مقایسه دوربین اچ‌تی‌سی RE با GoPro! کدام‌یک ارزش خرید دارد؟

oiuy

این روزها هر کس حداقل یک تلفن هوشمند در جیب خود دارد و بسیاری از ما تقریبا بیشتر روز خود را با گوشی‌هایمان سپری می‌کنیم، اما این بازار عظیم دیگر محدود به تلفن‌های هوشمند نمی‌شود بلکه بسیاری از کمپانی‌های بزرگ سعی می‌کنند تا با معرفی لوازم جانبی مختلف و فروش آن‌ها در کنار گوشی‌هایشان، سهم بیشتری را از این بازار تصاحب کنند. برای مثال دو کمپانی نوکیا و موتورولا همیشه جزو بزرگ‌ترین تولیدکنندگان لوازم جانبی بوده‌اند و تقریبا با معرفی هر تلفن هوشمند جدید، یک سری محصولات جانبی نیز همراه با آن وارد بازار می‌کرده‌اند. اما HTC کجای این بازی قرار گرفته است؟

HTC همیشه ادعا می‌کرده که تنها تمرکزش بر روی تولید تلفن‌های هوشمند باکیفیت است اما به نظر می‌رسد این استراتژی شکست خورده و این شرکت تایوانی می‌خواهد چیزی بیشتر از یک تولیدکننده تلفن همراه باشد.

برای شروع می‌توانیم نگاهی داشته باشیم به همکاری جدید اچ‌تی‌سی و کمپانی بزرگ گوگل در پروژه تبلت جدید نکسوس 9 که تا به حال خبرهای زیادی در مورد آن شنیده‌ایم. پیش‌بینی می‌شود این تبلت تنها یک روز قبل از معرفی آی‌پد جدید اپل رونمایی شود.

اچ‌تی‌سی امیدوار است تا همکاری با گوگل در تولید نکسوس 9 بلیت برگشت این شرکت به بازار پر سود تبلت‌ها باشد، اما سؤال اینجاست که آیا با وجود همزمانی در عرضه این تبلت با آی‌پد اپل، اچ‌تی‌سی می‌تواند موفقیت تبلت خود را در بازار ببیند یا قرار است قربانی آی‌پد جدید شود؟

در حالی که منتظر معرفی نکسوس 9 توسط اچ‌تی‌سی هستیم، این کمپانی یک سورپرایز دیگر هم داشته است و به‌تازگی از دوربین جدید خود به نام RE camera رونمایی کرده که بسیار شبیه به یک پریسکوپ کوچک طراحی شده است. همچنین به نظر می‌رسد اچ‌تی‌سی این دوربین را برای رقابت با دوربین‌های موفق GoPro معرفی کرده باشد.

این دوربین کوچک لوله‌ای شکل ضد آب است و می‌تواند تصاویری با کیفیت بالا و همچنین ویدئوهایی با کیفیت فول اچ‌دی ثبت نماید. اما آیا این دوربین 199 دلاری می‌تواند در بازار با دوربین‌های محبوب GoPro رقابت کند؟

با این مبلغ خریداران می‌توانند دوربین GoPro HERO3 را از فروشگاه‌هایی مثل آمازون خریداری کنند اما به تازگی کمپانی از یک دوربین جدیدتر و با قیمت بالاتر نیز با نام GoPro HERO4 رونمایی کرده است که در ادامه نگاهی کوتاه به آن خواهیم داشت، با این حال ما در اینجا می‌خواهیم RE camera را با نسخه ارزان‌تر GoPro مقایسه کنیم.

بر روی کاغذ دوربین جدید اچ‌تی‌سی برتر از گو پرو 3 ظاهر شده و با رزولوشن 16 مگاپیکسلی و گشادی دیافراگم 2.8 یک سرو گردن از رقیب 5 مگا پیکسلی خود بالاتر است.

اما همه چیز به رزولوشن خلاصه نمی‌شود و GoPro یک ویژگی بزرگ دارد که توانسته با آن دل بسیاری از کسانی که می‌خواهند از فعالیت‌های خود فیلم بگیرند، به خصوص ورزشکاران را به دست آورد و آن هم امکانات بیشتر است که کار را برای RE سخت می‌کند.

Can-the-HTC-s-RE-Camera-Solve-the-Company-s-Woes-Probably-Not-461826-4

هر دو دوربین از حالت‌های مختلفی برای گرفتن عکس و ضبط ویدئو پشتیبانی می‌کنند که می‌تواند دست شما در انتخاب حالت مورد نظرتان را باز بگذارد اما همانطور که خواهید دید GoPro هنوز امکانات بیشتری دارد که دوربین اچ‌تی‌سی از آن‌ها بی‌بهره است. HTC RE می‌تواند تصاویری را با کیفیت 1080p و با نرخ 30 فریم بر ثانیه ضبط کند که البته امکان گرفتن تصاویر اسلوموشن تا 4 برابر آهسته‌تر و با کیفیت 720p نیز وجود دارد.

در سوی دیگر نیز HERO3 را داریم که مثل رقیبش تصاویر را با کیفیت 1080p و با نرخ 30 فریم بر ثانیه ضبط می‌کند اما در اینجا می‌توانید 25 فریم بر ثانیه را نیز داشته باشید که حالت سینمایی‌تری را به ویدئوی شما می‌دهد. در GoPro شما می‌توانید کیفیت را بر روی 960p نیز تنظیم کنید و حتی می‌توانید آن را تا 720p پایین بیاورید که تصاویر شما با فرمت WVGA ضبط می‌شود. در تعیین نرخ فریم نیز دست شما بازتر است و می‌توانید از بین 50 و 60 فریم بر ثانیه انتخاب کنید. همچنین HERO3 قابلیت گرفتن عکس‌های پی در پی و ثبت عکس‌های زمان‌بندی شده را نیز دارد.

همان‌طور که دیدید دوربین HERO3 امکانات نسبتا بیشتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در اینجا شما باید بین رزولوشن بالاتر و امکانات بیشتر یکی را انتخاب کنید تا به دوربین مناسب خود برسید.

ما قصد نداریم تا RE را با جدیدترین نسخه GoPro یعنی HERO4 مقایسه کنیم که قابلیت‌های شگفت‌انگیزی نظیر ضبط ویدئو با کیفیت 4K را دارد با این حال باید اذعان داشت که اچ‌تی‌سی نتوانسته یک محصول رقابتی در بازار با دوربین‌های ورزشی معرفی کند زیرا کسانی که به چنین دوربین‌هایی نیاز دارند همین حالا هم انتخاب‌های بهتر و با امکانات بیشتری را پیش روی خویش می‌بینند.

اچ‌تی‌سی اعتقاد دارد که دوربین جدیدش تنها مدلی برای فعالیت‌های هیجان‌انگیز ورزشی نیست بلکه RE دوربینی مناسب برای هر کسی است که می‌خواهد لحظات مختلف زندگی خود را ثبت کند. در برابر این ادعا باید بگوییم که RE هیچ‌گونه منظره یابی ندارد و می‌توان آن را تقریبا “کور” دانست و به همین دلیل شما دقیقا متوجه نمی‌شوید که از چه چیزی عکس می‌گیرید، با این حال می‌توانید تلفن خود را به عنوان منظره یاب برای این دوربین مورد استفاده قرار دهید که این سؤال پیش می‌آید که چرا اصلا با دوربین تلفن هوشمندمان عکسبرداری نکنیم؟

در نهایت می‌توان RE را مناسب برای مواقعی دانست که یک دوربین کامپکت حرفه‌ای و یا یک تلفن هوشمند که بتواند عکس‌های خوبی را بگیرد در دسترس نداشته باشید. همچنین اگر بودجه خرید هیچ یک از موارد گفته شده را ندارید، RE می‌تواند یک انتخاب مناسب برای ثبت وقایع روزمره‌ای باشد که نمی‌خواهید آن‌ها را از دست دهید.

مطمئن باشید که RE می‌تواند تصاویر بسیار باکیفیتی را بگیرد و همچنین با ابعاد مناسبی که دارد، قادر است همه‌جا شما را همراهی کند اما آیا این امکانات به قیمت 199 دلاری آن می‌ارزد؟ ما که چنین فکر نمی‌کنیم!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH