مقایسه دوربین 6 پرچمدار: اکسپریا Z3، آی‌فون 6، نوت 4، ال‌جی G3، اچ‌تی‌سی M8‌ و هواوی P7 (به‌روز شد)

camera-phones3

دوربین عکاسی، یکی از بخش‌های بسیار مهم در بین گوشی‌های امروزی محسوب می‌شود، جایی که کمپانی‌های مختلف سعی می‌کنند تا با انواع روش‌های فنی و تبلیغاتی، خود را نسبت به رقبا برتر نشان بدهند.

حال به این بهانه، ما بر آن شدیم تا از 6 پرچم‌دار این روزهای بازار از 6 سازنده مختلف دعوت به عمل بیاوریم تا ضمن حضور در جمع صمیمی ما، در 10 قسمت مختلف، توانایی دوربین خودشان را با سایرین به نمایش بگذارند. خب این 6 گوشی چه مدل‌هایی هستند؟ واقعا نمی‌دانید؟ مگر تیتر را نخوانده‌اید!

از اپل مغرور، ما آی‌فون 6 با دوربین 8 مگاپیکسلی (با فلاش دوگانه LED) و دوربین جلویی 1.2 مگاپیکسلی دعوت کردیم که حداقل در اعداد و ارقام پیکسل‌ها، چنین غروری برای آن پسندیده به نظر نمی‌رسد!

از کمپانی اچ‌تی‌سی سر به زیر، ما مدل آهنین موسوم به اچ‌تی‌سی وان M8 با دوربین اولترا پیکسل (به ادعای خود سازنده البته!) که دارای دو لنز 4 مگاپیکسلی است و برای عکاسی، فقط یکی از آن‌ها کار می‌کند (با فلاش دوگانه LED) به همراه دوربین جلویی 5 مگاپیکسلی (تنها مدلی که دوربین جلویی آن از پشتی‌اش، مگاپیکسل بالاتری دارد) را به جمع خودمان افزودیم.

از ال‌جی مهربان، پرچمدار خاص آن یعنی G3 را وارد آزمایشگاه کردیم. گوشی هوشمندی که مجهز به دوربین 13 مگاپیکسلی (با فلاش دوگانه LED)، فوکوس لیزری و دوربین جلویی 2.1 مگاپیکسلی بود.

از سامسونگ زرنگ، آخرین فبلت این کمپانی یعنی گلکسی نوت4 با نوار فلزی و هیبت بزرگش را به گروه‌مان اضافه کردیم تا با دوربین 16 مگاپیکسلی (با تک فلاش LED) و دوربین جلویی 3.7 مگاپیکسلی‌اش، برای ما هنرنمایی کند.

از سونی دوست داشتنی، اکسپریا Z3 مهمان ما بود تا بلکه به لطف دوربین 20.7 مگاپیکسلی که بالاترین تعداد پیکسل را در بین مدل‌های اندرویدی دارید (با تک فلاش LED) و دوربین جلویی 2.2 مگاپیکسلی، تصاویر خاطره انگیزی را شکار کند.

از هواوی با اعتماد به نفس، گوشی ظریف اسند P7 کاندیدای حضور شد تا به همراه دوربین 13 مگاپیکسلی (با تک فلاش LED) و دوربین جلویی 8 مگاپیکسلی، توانایی‌های این کمپانی پر توان چینی را به رخ رقبا بکشد.

camera-phones4

چگونه مسابقه می‌دهند؟!

داوران ما 10 قسمت مختلف را برای رویارویی این زیبارویان (واقعا همه زیبا هستند؟!) در نظر گرفتند. برای آنکه گوشی پیروز در هر مرحله مشخص شود، در انتهای هر بخش یک فرم نظر سنجی گذاشته شد تا آنکه عکاس بهتری بود، یک رای به حسابش ریخته شود! از آنجایی که داوران، به رای برخی از کاربران به دیده تردید می‌نگریستند و نگران بودند که آن‌ها بدون دقت کافی به کیفیت عکس، به نام گوشی محبوب‌شان رای بدهند، تمام اسم‌ها را داخل یک گوی ریخته و به هر مدل نامی دیگر بخشیدند! البته این اسامی جدید بسیار ساده هستند: A – B – C – D – E – F‌ که در بالای هر تصویر، درج شده است.

پس از یک هفته رای گیری پرده‌ها خواهد افتاد و نام واقعی گوشی‌ها نمایان می‌شود (و البته نظرسنجی هم بسته می‌شود).

به روز رسانی: سرانجام روز موعود رسید و نام گوشی‌ها اعلام می‌شود تا ببینید که تا چه میزان حدس شما در یافتن بهترین عکاس، صحیح بوده است (در نظرسنجی نیز نام گوشی‌ها قرار داده شد). در پایان مطلب، سه گوشی برتر که بیشترین رای را از جانب کاربران دریافت کرده‌اند، عنوان خواهد شد.

گوشی A: ال‌جی G3
گوشی B: آی‌فون 6
گوشی C: اچ‌تی‌سی وان M8
گوشی D: سامسونگ گلکسی نوت4
گوشی E: هواوی P7
گوشی F: سونی اکسپریا Z3

در تمام مراحل این آزمایش، تلاش کردیم تا شرایط برای همه مدل‌ها یکسان بوده و حالتی که در آن گوشی‌ها بهترین عکس خودشان را گرفته‌اند، انتخاب کنیم. پس در این 10 مرحله ما را یاری کنید تا ببینیم که به راستی، کدام مدل عملکرد بهتری دارد و تندیس طلایی بهترین عکاس آی‌تی‌رسان را از آن خود خواهد کرد.

شات اول: محیط باز با نور کافی

در مرحله نخست از 6 قهرمان خود خواستیم تا در یک محیط باز و زیر نور آفتاب، از محیطی گسترده عکس بگیرند. بدیهی است که در چنین شرایطی که نور هم به وفور وجود دارد، گوشی‌ها بایستی بهترین تصاویر را گرفته و عاری از هر نویزی باشند.

Sample1-ITresan

[polldaddy poll=8411377]

شات دوم: نگاه مستقیم به آفتاب

از آنجایی که مرحله نخست خیلی ساده بود، گوشی‌ها را به یک چالش جدی‌تر دعوت کردیم. بدین ترتیب که لنزهای آن‌ها را مستقیم به آفتاب دوخته و توانای‌شان را در نشان دادن چنین منبع نور بزرگی سنجیدیم.

Sample3-ITresan

[polldaddy poll=8411379]

شات سوم: تصویر گل

عکاسی از یک گل خوش بر و رو از فاصله‌ای نزدیک و در زیر نور کافی، سومین قسمت رقابت بود و بایستی دید کدامیک در نشان دادن رنگ قرمز این گل و سایه روشن گلبرگ‌ها بهتر عمل کرده است.

Sample2-ITresan

[polldaddy poll=8411380]

شات چهارم: نور معمولی اتاق

گوشی‌های قهرمان ما در این بخش از یاری آفتاب به صورت مستقیم محروم شدند اما در اتاقی با نور متوسط که همچنان از کمک غیر مستقیم نور خورشید بهره می‌برد، شروع به عکاسی از سوژه‌ای ثابت کردند.

Sample4-ITresan

[polldaddy poll=8411381]

شات پنجم: اتاق با نور کم و بدون فلاش

این بار شرایط را برای هنرمندان خودمان باز کمی سخت‌تر کردیم و در حالی‌که گرسنه هم به نظر می‌رسیدند، یک سبد میوه را در محیطی نسبتا تاریک قرار داده و از آن‌ها خواستیم که بدون کمک فلاش، از این سوژه خوشمزه عکس بیندازند.

Sample5-ITresan

[polldaddy poll=8411382]

شات ششم: اتاق با نور کم و با فلاش

از آنجایی که برخی از گوشی‌ها اعتراض می‌کردند ما نفهمیدیم از چی عکس گرفتیم، این بار اجازه دادیم تا از نور فلاش به منظور بهره گیری بهتر از رنگ و بوی سوژه استفاده کنند. اما نور فلاش آن‌ها، توانسته سوژه را به صورت طبیعی نشان دهد؟

Sample6-ITresan

[polldaddy poll=8411383]

شات هفتم: شب

وقتی که شما با محیطی گسترده از شهر که هنگام شب بوده و در دل تاریکی قرار دارید، روبه‌رو شوید، فلاش‌های کوچک گوشی‌ها هیچ کمکی به روشنایی محیط بدین بزرگی نخواهند کرد. در این شرایط، کدام مدل بهتر عکس گرفته است؟

Sample7-ITresan

[polldaddy poll=8411384]

شات هشتم: عکس سلفی

نوبتی هم باشد، این بار به عکاسی سلفی می‌رسیم، جایی که دوربین‌های جلویی بایستی هنرنمایی خودشان را از چهره یکی از داوران ما که مجبورش کردیم به جلوی دوربین برود، نشان دهند. تصویر پس زمینه هم نسبتا روشن انتخاب شد تا کار این پرچمداران کمی دشوارتر شود.

Sample10-ITresan

[polldaddy poll=8411385]

شات نهم: HDR

تمام مدل‌ها توانایی عکس‌برداری HDR را داشتند و به همین خاطر یک سوژه با بک گراند روشن و جزئیات نسبتا زیاد را برگزیدیم تا ببینیم با HDR روشن، کدام گوشی می‌تواند نسبت کنتراست را به خوبی رعایت کرده و تعادل نوری سوژه نزدیک و دور را به درستی نمایش دهد.

Sample8-ITresan

[polldaddy poll=8411389]

شات دهم: زوم

دوربین‌های این پرچمداران از میزان مگاپیکسل مشابهی بهره نمی‌گرفتند، اما از آنجایی که زوم بر روی عکس‌ها برای بسیاری از کاربران مهم است، در آخرین مرحله اقدام به تعیین توانایی آن‌ها در چنین امر مهمی کردیم. یک تابلو در دور دست‌ها که عنوان بانک مهر اقتصاد بر رویش نقش بسته بود (اسپانسر ما نیست‌ها!)، برگزیدیم و آن را برای‌تان بزرگ‌نمایی کردیم تا ببینید کدام گوشی جزئیات بهتری را به نمایش در آورده است.

Sample9-ITresan

[polldaddy poll=8411390]

کلام آخر

امیدواریم این 10 مرحله مقایسه بتواند در انتخاب برترین دوربین بین این پرچمداران بزرگ بازار شما را راهنمایی کند. از امروز تا هفته دیگر همین موقع، شما می‌توانید در نظر سنجی شرکت کنید و پس از پایان یافتن این زمان، نام گوشی‌ها مشخص شده و به جای حروف انگلیسی در فرم نظرسنجی قرار می‌گیرند و شما خواهید دانست کدام مدل، به راستی عملکرد بهتری داشته است.

camera-phones2

 

به روز رسانی: پس از یک هفته نظرسنجی و چندین هزار آرایی که به صندوق‌های رای ریخته شد، نظر شما درباره انتخاب برترین عکاسان به شرح زیر است. توجه داشته باشید که در این مدل از نمره دهی، مدلی که در هر مرحله (از 10 شات بالا) حایز بیشترین آرا شده باشد، امتیاز 6 را کسب کرده، مدل دوم امتیاز 5‌ و به همین ترتیب تا پایان که گوشی آخر تنها 1 امتیاز به دست آورده است.

عکاس با مدال طلایی آی‌تی‌رسان: آی‌فون6 با کسب 46 امتیاز

عکاس با مدال نقره‌ای آی‌تی‌رسان: ال‌جی G3 با کسب 40 امتیاز

عکاس با مدال برنزی آی‌تی‌رسان: سونی اکسپریا Z3 با کسب 37 امتیاز

161 در مورد “مقایسه دوربین 6 پرچمدار: اکسپریا Z3، آی‌فون 6، نوت 4، ال‌جی G3، اچ‌تی‌سی M8‌ و هواوی P7 (به‌روز شد)”

  1. با سلام
    آقا پیمان اول از همه تشکرمی کنم از زحماتی که کشیدی ، بی مزد وبی منت ، برای کمک به دیگران، به عنوان کسی که با دوربیهای مختلف کار کرده نه به صورت حرفه ای ، جسارتا چند ایراد بر عکساتون وارد است :
    1- لنز دوربین 20و 16 مگا پیکسلی به زمان بیشتری نسبت به دوربین 8 مگا پیکسل برای تنظیم با محیط نیاز مند است . کاش قبل از فشردن کلید شاتر در عکسها زمان بیشتری به گوشیهای پیکسل بالا میدادی تا بعضی عکسها تار نمی شدند.
    2-برای هر گوشی تنظیمات خاصی وجود دارد که میبایست با توجه به تغییر محیط ،اون تنظیمات اعمال شود اگر در حالت دیفالت با دوربینهای dslr هم عکس گرفته شود عکس های خوبی نخواهیم داشت.در بعضی عکسها با توجه به نور بیش از حد عکس ها دچار سوختگی شدند، اتفاقی که در بهترین دوربینهای dslr می افتد کاش با توجه به اپشنهای هر گوشی و با توجه به محیط داخلی یا بیرونی بودن ، نور کم یا زیاد، عکسها گرفته میشد ، ویا به صورت دستی تنظیمات محیطی و Iso رو انجام می دادی وسپس عکس می گرفتی.
    3- در هیچ کدام از تصاویر تست فلو و فکوس دستی دیده نمشود ، زیبایی تصاویر در بیشتر مواقع در فلو یا فکوس میباشد.
    در آخر، دوستان!! بنده با بعضی از این گوشهایی که اقا پیمان تست کردند کار کردم ، واقعا به نظر بنده حقیر با هر کدام از این گوشیها می شود بهترین عکسهارو گرفت فقط نیاز است یک مقدار کم اطلاعات در مورد اصطلاحات عکاسی داشته باشیم و نیز قبل از عکاسی با هر گوشی مقداری با تنظیمات مخصوص هر گوشی بازی کنیم تا قلق هر گوشی با توجه به محیط دستمان بیاید..با تشکر

  2. جمع کنید بابا…چیه؟؟؟ترسیدید 1020روبا اون دوربینه خفن 41با اونا مقایسه کنید.
    هیچ کدومشون دوزار نمی ارزه.اون موقع که نوکیا دوربین میزد LG داشت کولر میزد.والا.یخچالای سامسونگ هم خوب بود اچ تی سی هم که اصلا نبود.سونی هم پلی استیشن داشت بازی میکرد.آیفون حالا واسه ما آدم شده.
    فففففققققققططططططط NOKIAAAAAAAAAA

    1. همون سامسونگ نوکیا رو ورشکسته کرد…
      نوکیا نتونست جلوی گوشیای اندرویدی مقاومت کنه.
      اخه هر کی از جاش بلند شه با دوربین قوی گوشی درست کنه که نمیتونه توی بازار وحشی گوشی دووم بیاره.
      الجی بد بود قبول ولی الان اونقدر از اشتباهاتش درس گرفته که توی نظرسنجی بالاترین رتبه رو به خودش اختصاص داده.
      لنز ایکسمور ار اس سونی هم فوق العاده هست و سونی شرکتی بوده که بیشترین دوربین های گوشی ها رو میزده.
      اچ تی سی اولین گوشی اندرویدی رو زد بعدش میگی اصلا نبود؟؟؟
      خلاصه که گذشته ها گذشته …

    2. خخخخخخخخخ نوکیا کم مونده برای درامده شرکتش به پای اچ تی سی سامسونگ اپل سونی بیفته بعد میگی نوکیا خخخخخ

  3. همه چیزایی که در مورد اچ تی سی بود اشتباهه
    اچ تی سی بعد از آیفون بهترین ترکیب رنگ و بهترین عکسا رو تو نور کم میگیره البته تو نورکم و حتی تاریکی مطلق با فلاش هیچ گوشی ای به اچ تی سی نمیرسه ، و تنها عیبشم همون بزرگ بودن پیکسلاشه و همچنین تعدادشون و حتی به اون عکسای گرفته شده گوشیای دیگه هم باید شک کرد
    من خودم با ام ۸ عکاسی کردم فوق العادس تا زمانی که زوم نکنید و اونقدری هم کیفیت و وضوح داره به خاطر بزرگتر بودن پیکسلاش که نیازی به زوم نمیشه
    دوستان میتونید عکسای گرفته شده با ام ۸ رو توی سایتای خارجی پیدا کنید بعد بیاید اینجا با چیزی که اعضای سایت مقایسه کردن ببینید ،
    عکسایی که میگیره اینقد نور و وضوح داره انگار یه عکس منظره از سایت Wallpapeswide دان کردی برای بک گراند گوشیت یا کامپیوترت.
    دقیق بیاندیشید

  4. خسته نباشید خواستم بدونم عکسی که باm8 گرفته میشه در حد باقی گوشیها تو کامپیوتر کیفیت داره یا اختلافش زیاد یا خیلی زیاد ممنون بعد مگاپیکسل فقط تو حالت زووم اهمیت داره تشکر

  5. هر چند که این مطلب رو دارم با چند ماه تاخیر می بینم ولی ممنون که چنین کاری انجام دادید.یکی شاید با دوربینش بیشتر از موضوعات معماری عکس بگیره یک نفر دیگه از موضوعات منفرد و نزدیک. اینجوری شخص می تونه حتی مدل های دارای دوربین قوی رو باز هم تخصصی تر با هم مقایسه کنه. ممنون که این کار رو انجام دادید

  6. اغا الان دیگه همه گوشیها خوبن .. ولی دور الان رو ضد آب و ضد ضربه بودن .کیفیت صفحه نمایش و حجم مموری برای نصب برنامه ها هستش . وگرنه الان همشون سخت افزار وو دوربین که کفاف کنه واسه کارایه ررروزانه رو دارن

  7. با سلام من کار حرفه ای عکاسی با دوربینهای قدیم و دیجیتال انجام دادم این نظرسنجی در بعضی موارد صحیح نبود ازجمله گلدان سفید بودن دلیل خوب بودن نیست گرم بودن و وضوح و طبیعی بودن ملاک است یا عکس در شب نیز ضمنا به قول یکی از نظر دهندگان سونی اگر روی منوآل باشد دوربین 20 اگر اتومات باشد 8مگ عکس می اندازد متشکرم

  8. اقای گل کار میدونم p7بهتره ….فقط خاستم بگم که قیمت ملاک نیست کیفیت ملاکه…….اقای گل کار به نظر ال جی جی3 رو ترجیح میدید یا میت7 رو …بدون تعصب برند بگید

  9. سلام خسته نباشید بی زحمت گوشی هواومی اسندجی750روهم بررسی کنیدوواینکه اندرویید کیت کت واسش نمیاد؟میگن واسه مدلt-00اومده درسته؟

  10. من از هواوی و سونی اکسپریا خیلی خوشم میاد دوربیناشونم عالی هستن ممنون این مقایسه برای خرید گوشی جدیدم خیلی کمک کرد

  11. باشه درخواستم در این تایپیک… میشه موتورولا موتو مکس را بررسی کنید؟
    میخوام ان شاالله موبایل بخرم که دوربینش خیلی مهمه برام. بین Z2 موتورولا موتو مکس و لومیا 930 مرددم. کیفیت بدنه و ساخت برام مهمه

  12. p7الان یک میلیون قیمت داره….ولی همه گوشی هایی که با این رقابت میکنن بالای دو میلیون قیمت دارن ..این خیلی ناعادلانس….با اینکه بازم همه اونارو میخوره

    1. پیمان گل‌کار

      عزیز جان، ما خواستیم از هواوی هم یک نماینده در این مقایسه داشته باشیم و P7 بهترین دوربین رو داشت (از اسند میت ۷ دو میلیونی هم بهتر بود). روی قیمت انقدر حساس نباشید، صمن اینکه G3 در حدود 1.600 و M8 هم 1.800 قیمت داره

  13. سونی با 8 مگاپیکسل هم عالی کار کرد اگر 20 بود که بهترین مشخص می شود و در این صورت مقایسه عادلانه می شود

  14. از کجا میشه گفت مثلا عکس B اپل بود .
    شاید دیدین از همه بیتشر رأی آورده گفتین این اپل هستش .

    یعنی نوت 4 از هوآوی هم بدتر عکس میگیره ؟
    چطور بود که دوربین اس5 از بقیه بالاتر بود ، بعد نوت4 از همه پایینتر !!!؟

  15. G3 واقعا جای تحسین داره . چون بین اندرویدیها بهترین دوربین رو داره . با این نتایج اگه کسی دنبال بهترین دوربین موبایل باشه ایفون6 (ios) و G3 (اندروید ) و البته لومیا 1520 تو ویندوز فون رو میتونه انتخاب کنه .

  16. من این نظر سنجی رو نادرست میدونم چون اکثر ما تو دنیای واقعی دیدیدم که گوشی های هواوی اصلا کیفیتشون قابل مقایسه با پرچمدار های سالهای قبل سامسونگ نیست چه برسه به اینکه از نوت 4بهتر باشه این مقایسه ها اکثرا جنبه ی تبلیغاتی دارند

  17. بیشتر مردم به خاطر اسم آیفون به آی‌فون 6 رای دادن
    خیلی از عکسا حقش بود اول باشه
    ولی در کل نه
    واقعا تعجب کردم وقتی بعضی از عکسارو دیدم که آیفون اول شده نه تصویر واضح بود نه روز پردازی :/

  18. سلام خسته نباشید دوست خوبم اقای گل کار تشکر بابت مطالب ستایش میکنم این کار رو . ولی باید اینو حتما بگم این درست نیست این قدر ios رو نسبت به اندروید کوچیک میکنید این حرف در مقاله ها دیگه کاملا مشهوده و اصلا حرفه ای نیست

  19. میخواستم بدونم با توجه به قیمت بالا note 4 آیا کاهش قیمت محسوسی خواهد داشت یا اصن ارزش صبر کردن داره؟؟؟
    و اینکه به جز کیفیت نمایشگر و پردازنده آیا تغییراتی نسبت به نوت 3 داشته ؟؟ یعنی می ارزه صبر کرد این گوشی ارزون بشه یا نوت 3 رو بگیریم؟؟؟؟ یا اصن نوت رو بیخیال شیم بریم S5 بگیریم؟؟؟

  20. هه هه یعنی نوت 4 جزو برترین عکاسان نیست؟! افرین جی 3 که دوم شد ! ولی چجوریه من تو چند سایت مقایسه عکسای سلفی رو دیدم جی 3 اول بود ولی اینجا خراب کرده ؟!

  21. لطفا لطفا لطفا مشخص کنید Z3 روی8 مگاپیکسل بوده یا20؟؟؟؟
    جنابکار گلکار لطفا جواب بدی برای بار چندم دارم میپرسم به کاربراتون احترام بذارید…..

    1. پیمان گل‌کار

      عزیز جان، اگر کامنت‌ها رو ملاحظه کرده باشد، در پاسخ به یکی از دوستان عرض کردم که به جز حالت زوم (شات آخر)، سایر تصاویر در حالت اتوماتیک (۸ مگا) است

  22. از دوربین z3 کاملا راضیم که با 8 مگاپیکسل رتبه سوم کسب کرده. قطعا با تنظیم دستی و 20.7 بهترین عکسهارو میتونه بگیره. نوت4 نابود شد در مقابل z3. سامسونگ چرا به سایتها پول میده که بگن خوبه؟ اینجا در حد p7 ظاهر شد. واقعا بهترین اسمارت فون امسال z3 هست ولاغیر. نوت4 در یک مورد هم از z3 بهتر نیست.

  23. ولی اگه عکسای یه دوربین پیشرفته گذاشته بودین برای مقایسه بهتر بود مثلا ما که اونجا نبودیم بدونیم رنگ گلا پر رنگ بوده یا کم رنگ

  24. اصلا مقایسه خوبی نبود قابل توجه کاربران نوت 4 تو جی اس ام آرنا تو قسمت عکاسی و فیلمبرداری اول شده بود که میلیون ها کاربر دارد نمیگم که نظرات دستکاری شده اما عکس ها دقیق نبودند و کامل نبودند واقعا از آیتی رسان انتظار نداشتم همچنین مقایسه ای بزاره

    1. دیگه همه اینو میدونن gsmarena طرفدار سامسونگه!!
      اتفاقا مقایسه بسیار خوب و بی طرفانه ای بود و حق هم به مدلهایی رسید که بهترین عکسها رو گرفته بودن
      لطفا از این مقایسه های بی طرفانه بیشتر انجام بدین چون تو اینترنت بسیار کم پیدا میشه

  25. بهتره اینجوری قضاوت کرد
    G 3 تو شات1 و 2 جالب نبود و بقیه خوب بود
    آیفون 6 تو شات 4 و 5 و 8 خوب نبود بقیه خوب بود
    M 8 تو شات 1 و 3 و 5 و 6 و 8 و 10 خوب نبود واقعا 🙁
    نوت 4 تو شات 6 و 9 خوب نبود بقیه خوبه
    P 7 تو شات 1 و 5 و 8 و 9 خوب نبود، نور دهی خوبی داره ولی خیلی عکسا رو روشن میکنه
    Z 3 تو شات 4 و 9 خوب نبود بقیه خوب بود.
    ولی در کل بهتر بود میشد چند تا رای داد چون بعضی عکسها خیلی به هم نزدیک هستن یا نقاط قوت و ضعف متفاوتی دارن
    مثلا من تو شات اول به B , D , F رای میدم
    شات دوم هم B , D , F
    شات سوم به A , D , F
    شات چهارم به C , E
    شات پنجم به A , D , F
    شات ششم A , B البته روشنایی F خیلی زیاده که اینجا زیاد مطلوب نیست ولی در فاصله دورتر به کمک شما میاد
    شات هفتم A , B , D , F
    شات هشتم A , D , F
    شات نهم A , B , C
    شات دهم فقط B , C از لحاظ زوم خوب عمل نکردن بقیه خوبن

  26. سهیل اسکندری

    به نظر من که توی سایت و لپ تاپ، درست کیفیت عکسا مشخص نیست و باید داخل همون گوشی مورد نظر تشخیص داد.
    اما فکر می کنم (اون عکس بده) One M8 باشه که حسگر 4 مگاپیکسلیش واقعا برای همچین پرچم داری خجالت آوره.
    من نمی دونم فاز htc کجاست؟
    حیف این گوشی بی نظیر که (توی قسمت فیلم های سایت) (در مقایسه با LG G3 ) رای بیشتری آورد نیست که همچین دوربینی داشته باشه؟ شایعات که نشون میده one m9 دارای دوربین پشتی 5 مگاپیکسلی و وب کم 12 مگاپیکسلیست !!!!!!!!!!!!
    اما اون (عکس خوبه) بی شک نوت 4 هست.

  27. سهیل اسکندری

    همیشه SAMSUNG اول بوده و هست و خواهد بود.
    درسته Note 4 (مگاپیکسل 16) و Z3 (مگاپیکسل 20.7)
    هست، ولی فقط حسگر دوربین که مهم نیست، بلکه کارایی ها و کاربرد ها مانند فوکوس خودکار و فلاش و قابلیت های 3d و…. که من ازش سر در نمیارمم مهمه. البته که کیفیت دوربین پرچم دار جدید اکسپریا (که برای من میان ردست) فقط بازی با اعداد و ارقام بوده، اما پرچم دار جدید سامسونگ (نوت 4) (که بهترین گوشی موبایل در سال 2014 معرفی شد) با حسگر 16 مگاپیکسلی (در دیجی کالا) از 10(10 گرفت) اما زد 3 از10 (7).

    1. اولا که نوت 4 فبلته نه گوشی! دوما زد3 فعلا جواب اس5 سامسونگ رو داده مطمنا زد4 نوت4 رو به زمین خواهد مالید!

  28. به نظر من بهتر بود واسه تست اخری برش عکس رو ب صورت بزرگتر میذاشتین و دیگه کل عکس رو نمیگذاشتین…
    اینجوری جزئیات بهتر نشون داده میشد

  29. شبیه همین تست رو سایت فون آرنا هم گذاشته بود . با این تفاوت که هواوی نبود و به جاش لومیا 1520 بود .
    تو تست سایت فون آرنا گوشی ایفون 6 پلاس بالاترین امتیاز رو میگیره . در بین گوشیهای اندرویدی هم G3 بالاتر از بقیه قرار میگیره . m8 هم امتیاز کمی میگیره و با اختلاف نسبتا زیادی با بقیه آخر میشه .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH