7 دلیل که به شما ثابت می‌کند به یک گوشی پرچم‌دار نیاز ندارید!

این حقیقت غیر قابل انکار است که همیشه پرفروش‌ترین تلفن‌های بازار گوشی‌هایی هستند که در رده پرچم‌داران قرار می‌گیرند. البته نمی‌گوییم که همه مردم یک گلکسی S5 یا آی‌فون 6 در جیب خود دارند اما اگر شما در میان اطرافیانتان اهل تکنولوژی باشید، حتما دیده‌اید که حتی آنان که از این حوزه اطلاعات زیادی ندارند هم معمولا به دنبال گوشی‌های پرچم‌دار هستند و اخبار مربوط به این رده از تلفن‌های هوشمند را دنبال می‌کنند.

مردم همیشه هنگام خرید تلفن هوشمند جدید این سؤال اشتباه را می‌پرسند که از میان تلفن‌های پرچم‌دار، تلفن x بهتر است یا y؟ بی‌توجه به آن‌که ممکن است انتخاب گوشی از این رده بازار از نیازهای آن‌ها بیشتر باشد و با خرید آن تنها پول خود را دور بریزند. شاید بهتر باشد قبل از خرید یک تلفن هوشمند این سوال‌ها را از خود بپرسیم که واقعا انتظار ما از یک تلفن هوشمند چیست و ما قرار است چه کارهایی با آن انجام دهیم؟ در مورد اکثر افراد این نیازها با خرید یک تلفن میان‌ رده برآورده می‌شود و نیازی نیست تا پول زیادی برای خرید یک پرچم‌دار خرج شود.

البته اگر شما قصد خرید بهترین مدل‌های بازار را دارید کسی نمی‌تواند شما را از خرید آن‌ها باز دارد، اما اگر جزو کسانی هستید که می‌خواهید به اندازه نیاز و جیبتان یک تلفن هوشمند انتخاب کنید ما در ادامه 7 دلیل می‌آوریم که یک تلفن میان رده هم نیاز شما را برطرف می‌کند.

1. شما آن‌قدرها هم با تلفن خود بازی نمی‌کنید

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که مردم به خرید تلفن‌های رده بالا بازار تمایل پیدا می‌کنند، می‌تواند یک چیپ پردازشی جدید و قدرتمند باشد. وقتی که به نتایج بنچ مارک‌های پرچم‌داران نگاهی می‌اندازیم به سادگی متوجه می‌شویم که چرا مردم این همه به خرید این رده از تلفن‌ها علاقه‌مندند اما آیا این همه توان سخت‌افزاری برای کاربر لازم است؟

یکی از بیشترین استفاده‌هایی که از تلفن‌های هوشمند می‌شود بازی کردن است که این روزها با بیشتر شدن کیفیت و گرافیک بازی‌ها طرفداران بیشتری را نیز به سمت خود جذب کرده‌اند و این بخش را به یک صنعت بزرگ تبدیل کرده‌اند.

اما آیا شما واقعا این همه با تلفن‌های خود بازی می‌کنید که بخواهید چنین پولی را خرج سخت‌افزار آن نمایید؟ البته منظور ما بازی‌های ساده‌ای مثل angry birds نیست بلکه منظورمان بازی‌های با گرافیک بالا مثل Asphalt 8 و N.O.V.A 3 است؛ چرا که تنها این بازی‌ها هستند که به سخت‌افزاری قوی و رزولوشن 1080p نیاز دارند. اگر جواب شما به این سؤال خیر است پس یک تلفن میان رده برای شما مناسب‌تر است؛ که حتی بعضی از آن‌ها نیز دو بازی گفته شده را به خوبی اجرا می‌کنند.

asphalt_8_airborne_lede

 

2. شما بیشتر از دوربین تلفن‌تان برای به اشتراک‌گذاری عکس‌ها در شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنید

یکی از دلایل دیگری که اسمارتفون‌های رده بالا را پرطرفدار کرده است دوربین‌های فوق پیشرفته آن‌هاست و جدا از نام تولیدکننده باید اعتراف کنیم که تلفن‌های پرچم‌دار عکس‌های بهتری را نسبت به تلفن‌های میان‌رده ثبت می‌کنند.

اما سؤال اینجاست که شما با عکس‌های گرفته شده چه کار می‌کنید؟ اگر جواب شما به اشتراک‌گذاری آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک و اینستاگرام و وایبر است؛ پس باید با این واقعیت روبرو شوید که این شبکه‌ها عکس‌های شما را بسیار فشرده می‌کنند و کیفیت آن‌ها را به شدت پایین می‌آورند، در واقع 99.9% از دوستان شما در این شبکه‌ها تنها عکس‌هایی کوچک و بی‌کیفیت را خواهند دید. به عنوان مثال عکس‌هایی که با دوربین 16 مگاپیکسلی نوت 4 گرفته می‌شوند هنگامی که در فیسبوک قرار داده شوند دیگر هیچ تفاوتی با عکس‌های گرفته شده توسط Moto G نخواهند داشت.

البته به تازگی دوربین‌های به کار رفته در تلفن‌های میان‌رده نیز در بسیاری از موارد کیفیت فوق‌العاده‌ای دارند و به سادگی می‌توانند شما را راضی کنند.

You-use-your-phones-camera-to-share-images-on-social-media

 

3. شما تلفن‌تان را آن‌قدرها هم به چشمتان نزدیک نمی‌کنید که پیکسل‌ها اذیت‌تان کنند!

دلیل دیگری که مردم به خرید تلفن‌های رده بالا تمایل پیدا می‌کنند کیفیت بهتر صفحه‌نمایش و رزولوشن بالاتر آن‌هاست. اما بدانید که اگر شما نمایشگر تلفنتان را در 20 تا 30 سانتی‌متری چشمانتان قرار دهید (که در این فاصله بهترین دید را نسبت به آن خواهید داشت) پس دیگر تفاوتی نمی‌کند که به نمایشگر یک تلفن میان‌رده نگاه کنید و یا به نمایشگر QHD نوت 4؛ چراکه تجربه دیداری مشابهی را از آن دو خواهید داشت.

با توجه به این امر که تلفن‌های میان‌رده معمولا در اندازهایی کوچک‌تر به فروش می‌رسند، ممکن است حتی رزولوشن 720p روی این نمایشگرهای کوچک‌تر بهتر از رزولوشن 1080p بر روی نمایشگرهای بالای 5 اینچ پرچم‌داران به نظر برسد.

You-dont-plan-on-using-your-smartphone-a-few-inches-from-your-face

 

4. مطمئن باشید حالا حالاها امکان استفاده از شبکه‌های پرسرعت LTE به راحتی وجود نخواهد داشت

مطمئن باشید که در حال حاضر بسیاری از تلفن‌های هوشمند میان‌رده نیز امکان استفاده از شبکه‌های LTE را در اختیار شما خواهند گذاشت اما هنوز همه آن‌ها امکان اتصال به آن را ندارند. پس این دلیل می‌تواند شما را برای خرید یک تلفن پرچم‌دار تشویق کند تا بتوانید از حداکثر سرعت اینترنت در تلفن‌های خود استفاده کنید؛ اما اشتباه می‌کنید!

شاید این موضوع در ابتدا شما را برای خرید یک تلفن میان‌رده به شک بی اندازد اما توجه داشته باشید که هنوز امکان استفاده از شبکه‌های پرسرعت LTE در همه کشورها (از جمله کشور ما) با ظرفیت کامل وجود ندارد؛ اما حتی اگر شبکه 4G در کشور شما قابل استفاده باشد، بهتر است تا قبل از خرید در مورد پوشش دهی این شبکه در منطقه محل سکونت خود تحقیق نمایید چرا که هنوز مناطق زیادی هستند که تحت پوشش این شبکه قرار نگرفته‌اند. به این موضوع هم توجه داشته باشید که سرعت بیشتر اینترنت خیلی خوب است اما آن هم باید بسته به نیاز شما باشد؛ شاید شما به سرعت‌های بسیار بالا نیاز نداشته باشید، زمانی که تنها حجمی برابر با 250 یا 500 مگابایت برای دانلود باقی‌مانده است.

Youre-on-a-limited-data-plan-or-theres-no-LTE-around

 

5. شما به یک تلفن جمع‌وجور نیاز دارید

تلفن‌های بزرگ برای همه مناسب نیستند. در حال حاضر بسیاری از تلفن‌های هوشمند پرچم‌دار نمایشگرهای 5 اینچی و یا بیشتر دارند که شاید برای بسیاری از افراد بزرگ به نظر برسد؛ درحالی‌که اکثر تلفن‌های میان‌رده ابعادی کوچک‌تر و قابل حمل‌تر دارند.

پس اگر بزرگ بودن تلفن برای شما یک درد سر است پس تلفن‌های پرچم‌دار آن چیزی نیستند که شما دنبالش هستید.

You-want-a-relatively-compact-smartphone

 

6. شما که قرار نیست یک آرشیو بزرگ از فیلم‌ها را در تلفن خود داشته باشید!

اگر شما زیاد اهل تماشای فیلم بر روی نمایشگرهای کوچک تلفن‌های هوشمند نیستید پس فضای ذخیره‌سازی بالایی که تلفن‌های پرچم‌دار در اختیار شما می‌گذارند زیاد کاربردی نخواهد بود. شاید تلفن‌های میان‌رده حافظه ذخیره‌سازی کم‌تری داشته باشند و بیشتر آن‌ها تنها 4 گیگابایت فضای قابل دسترسی را در اختیار شما قرار دهند اما در بیشتر موارد می‌توان با پرداخت مبلغی کم‌تر از کارت حافظه‌هایی متناسب با نیاز خود حتی تا 32 گیگابایت استفاده کرد. پس زیاد نگران فضای ذخیره‌سازی خود نباشید.

ghhgg

 

7. شما بیشتر به یک “تلفن” نیاز دارید تا یک کنسول بازی یا یک دوربین حرفه‌ای

با وجود پیشرفت‌های چشم‌گیری که در بازار تلفن‌های هوشمند شاهد هستیم و افزوده شدن امکانات و قابلیت‌های بسیار متنوع به آن‌ها، هنوز بسیاری از افراد هستند که به یک دستگاه برای انجام تماس‌هایشان و یا ارسال و دریافت پیامک نیاز دارند. اگر خودتان را می‌شناسید و فکر می‌کنید جزو این دسته از افراد هستید پس شاید انتخاب یک تلفن پرچم‌دار بهترین انتخاب شما نباشد به خصوص از بعد اقتصادی.

gfgg

16 در مورد “7 دلیل که به شما ثابت می‌کند به یک گوشی پرچم‌دار نیاز ندارید!”

  1. واقعا با این پست موافقم.

    مثلا T2 ULTRA تو هیچ موردی کم نمیاره.

    یه گوشی میانرده سطح بالا خیلی به صرفه تر از یه پرچمداره…

    چون همونطور که تو متن خبر گفته شد خیلیا زیاد با گوشی بازی نمیکنن.

    تراکم خیلی بالا زیاد مهم نیس تو استفاده معمولی.

    دوربین اکثر میانرده ها هم خیلی خوبه.

    و در اکثر موارد باطری یه میانرده از یه پرچمدار بهتره چون پردازش کمتری مورد نیازه و پیکسلهای کمتری باید ساپورت بشه.

  2. با سلام، به نظر من مقاله خیلی خوبیه
    هدف از این مقاله اینه که آدم باید طبق انتظاراتش و درآمدی که داره برای خرید گوشی هزینه کنه
    یک نفر براش دو میلیون چیزی نیست پس میتونه یه گوشی تاپ بخره ولی یه نفر دیگه باید کلی زحمت بکشه تا یه مقداری از پولشو برای گوشی هزینه کنه. همیشه پرچم دار داشتن ملاک نیست.
    من خودم گوشی اکسپریا sp دارم و واقعا از خیلی جهات راضیم. همه چیزش در حدی هست که بشه باهاش کارهای روزمره رو انجام داد بازی کرد فیلم نگاه کرد وبگردی و عکاسی خیلی هم عالیه
    یه گوشی مٍثل اس3 سامسونگ هم خیلی گزینه خوب و کار آمدیه
    مطمئن باشید خیلی از توانایی های گوشیهای تاپ فقط یه چیز اضافه ست مثل صفحه نمایش 4k یا سی پی یو های پرچم دارها. در عوض رم بالاتر بهتره برای اندروید. اندازه صفحه نمایش هم سلیقه ایه

  3. بیشترین کاربرد گوشی برای من گوش کردن موسیقی و فیلم دیدن هست خلاصه بلندی و کیفیت صدا برام خیلی اهمیت داره و طبق خواسته هام وان m8 رو خریدم خلاصه این که هر کسی از گوشیش یه انتظاراتی داره و کاملا سلیقه ایی هست

  4. نه اصلا هم این طور نیست واقعا مقاله کم سطح و بی ارزشی رو گذاشتیم یه دلیل ساده هم اینکه در مورد کیفیت دوربین الان دیگه هر جا میریم از خودمون عکس میگیریم و گوشی رده متوسط اصلا هم کیفیت ندارن چرا به مردم دروغ میگین و یا پردازنده ضعیفشون که مجبور میشن بعد از چن وقت برن دوباره یه گوشی دیگه بگیرن. این حقیقته آقایون

  5. اون عکس اولتون لایک داشت.
    من1520دارم وقبل ازاونnotداشتم.بعداز10ماه باگوشی سامسونگ حتی به سختی میتونستم پیام بدم.ازبس که هنگ میکرد.پس پردازنده ی بالابسته به نوع سیستم عامل مهمه که کاربردی باشه.
    البته من واقعازیادبازی میکنم واندرویدکلابرام مناسب نبود.
    موردبعدی این که واسه ثبت لحظات عادی زندگی هم گوشی های متوسط جواب گونیست پس به گوشی های بهتری نیازداریم.
    موردبعدی اینه که هرچه قدرهم اندازه ی گوشی بزگ باشه واسه خوندن رمان و…گوشی رو30سانتی صورتتون میگیریدپس به کیفیت صفحه مناسب نیازدارید.
    مورد4هم که حق باشماست ولی مورد5سلیقه ای هستش.
    گوشی من با32گیگ حافظه ی داخلی و16گیگ مموری پرازموزیک ویدیوونرم افزاره.
    وموردآخراین که پیشرفت واسه ی راحتی کارهستش تاماچندین وسیله رومثل دوربین و…روتوی یک موبایل داخل جیبمون داشته باشیم.
    موفق باشید.

    1. مجتبی مسکینی

      عزیز به این نمیگن کپی!!!
      منابع مشخصه و یه بخشی از کارماهم ترجمه اس و این دلیل نمیشه که چون یه مطلب رو هزار تا سایت دیگه هم ترجمه کردن بگیم کپی شده! اینطوری که شما حساب میکنید پس اگه اون سر دنیا زلزله بیاد فقط اولین خبرگزاری میتونه اعلام کنه و اگه بقیه هم بگن اونجا زلزله اومده یعنی از روش کپی کردن…!

  6. گزینه 2 شما واقعا قابل قبول نبود این برنامه ها هرچقدر هم که عکس رو کوچیک کنند باز هم تفاوت کیفیت دوربین ها واقعا مشهوده حالا جزیات نمیشم. گزینه ی 5 رو واقعا قبول داشتم اخه چی میشد یه پرچم دار 4.3 اینچی داشتیم مثلا من از z1 کامپکت خیلی خوشم میاد هرچند پول اونم ندارم. با تشکر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH