آی‌پد ایر 2 باتری کوچک‌تری نسبت به اجدادش دارد!

iPad-Air-2-component-suppliers-reportedly-increasing-production

همیشه یکی از اصلی‌ترین ویژگی آی‌پدهای اپل که آن‌ها را از رقبا متمایز می‌کرد، عمر باتری بسیار بالای آن‌ها بوده است؛ قابلیتی که نقطه ضعف اصلی تلفن‌های هوشمند این شرکت هم است. بدنه بزرگ‌تر آی‌پد به اپل این اجازه را می‌دهد تا از باتری‌های بزرگ با ظرفیت بالاتر استفاده کند؛ اما با بررسی آی‌پد ایر 2 به این نتیجه رسیدیم که اپل استفاده از باتری بزرگ‌تر را فدای کاهش ضخامت این تبلت کرده است.

طبق مقایسه‌‌ای که تیم iFixit بین آی‌پد ایر 2 و مدل‌های قبلی آی‌پد انجام داده است، مشخص شده که جدیدترین تبلت اپل باتری کوچک‌تری نسبت به اجداد خود دارد به طوری که در مدل سال گذشته آی‌پد از یک باتری با قدرت ذخیره‌سازی 32.9 وات بر ساعت استفاده شده بود اما در آی‌پد ایر 2 یک باتری 7340 میلی‌آمپری با قابلیت ذخیره‌سازی 27.62 وات بر ساعت قرار گرفته است. با این حال در کمال تعجب هنوز هم آی‌پد ایر 2 تا 10 ساعت در یک استفاده عادی دوام می‌آورد.

به نظر می‌رسد این به خاطر اسفاده اپل از جدیدترین و کم مصرف‌ترین چیپ پردازشی خود یعنی A8X در ایر 2 است که به کاهش مصرف باتری کمک بزرگی کرده است. بااین‌حال حداقل بر روی کاغذ استفاده از یک باتری کوچک‌تر خوب به نظر نمی‌رسد. به نظر ما اگر اپل همین سیستم بهینه را در کنار یک باتری بزرگ‌تر استفاده می‌کرد، بسیار بهتر بود تا اینکه شما باریک‌ترین تبلت جهان را در دست داشته باشید اما به اندازه تبلت‌های معمولی از آن استفاده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH