مایکروسافت در حال ساخت کیبورد اختصاصی برای ابزارهای پوشیدنی مجهز به اندروید!

1

شرکت مایکروسافت در حال ساخت کیبورد اختصاصی برای ابزارهای پوشیدنی مجهز به اندروید است و تصمیم دارد تا با این حرکت خاص خود بخشی از بازار مربوط به اندروید را نیز از آن خود کند.

شایددر ابتدای امر این موضوع برای شما نیز مانند من غافلگیرکننده باشد زیرا شرکت مایکروسافت به‌عنوان یکی از معدود شرکت‌هایی است که علیرغم تمامی مشکلات خود در رده موبایل هیچ‌گاه به بازار رقبا وارد نشده و کار خود را می‌کرده است ولی این بار نوبت تغییر رویه رسیده است.

در یک ویدیوی منتشرشده در شبکه اینترنت، نحوه کارکرد این کیبورد استاندارد نیز به نمایش درآمده است که این ویدیو به‌خودی‌خود نشان می‌دهد که مایکروسافت برای مدتی بر روی این پروژه در حال کار بوده است. در نخستین گام استفاده از این کیبورد برای ارسال پیام به نمایش درآمده است که در آن با استفاده از یک ساعت هوشمند مجهز به سیستم‌عامل اندروید، صفحه‌ای بر روی نمایشگر باز می‌شود که می‌توان با نوشتن حروف مختلف بر روی آن، متن موردنظر برای پیام را تهیه و آماده ارسال کرد.

در ادامه این روند برای کارهای دیگری مانند افزودن افراد به لیست ارتباطات، جستجو و غیره نیز توسط این فرایند امکان‌پذیر خواهند بود، هرچند که در حال حاضر این کیبورد تنها به‌عنوان یک طرح پروتوتایپ وجود دارد. مسلما تمامی شرکت‌هایی که سخت‌افزارهای همراه مجهز به اندروید را می‌سازند از این طرح استقبال خواهند کرد و به‌صورت طبیعی کاربران این ابزارها نیز از آن رضایت خواهند داشت زیرا دیگر لازم نیست برای ارسال یک پیام کوچک، گوشی 5 اینچی خود را از جیب دربیاورند و تنها با استفاده از نمایشگر ساعت هوشمندشان خواهند توانست تا برای ارسال پیام موردنظر اقدام کنند و این امر می‌تواند به گسترش فناوری‌های همراهی مانند ساعت‌های هوشمند، کمک بسیار زیادی بکند و به‌نوعی کارایی این دسته از ابزارها را تا جد ممکن افزایش بدهد.

اندروید بازار فناوری‌های همراه را در اختیار گرفته است و در این میان فناوری‌های پوشیدنی می‌توانند آینده خود را در اندروید ببینند ولی این اقدام مایکروسافت نشان‌دهنده این است که حتی شرکت‌های رقیبی که به‌ظاهر نمی‌توانند به سطح اندروید برسند نیز می‌توانند از امکانات دستگاه‌های اندرویدی برای خود بازاری را برای کسب درآمد ایجاد کرده و از اندروید به نوبه خود سود بگیرند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH