آیا کسی ساعت مایکروسافت را می‌خرد؟ از اپل واچ که بهتر است!

MS_band_Apple_watch-578-80

مایکروسافت این هفته یکی از گجت‌های “هیچکس قرار نیست بخردش” را پرده‌برداری کرد که در واقع یک اعلام رقابت نسبتا دیر در برابر اپل بوده است. این گجت سلامتی Microsoft Band نام دارد که برنامه مربوطه‌اش همین الان در فروشگاه‌های اپل و گوگل موجود است و این یعنی گجت فقط ویژه ویندوز فون نبوده و احتمال اینکه تعداد کاربران بیشتری آن را تهیه کنند، بیشتر می‌شود.

ویژه ویندوز نبودن تنها ویژگی جالب این گجت نیست، تمام این دستگاه پر شده از سنسورهای مختلف که فقط در صورتی که یک ورزشکار باشید، به دردتان می‌خورد و می‌تواند هر سانت از زندگی‌اتان را از جنبه‌های مختلف اندازه‌گیری کند.

ولی واقعا این مدل دستگاه‌ها چقدر کاربردی‌اند؟ اینکه بدانید مثلا چقدر کالری سوزانده‌اید چیز زیاد مهمی نیست که بخواهید بابت دانستنش 200 دلاری هزینه کنید.

پیگیری خواب هم که از طریق همین ساعت‌های معمولی ممکن است و هر چیزی که به نوتیفیکیشن نیاز ندارد.

تنها می‌توان گفت که حداقل مایکروسافت در این محصولش نخواسته که چیزی مشابه به fibit بسازد و به قول معروف تقلید محض کند. در این گجت یک مانیتور UV تعبیه شده، امکان پاسخ خودکار به پیام‌ها وجود دارد و بعلاوه استرس پوشنده از طریق یک سنسور پوستی اندازه گیری می‌شود.

اندازه گیری استرس هم شاید چیز زیاد جالبی نباشد، ولی هر چه است از اندازه‌گیری ضربان قلب جالب‌تر و کاربردی‌تر به نظر می‌رسد.

مایکروسافت درباره توانایی دستگاه در نگهداری شارژ قول دو روز کارکرد بدون هیچ مشکلی را داده است و این یعنی مایکروسافت بند از اپل واچ که نصف ویژگی‌های این گجت را هم نداشته و تنها زرق و برق بیشتری دارد، در زمینه باتری خیلی بهتر عمل کرده است.

درست است که مایکروسافت بند یک ساعت هوشمند نیست، ولی باید مهندسان این شرکت را بابت کاری که با باتری آن کرده‌اند ستود.

مسلما گجت‌های پوشیدنی اپل و گوگل محبوب‌تر بوده و فروش بیشتری خواهند داشت، ولی بند نشان داده که مایکروسافت می‌تواند با نوآوری و خلاقیت بیشتری در این حوزه رقیب بطلبد. خلاقیتی که خیلی وقت است در گجت‌های پوشیدنی به چشم نمی‌خورد.

2 در مورد “آیا کسی ساعت مایکروسافت را می‌خرد؟ از اپل واچ که بهتر است!”

  1. سپهر (وینفونی)

    حالا اعصاب خوردی نداره که!!
    هیچی موتو ۳۶۰ نمیشه تو طراحی!!
    اما خوبی اینا برای دوستانی که اهل ورزش نیستن و به این چیزا اهمیت نمیدن، دو چیزه!
    یک: پز
    دو: تقلب سر جلسه امتحان!! ‎:D

  2. یعنی هرچی جنبه منفی داشت رو نوشتی ویک طرفه رفتی که داغونش کنی.اما نخستین مزیتش اینه که با تمام سیستم عامل های مختلف قابلیت هماهنگی داره.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH