آیا ماشین لباس‌شویی می‌تواند گجت‌های ما را شارژ کند؟

شارژر‌های بی‌سیم تا حدودی شارژر کردن گجت‌ها را آسان کردند اما همچنان آن‌ها نیز نیاز داشتند تا با کمک میکرو USB به برق متصل شوند و مشکل دست و پا گیر بودن را همانند شارژر‌های معمولی داشتند. کمپانی هایر که تولید کننده تجهیزات خانگی و برقی است، ایده‌ای دارد که با کمک آن بتواند با کار کردن وسایل خانه، دستگاه‌های اطراف آن‌ها را هم شارژ کنند.

haier

ایده کار به این صورت است که به‌طور مثال با کار کردن لباس‌شویی، فرکانس‌های وای-فای نیز از آن منتشر شود که گوشی یا هر دستگاهی که تا فاصله 15 فوتی (4.5 متری) قرار دارد، بتواند با کمک آن شارژر شود. این ایده به ماشین لباسشویی اختصاص ندارد و سایر دستگاه‌ها نیز همانند مایکروویو، یخچال، ماشین ظرف شویی و… قادر خواهند بود تا چنین کاری را انجام دهند.

هنوز تا عملی شدن این ایده سوالات و راه زیادی را باید پاسخ داد و طی کرد، سوالاتی همانند این که آیا این روش سلامت انسان را به خطر نمی‌اندازد؟ آیا شارژ و دشارژ دستگاه‌ها باعث کاهش طول عمر باتری نمی‌شود؟ و سوالات دیگری که مطرح خواهند شد. اما در کل ایده جالبی به‌نظر می‌رسد و با تحقق آن، روش و شیوه شارژ دستگاه‌ها متحول خواهد شد.

باید قبول کنیم که باتری‌های امروزی هنوز به بلوغ خود نرسیده‌اند و همانند اسمارت فون‌ها نتوانسته‌اند پیشرفت خوبی داشته باشند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH