راز موفقیت اپل در فروش آی‌فون‌های جدیدش چیست؟!

Untitled

هر ساله با مشاهده صف‌های طولانی از خریداران مشتاق آی‌فون این پرسش مطرح می‌شود که واقعا راز این موفقیت چیست و اپل برای داشتن اینهمه خریدار مشتاق و علاقه‌مند چه کار می‌کند؟ در این رابطه حدسیات و البته شایعات زیادی وجود دارد، برخی باور دارند که اپل با کمتر کردن قابلیت آی‌فونهای قدیمی‌ترش، به طور نامحسوس خریداران را به سمت خرید آی‌فونهای جدید می‌کشد. تیموتی استنویچ یکی از نویسندگان هافینگتون پست باور دارد که اپل عمدا از کارایی و عملکرد آی‌فونهای قبلی می‌کاهد تا بتواند پول بیشتری از کاربرانش به‌دست آورد.

به علاوه او می‌گوید که مشکلاتی که کاربران با نصب iOS 8 روی آی‌فونهای قدیمی‌تر دارند، نشان می‌دهد که این کمپانی دارد عمدا از این مشکلات سود می‌برد، زیرا این مشکلات است که افراد را وادار به خرید دستگاه جدیدتر می‌کند.

او می‌گوید: اپل سیستم عامل جدیدش را با قابلیت‌های بیشتر و البته نیاز به فضای بالاتر برای نصب ایجاد کرده است، نسخه‌ای که پردازش‌های محاسباتی قدرتمندتری نیاز دارد. این‌گونه است که این سیستم عامل در نسخه جدیدش روی آی‌فونهای قدیمی‌تر به خوبی کار نمی‌کند. بنابراین کاربران در آمریکا وادار می‌شوند که هر دو سال که البته به طور کاملا برنامه ریزی شده پایان قرار داد با اپراتور هم است، روی به دستگاه جدید بی‌آورند.

البته اگر این تئوری درست باشد، این سوال پیش می‌آید که آیا ما به عنوان کاربر و در صورت مطلع بودن از این امر باز هم حاضر می‌شویم در این صف‌های طولانی بابستیم تا جز اولین نفراتی باشیم که آی‌فون جدید نصیبمان می‌شود؟ این‌طور نیست که آن‌همه آدم بیرون فروشگاه‌ها صف ببندند چون اپل از آن‌ها به طور غیر مستقیم خواسته که آی‌فون جدیدش را بخرند، این افراد واقعا عاشق آی‌فون بوده و می‌خواهند که آخرین مدلش را داشته باشند.

iOS 8 تا به‌حال با مشکلات زیادی روبرو بوده است و یکی از این مشکلات حافظه زیادی است که در مقایسه با iOS 7 برای نصب می‌خواهد. یکی از مقاله نویسان بخش فن‌آوری وال استریت ژورنال به نام کریستوفر میمز به هافینگتون پست چنین گفته است: اگر از آی‌فون حال حاضرتان راضی هستید، هیچ دلیلی ندارد که آپدیت‌های بزرگی روی دستگاه خود انجام دهید.

میمز می‌گوید: تنها زمانی نیاز به آپدیت وجود دارد که برنامه‌های مهم‌تان از کار افتاده و از شما می‌خواهند که آن‌ها را آپگرید کنید.

همانطور که از داستان مک هم پیداست، اپل هیچگاه در ارایه آپدیت‌های بزرگ خوب عمل نکرده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH