اپل دیگر آی‌فون ارزان تولید نخواهد کرد!

official-iphone-5c-1

سال گذشته و تا قبل از رونمایی رسمی اپل از آی‌فون 5c شایعات بسیاری شنیده می‌شد در این باره که اپل بالاخره یک تلفن ارزان قیمت‌ و مقرون به صرفه تولید خواهد کرد. اما بعد از معرفی آی‌فون 5c همه متوجه شدند که این تلفن حتی به “مقرون به صرفه” هم نزدیک نیست! درست است که آی‌فون 5c از آی‌فون 5s ارزان‌تر بود؛ اما نه آن‌قدری که بتوان آن را در رده تلفن‌های اقتصادی بازار قرار داد؛ به خصوص با آن بدنه پلاستیکی که ظاهری بسیار رده پایین را به تلفن داده بود. ماجرا جایی جالب‌تر شد که متوجه شدیم با قیمت آی‌فون 5c به راحتی می‌توان پرچم‌دار قبلی اپل یعنی آی‌فون 5 را با همان مشخصات سخت‌افزاری و البته بدنه فلزی خریداری کرد.

به عقیده بسیاری از تحلیل‌گران تولید آی‌فون ارزان قیمت ایده‌ای کاملا شکست خورده بود که اپل ریسک انجام آن را به جان خرید اما سود چندانی برایش نداشت. گویا خود اپل نیز از این اشتباه درس گرفته و فکر تولید آی‌فون اقتصادی را کنار گذاشته است.

روز گذشته مدیر بازاریابی اپل Greg Joswiak در کنفرانسی اعلام کرد که اپل فعلا برنامه‌ای برای طراحی و تولید آی‌فون ارزان‌تر ندارد. او گفت: بسیاری تصور می‌کنند که اپل با معرفی محصولات ارزان قیمت‌تر می‌تواند بازار خود را گسترش دهد. شاید در ظاهر انجام این کار ساده باشد اما ما باور داریم که می‌توانیم با تولید محصولاتی با کیفیت بالا و ارایه بهترین تجربه کاربری ممکن، بازاری سالم و پویا داشته باشیم که دست یابی به این بازار سالم لزوما به این معنی نیست که باید تعداد فروش محصولاتمان را بالا ببریم.”

همواره کمپانی اپل به خاطر تولید محصولاتی با قیمت بسیار بالاتر نسبت به محصولات مشابه در بازار مورد انتقاد قرار گرفته است؛ اما با وجود همه این انتقادات اپل در حال حاضر از فروش بسیار بالای محصولاتش در سطح جهان و رکورد شکنی‌های پی در پی لذت می‌برد و اگر وضع به همین صورت باقی بماند، بعید است کمپانی نیازی به تولید یک تلفن ارزان قیمت مقرون به صرفه در خود احساس کند.

2 در مورد “اپل دیگر آی‌فون ارزان تولید نخواهد کرد!”

  1. اپل مگه گوشی ارزون هم تولید میکرد ..خداییش به ایفون 5c میگین ارزون ….خدایا این دیگه کجای دلم بزارم 😀

  2. همه ی اینا حرفه اپل فقط به فکره جیبه خودشه خود آیفون هم به هیچ وجه ارزش قیمتشو نداره مخصوصا iphone 6 و 6+

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH