نگاه نزدیک به آی‌پد ایر 2؛ نازک‌‌تر و سبک‌تر است اما ارزش خرید دارد؟

ipad-mini2-1

وقتی شما تبلت قابل توجهی مانند آی‌پد ایر را تهیه می‌کنید، معروف بودن آن و برند اپل سرانجامی نیک برای کارهای شما درپی نخواهد داشت. آی‌پدایر اول یک تبلت فوق العاده برای دلایل بسیاری بود؛ طراحی آن نسبت به نسل قبلی خود باریک‌تر گشته بود، احساس بسیار خوب همانند سرامیک در دست داشت و سبک‌ترین و قابل‌ حمل‌ترین تبلت از اولین نسل خود به شمار می‌رفت.

در ادامه ما نگاهی از نزدیک به این تبلت جدید و زیبا خواهیم انداخت تا ببینیم که آیا آی‌پد‌ ایر 2 ارزش به‌روزرسانی از نسل قبل را داراست؟!

طراحی

به نظر می‌رسد که اپل ایده کافی برای تغییر طراحی کلی این دستگاه جدید را نداشته، البته ما هنوز با یک تبلت با طراحی بسیار عالی طرف هستیم. آی‌پد ایر 2 در حدود 18 درصد باریک‌تر از نسل قبلی است و اکنون 6.1 میلی‌متر ضخامت دارد که یک عدد شگفت‌انگیز به حساب می‌آید. گوشه‌های صیقل خورده با الماس تبلت، بیشتر از همیشه گرد هستند و این نوع طراحی باعث شده تا تبلت بهتر در دستان شما قرار گیرد.

ipad-mini2-2

یکی از مواردی که برای ما یک غافلگیری به شمار می‌رود، حذف دکمه تغییر حالت صدا بود. این دکمه سریع‌ترین راه برای بی صدا کردن یک اعلان یا صدای یک بازی به‌شمار می‌رفت. حذف دکمه تغییر حالت صدا یکی از مثال‌هایی است که اپل آن را فدای طراحی باریک تر کرده!

طراحی یک‌پارچه آلومینیوم به همراه سبک‌ و نازک بودن دستگاه باعث شده تا آی‌پد ایر 2 یکی از بهترین تبلت‌ها برای کار کردن مداوم باشد.

ipad-mini2-3

درپشت دستگاه، زمانی که سطح را لمس می‌کنید، متوجه احساس بسیار عالی آن نسبت به مدل‌های قبلی خواهید شد.

نمایشگر

صفحه نمایش چیزی است که در اولین نگاه شما را مجذوب خود خواهد کرد. اپل در این باره یک قمار بزرگ انجام داده و مقدار هوای بین اجزای صفحه نمایش و صفحه عدم بازتاب نور را تقریبا در حد صفر قرار داده است، بدین ترتیب بازتاب نور  در این صفحه نمایش به‌صورت قابل توجهی کاهش یافته است.

ipad-mini2-4

این ویژگی زمانی بسیار نمایان خواهد شد که مقایسه‌ای نظیر به نظیر بین این تبلت و آی‌پد مینی 3 داشته باشیم. رنگ‌ها در آی‌پد ایر 2 بسیار درخشان‌تر است. اگر شما در ابتدا یک عکس با این تبلت بگیرید، شاید متوجه این تغییر در صفحه نمایش نشوید . زمانی متوجه تغییر در صفحه نمایش خواهید شد که شروع به ویرایش یک عکس کنید که در این تبلت تجربه به مراتب بهتری به شما می‌دهد.

سوال بسیار مهمی که در اینجا پیش‌می‌آید، این است که آیا اپل این تبلت جدید را صرفا برای بهبود بخشیدن صفحه نمایش عرضه کرد؟ جواب بسیار ساده است: خیر! همه چیز به زیر صفحه نمایش ختم می‌شود؛ صفحه نمایش پیشرفت داشته ولی با همان پیکسل‌های قبلی عرضه می‌شود. نمایشگر یکی از اجزایی است که کم مصرف بودن آن به عمر بهتر باطری کمک می‌کند.

ipad-mini2-5

سخت‌افزار

بسیار واضح است که تراشه جدید A8X مهم‌ترین پیشرفت این تبلت به شمار می‌رود که این تراشه نه تنها به عمر باتری بهتر این دستگاه کمک می کند، بلکه تا 2.5 برابر پیشرفت در عملکرد گرافیکی داشته است.

بازی کردن در صفحه نمایش آی‌پد ایر 2 بسیار قابل توجه و گیراست.این جمله‌ای است که درباره کم‌تر دستگاهی می‌توان بیان کرد. امروزه بازی بر روی دستگاه‌های همراه، توانایی رقابت و نزدیک شدن به تجربه بازی بر روی کنسول‌های بازی را دارد. اگر شما به هر جایی بروید و آی‌پد خود را همراه داشته باشید، می‌توانید به راحتی به بازی با آن به بهترین نحو بپردازید. البته هنوز افراد زیادی بازی بر روی کنسول‌های بازی و رایانه شخصی را بیشتر از بازی بر روی صفحه نمایش لمسی می‌پسندند.

عمرباتری

توانایی باتری نقل شده توسط اپل برای کار مداوم با دستگاه، برابر 10 ساعت است که در آن هیچ‌گونه پیشرفتی در مقایسه با آی‌پد ایر 1 دیده نمی‌شود.

بر خلاف تلفن‌های همراه، باتری در تبلت‌ها یک نگرانی اصلی به شمار نمی‌رود. بنابراین مشکل کم‌تری را برای خریداران آینده‌نگر ایجاد می‌کند.

ipad-mini2-6

دوربین

دوربین در آی‌پد ایر 2 چیزی است که گاهی آرزو می‌کنیم ای کاش وجود نداشت! امروزه افراد زیادی را ممکن است دیده باشید که جلوی شما در رویدادها و کنسرت‌ها با تبلتی با صفحه‌ نمایش بزرگ عکاسی می‌کنند و مانع دید شما می‌شوند. به هر حال آی‌پد‌ایر 2 از دوربین ۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد که ما پیشتر استفاده از آن را در آی‌فون 6 دیده بودیم.

نرم افزار این دوربین دقیقا مشابه آی‌فون 6 و آی‌فون 6 پلاس است که دارای قابلیت های فیلمبرداری آهسته و تایم لپس است. در این نسخه از آی‌پد ما شاهد استفاده از دو میکروفون برای ثبت صدا در فیلم‌ها هستیم.

ipad-mini2-7

یکی از کارهایی که از آن لذت می‌بریم، عکاسی با آی‌فون و انتقال آن با استفاده از ایردراپ (Air Drop) به آی‌پد و ویرایش عکس با استفاده از صفحه نمایش بزرگ و جذاب آن است.

درست است که وجود دوربین عالی همانند آی‌فون 6 در آی‌پد یک ویژگی بسیار جذاب به‌شمار می‌رود ولی هنوز عکاسی با تبلت‌ها ملاک اصلی برای انتخاب آنان نیست.

حکم نهایی

آی‌پد‌ ایر 2 یک تعریف تکراری همانند پرش از آی‌پد 3 به آی‌پد 4 (که تغییری جزیی از new iPad به iPad with Retina Display بود، می‌تواد لقب بگیرد . تغییر زیادی در کار با دستگاه نسبت به مدل قبلی دیده نمی‌شود و تنها چیزی که ممکن است خریدار را وادار به داشتن آی‌پد جدید کند، سنسور تشخیص اثر انگشت (Touch ID) است که ما استفاده از آن را پیش‌تر در تبلت‌های سامسونگ دیده بودیم. در کل آی‌پد هنوز اگر نگوییم بهترین، یکی از برترین تبلت‌های حال حاضر در جهان است.

ipad-mini2-8

می‌پسندیم

طراحی آی‌‌پد ایر 2
نازک‌تر و سبک‌ترشدن
سنسورتشخیص اثر انگشت
تراشه A8X

نمی‌پسندیم

حذف دکمه تغییر صدا
تغییر اندک نسبت به نسل پیشین

کاری از امیر رضا کیایی مقدم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH