مختلف دستیار صوتی خودشان را برتر از دیگران نشان دهند اما در ادامه می‌خواهیم به بررسی یک آزمایش دقیق و بی‌طرفانه میان هر کدام از سه دستیار صوتی بپردازیم و ببینیم بالاخره کدام یک هوشمندترین دستیار صوتی بازار هستند.

به تازگی Stone Temple نتایج مقایسه خود بین دستیارهای صوتی Google Now، سیری و کورتانا را منتشر کرده است که در ادامه خلاصه‌ای از آن را مشاهده می‌نمایید. ما با بررسی این مقایسه به این نتیجه رسیدیم که هیچ یک از نرم‌افزارها نتوانسته‌اند دستیاری تمام عیار و کاملا کاربردی باشند اما می‌توان این را ابتدای راهی دانست که باید طی شود و این هوش‌های مصنوعی فعلا در حال آموختن هستند. مطمئنا در آینده پیشرفت‌های چشم‌گیری را در این زمینه شاهد خواهیم بود.

Stone Temple در مجموع هر سه سرویس‌دهنده‌ را با 3000 پرسش صوتی مورد آزمایش قرار داده‌ است؛ سوالاتی مثل اینکه چه کسی مؤسس فیسبوک است؟ و یا ارتفاع برج ایفل چند متر است؟ سپس نتایج را در قالب یک جدول جمع‌آوری کرده‌اند تا بتوانند آن‌ها را با هم مقایسه کنند. نمورداری که در زیر مشاهده می‌کنید نسبت پاسخ‌های صحیح و کامل را از تعداد کل سوالات برای هر یک از سه دستیار صوتی نشان می‌دهد.

dfs (2)

همان‌طور که انتظارش را داشته‌ایم گوگل با تخصصی که در جستجو اینترنتی داشته است، توانسته دستیار صوتی خود را با اختلافی بالا به عنوان هوشمندترین دستیار معرفی کند. Google Now در این آزمایش توانسته است تا کامل‌ترین و دقیق‌ترین پاسخ‌ها را به همراه جزئیات کافی در اختیار کاربر قرار دهد که برای این دستاورد باید از موتور جستجوی بسیار قدرتمند گوگل ممنون باشیم. در طرف دیگر کورتانا را داریم که از موتور جستجوی اختصاصی مایکروسافت یعنی Bing استفاده می‌کند؛ اما نکته بسیار جالب این بود که پاسخ‌های دریافت شده از بینگ بسیار کامل‌تر از پاسخ‌هایی بودند که کورتانا به ما می‌داد، پس نتیجه می‌گیریم که مایکروسافت باید یکپارچگی بیشتری را میان دستیار صوتی خود و موتور جستجوی Bing ایجاد کند.

در این آزمایش همچنین سوال‌های فلسفی‌ای نیز پرسیده شد مثل این‌که عشق چیست؟ البته هیچ‌یک از دستیارهای صوتی نتوانستند پاسخ دقیقی بدهند و جواب‌های آن‌ها بیشتر خنده‌دار بود!

4 در مورد “مقایسه سه دستیار صوتی Google Now، سیری و کورتانا،کدام هوشمندتر است؟”

  1. دوستان توجه کنید که کرتانا تازگیا منتشر شده و هنوز نسخه ی بتای اون منتشر شده که با این حال وضعیتش از دستیار های صوتی دیگه بهتره

  2. گوگل ناو جدیدا فارسی میفهمه و خیلی هم عالی میفهمه
    حتی توی مرورگر کروم این قابلیت اضافه شده و واقعا حیرت آوره
    برای جستجو توی سایت ها هرچی بگی متوجه میشه و سرچ میکنه

  3. سپهر (وینفونی)

    بابا زبونم مو دراورد
    تیتر اشتباهه!
    تو رو خدا درستش کنید
    سری، گوگل ناو و کورتانا، کدام یک جست و جو گر بهتریست؟
    اندرویدی ها لطفا شاخ نشوید!
    گوگل ناو یک یادآور درست حسابی تنظیم نمیکنه!!
    منظورم اینه که نمیتونی بهش بگی وقتی فلانی زنگ زد، یادم بنداز بهش تبریک بگم!
    یا بگی جک بگو
    یا شعر بخون
    و …
    با گفتن هر کدوم از اینا به انگیلیسی، گوگل زحمت میکشه و سرچ میکنه
    در این که هم گوگل ناو بهترین سرچ انجین صوتی و کلی هست شکی نیست
    چون گوگل سرچ پشتشه
    و باید اینجوری باشه
    گوگل پدر سرچ دنیاست!
    گفتم فقط در جریان باشید!
    کدام یک هوشمند تر است فرق داره با کدام یک بهتر سرچ میکند
    ویندوزفون هیچیش خوب نباشه، کورتاناش عالیه!
    با تشکر

    1. دقیقاهمین طوره.
      تویه سایت معتبردیگه دقیقااین اشتباه روکرده بودند.
      گوگل بزرگترین جست وجوگربه حساب میادولی ماکروسافت باbingهمکاری میکنه که خیلی هم ازعمرش نمیگذره.
      موفق باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH