اخبار فناوری در روزی که گذشت (جمعه 13 مرداد)

همانطور که قول داده بودیم سری دوم از بخش خبری (اخبار فناوری در یک نگاه) را تقدیم حضورتان می کنیم. در این پست جامع، آخرین اخبار دنیای فناوری در روزی که گذشت را برای شما در یک نگاه کوتاه معرفی خواهیم کرد. بدین طریق می‌توانید مهم‌ترین عناوین روز را به سرعت مرور کرده و در کمترین زمان ممکن، بیشترین اطلاعات را بدست بیاورید. امیداریم با نظرات سازنده و کاربردی خود ما را همراهی کنید. اگر مایل به دریافت اطلاعات بیشتر در مورد یک خبر خاص هستید، در قسمت نطرات تیتر آن را اعلام کنید و منتظر خبر کامل آن باشید. پس با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

  • این بار نیز مثل گذشته، خبر نخست را با تصاویر لو رفته از محصولات اپل شروع می‌کنیم. پس از اینکه شایعه تصاویر درز کرده از آیفون نسل بعد در وبسایت‌های خبری منتشر شد، این بار نوبت  آیپد مینی اپل بود که این سناریو را کامل کند. البته مثل همیشه نمی‌توان به آن‌ها اطمینان کرد و باید تا آخرین لحظه منتظر اعلام رسمی ماند.

  • اگر پیگیر اخبار باشید، احتمالا از برگزاری جلسه‌ای مهم از دادگاه دعوای اپل و سامسونگ در روز جمعه با خبر بوده‌اید. اینک ما، به جای اینکه در مورد نتیجه دادگاه نظر دهیم یا از اختلافات تقریبا بی‌مورد گزارش تهیه کنیم، سعی کردیم شواهد و چکیده کل این اختلاف را در سه تصویر به نمایش دهیم.

  • همچنین خالی از لطف نیست اگر مقایسه تبلت‌ها، قبل و بعد از آی‌پد را هم مشاهده کنید.

  • پس از اینکه چند وقت پیش خبری از احتمال تولید +HTC One X  در سایت درج شد، اینک نتایج یک بنچمارک از یک گوشی نامعلوم اچ‌تی‌سی به بیرون درز کرده است که احتمال می‌رود مربوط به  +HTC One X  باشد. نکته جالب توجه این است که این گوشی هنگام تست از اندروید 4.1.1 بهره گرفته است.

  • ناسا از سرمایه گذاری 1.1 میلیارد دلاری برای پرواز های فضایی شخصی در سه شرکت SpaceX ،Boeing و Sierra Nevada خبر داد. این سه شرکت با مشارکت هم قرار است پروژه‌ای را اجرا کنند که با کمک آن سفینه‌های فضایی قابل استفاده، مجددا فضانوردان را در مدار زمین قرار دهند. این سه شرکت باید ثابت کنند که فضاپیماهای طراحی شده خود از استانداردهای سخت‌گیرانه ناسا در مورد امنیت کامل پرواز پیروی می‌کند. پیش‌بینی می‌شود این پروژه تا اواسط این دهه میلادی عملی شود.
    سهم هریک از این شرکت‌ها از این 1.1 میلیارد دلار بدین ترتیب می‌باشد: SpaceX :$440 /Sierra Nevada:$212 /Boeing: $460m

  • at&t اعلام کرده است تا سال 2017 میلادی از شبکه 2G برای ارتباطات موبایل پشتیبانی می‌کند. هم اکنون تنها 12% از کاربران این اپراتور تلفن همراه از این شبکه استفاده می‌کنند.، یعنی 88% کمتر از ایران!

  • لذت تجربه بازی بسکتبال با کینکت در بازی NBA 2K 13. قیمت این بازی برای Xbox360 برابر با $59.99 می‌باشد.

  • محققان در دانشگاه کالج لندن موفق به ساخت راداری شده‌اند که می‌تواند اشیا و اشخاص قابل حرکت را تشخیص دهد. (تا اینجا که چیز خاصی نیست). از قابلیت‌های این دستگاه که باعث شده محققان امیدوار به استفاده از این دستگاه در نیروی پلیس باشند، توانایی تشخیص افراد و اشیا حتی از پشت یک دیوار آجری به ضخامت 1 فوتی، تعیین سرعت، مکان و جهت جسم متحرک می‌باشد.

  • گوگل 3 سرویس دیگر خود را تعطیل می کند. این سه سرویس عبارتند از: Google Listen podcast app ,Google Apps for Teams و Google Video for Business
    این سه سرویس به ترتیب: ارائه خدمات به تیم‌های کوچک و مدارس با قابلیت دسترسی به Google enterprise؛ نرم‌افزار جستجوی پادکست که عملا با روی کار آمدن گوگل پلی بی استفاده شده بود و سرویس انتقال ویدئو با استفاده از گوگل درایو بودند.

  • کاریکاتوری در مورد نزدیک بودن عرضه آی‌فون جدید و روزگار آیفون های نسل های قبلی: (خودتون قضاوت کنید)

  • ترجمه: 1- نگاه کن. من یه آیـ‌فـون خریدم. 2- اوه ، نه.
  • 1- چــی ؟ چــرا؟؟؟ 2- تو نباید اون رو میخریدی. آی‌فون جدید بزودی معرفی می‌شه، برو پسش بده!
  • 1- ولی من دوسش دارم. 2- اون رو همین الان ببر پس بده.
  • 1- اگه من آی‌فون خودم رو پس بدم، تو آی‌فون خودت رو میفروشی به من و 6 هفته منتظر آی‌فون جدید می‌مونی؟ 2-دیوونه شدی!؟ من عمرا بتونم این همه مدت رو بدون اون تحمل کنم!!

*************

  • ممکن است تا حالا کیس‌های زیادی در بازار عرضه شده باشد ولی حداکثر تا عمق 6-7 فوت دوام دارند و از آی‌فون گرانقیمت‌تان محافظت می‌کنند. ویژگی‌ای که این کیس را متمایز می‌کند، دوام بالای آن حتی تا عمق 130 فوت می باشد. iGills waterproof case علاوه بر آن، از سنسور دما و عمق سنج داخلی نیز بهره می‌برد. امکان استفاده از فیلم‌برداری و دوربین آی‌فون، امکان استفاده هرچند محدود از آی‌فون زیر آب، تایمر مدت قرارگیری در آب، سنسور میزان نیتروژن موجود در آب و هشدار در مورد میزان اکسیژن باقی مانده از دیگر ویژگی‌هایی است که این کیس 330 دلاری شما را برای یک غواصی با آی‌فون آماده می کند.

  • احتمالا تاکنون خواستید یک صفحه از وب را برای مراجعه‌های آتی ذخیره یا در موارد علاقه مندی‌های خود قرار دهید اما پس از مدتی مراجعه، به‌دلایلی مانند اشکال هنگام ذخیره کردن یا عوض شدن صفحه وب موردنظر به مطلب مورد نیاز خود نرسیده‌اید. وب‌سایت تبدیل صفحه وب به PDF  علاوه بر حل این مشکلات، نسخه وب‌سایتی که می‌خواهید را به فرمت رایج PDF تبدیل می‌کند تا از هرگونه تغییرات آتی مصون بماند. شما می‌توانید به سه روش این کار را انجام دهید:
  • 1-کپی کردن آدرس صفحه موردنظر در وب‌سایت نرم‌افزار
  • 2- ایمیل آدرس وب‌سایت به نشانی  submit@web2pdfconvert.com
  • 3- راه راحت و همیشگی دانلود افزونه این نرم‌افزار که با تمام مرورگرها نیز کار می‌کند.
    در راه سوم پس از مراجعه به آدرس سایت، با 2 گزینه روبرو می‌شوید. گزینه اول (.browser and convert web pages to PDF files with one click using…) را انتخاب کنید. در صفحه دوم نیز بر روی گزینه اول Bookmarklet کلیک نمایید. در صفحه سوم شکلی می‌بینید که برروی آن علامت + وجود دارد. شما باید این شکل را گرفته (Drag) و به نوار علاقه‌مندی‌های خود (Favorite Bar) اضافه کنید. از این به بعد هر وقت خواستید صفحه‌ای را با این فرمت ذخیره کنید، دکمه اضافه شده در نوار علاقمندی‌های خود را کلیک کرده و منتظر ذخیره شدن صفحه و ظاهر شدن لینک دانلود نسخه PDF باشید. اگر از این ترفند خوشتان آمد در نظرات اعلام کنید. مطمئنا کاربرد زیادی برای شما خواهد داشت.

  • آخرین مطلب امروز را به نقشه‌های استفاده شده در نسخه جدید iOS  و بیان تفاوت آن با نقشه‌های گوگل می‌پردازیم. اگر از نقشه‌های گوگل استفاده کرده باشید، متوجه شده‌اید که اگر پس از بارگذاری نقشه مکان مورد نظر و برچسب نام مکان‌های موجود، اقدام به چرخاندن و گشت و گذار در نقشه بکنید، این برچسب‌ها سر و ته نمایش داده می‌شوند و همراه با چرخش نقشه، آن‌ها نمی چرخند. دلیل این کار این است که گوگل پس از بارگذاری نقشه مورد نظر اقدام به بارگذاری برچسب‌ها می‌کند و برچسب‌ها به‌صورت فایل تصویری بر روی نقشه دریافت شده چسبانده می‌شوند.
    در نقشه‌های سیستم عامل جدید اپل، این برچسب‌ها در فرمت وکتور هستند و نه تصویر. وکتورها، مشخصات محل را با استفاده از معادلات ریاضی بر روی نقشه به نمایش در می‌آورند و بعد از چرخانده شدن نقشه، چون فقط به‌صورت معادله ریاضی می‌باشند، دوباره  در خود گوشی و نه با استفاده از اینترنت پردازش شده و در جهت درست قرار می‌گیرند.

  • البته اخبار دیگری نظیر درز نسخه نهایی ویندوز 8، برنامه کنفرانس IFA، احتمال تلاش اپل برای ساخت خودرو و …. نیز وجود دارند ولی با توجه به سرعت عمل و اینکه می‌خواهیم مطالب موجود در هیچ یک از سایت‌های مشابه وجود نداشته باشند، از بررسی آن‌ها خودداری می‌کنیم. امیدوارم از مطالب بهره کافی را برده باشید.
    منتظر نظرات شما هستیم…

قسمت اول اخبار فناوری در یک نگاه

راستی، اگر فناوری اطلاعات در زندگی‌تون اهمیت زیادی داره، پیشنهاد می‌کنم تولبار آی‌تی را حتما نصب کنید: [نصب تولبار]

2 در مورد “اخبار فناوری در روزی که گذشت (جمعه 13 مرداد)”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH