ده گجت موجود در فیلم‌ها که آرزوی امروزی انسان هستند

بسیاری از فیلم‌های علمی و تخیلی دهه‌های پیش در دوران فعلی ما به واقعیت بدل شده‌اند و دیگر نمی‌توان ابزارهایی مانند جت پک جیمز باند یا سیستم تماس راه دور سریال استارترک را به‌عنوان یک پدیده عجیب‌ و غریب به‌حساب آورد و در دنیای امروزی ما، تماس مستقیم تصویری بی‌سیم را می‌توان با هر تبلت یا تلفن همراهی به اجرا درآورد. در این میان این پدیده‌ها نیز ادامه ‌دارند و در فیلم‌های علمی و تخیلی شاهد فناوری‌هایی هستیم که در دنیای امروزی ما هنوز مشابه آن وجود ندارد و به همین دلیل نیز در این مقاله قصد داریم تا به ده گجت ویژه دنیای فیلم‌های علمی و تخیلی اشاره‌ کنیم که داشتن آن ما یک رویای جذاب خواهد بود، با ما همراه باشید با ده گجت موجود در فیلم‌ها که آرزوی امروزی انسان هستند.

گجت اول
هولوگرام

1

در فیلم‌های بسیاری شاهد وجود هولوگرام‌های سه‌بعدی هستیم که حتی دیدن آن‌ها نیز در نوع خود بسیار هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد ولی این هولوگرام‌ها می‌توانند در دنیای امروزی ما بسیار کاربردی باشند، برای نمونه در نظر بگیرید که برای شرح دادن یک پروژه ساختمانی بتوانید با استفاده از یک هولوگرام سه‌بعدی کل ساختمان را شبیه‌سازی کرده و آن را به‌صورت کامل به نمایش درآورید، البته این نوع از فناوری در فیلم‌ها به نمایش دادن ختم نمی‌شود و علاوه بر نشان دادن یک جسم سه‌بعدی هولوگرافیک می‌توان با آن تعامل نیز داشت و آن را چرخانده، بزرگنمایی کرده و حتی به داخل آن وارد شد و آن را برش زد و به همین دلیل نیز داشتن این فناوری می‌تواند یک آرزوی ویژه برای ما باشد.

اما هولوگرام چیست؟ در حقیقت نسخه‌های اولیه این نوع از هولوگرام‌ها در دنیای امروزی موجود هستند ولی این موارد با فناوری‌های موجود در فیلم‌های علمی و تخیلی به هیچ عنوان قابل قیاس نیستند. هولوگرام‌ها نوارهای نوری ویژه‌ای هستند که از منبع متحدی منتشر می‌شوند و به صورتی تنظیم‌ شده‌اند که تنها طول خاصی را پوشش داده و در یک نقطه مشخص شاهد توقف هر نوار خواهیم بود که مجموعه این نقاط می‌تواند تشکیل یک تصویر سه‌بعدی معلق در میان زمین و هوا را بدهد؛ بهترین نمونه برای این نوع هولوگرام‌ها را می‌توان در فیلم‌های سری مرد آهنی دید.

گجت دوم
نورولایزر (Neuralyzer)

2

اگر حتی یکی از سه قسمت فیلم‌های مردان سیاه پوش را دیده باشید نیز می‌دانید که داشتن نورولایزر در دنیای امروزی ما تا چه اندازه می‌تواند لذت‌بخش باشد. نورولایزرها در این فیلم دارای کارکرد بسیار ساده ولی جذابی هستند، این دستگاه‌ها توسط کاربر آن‌ها باید بر اساس تاریخ و ساعت خاصی تنظیم شوند و پس از فشردن دکمه مربوطه، نوری از دستگاه تابیده می‌شود که حافظه هرکسی که بدون عینک‌های مخصوص به آن نگاه کند، از لحظه تنظیم شده تا لحظه جاری پاک خواهد شد.

این توضیح به‌خوبی نشان می‌دهد که چگونه می‌توان از این فناوری در دنیای امروزی ما استفاده کرد، برای نمونه فرض کنید که یک فرد در حادثه‌ای دل‌خراش قرار گرفته باشد و نتواند خاطره این حادثه را از یاد ببرد، در این لحظه می‌توانید ببینید که چقدر استفاده از این فناوری مفید خواهد بود، البته یک شوخی اینترنتی نیز وجود دارد که بر اساس آن نورولایزرها در دنیای امروزی ما وجود دارند ولی تنها پیش از امتحان و بر روی دانشجویان و دانش آموزان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گجت سوم:
شلیک‌کننده تار (Web shooter)

3

کمتر کسی در میان مخاطبین ما وجود دارد که شخصیت مرد عنکبوتی یا اسپایدرمن را نشناسد، اسپایدرمن پسر جوانی به نام پیتر پارکر است که به‌صورت اتفاقی توسط یک عنکبوت رادیواکتیویته نیش زده می‌شود و پس‌ از آن است که در ژن او تغییرات خاصی به وجود می‌آید که براثرش، او به اسپایدرمن تبدیل شده و می‌تواند مانند یک عنکبوت از دیوار بالا رفته و تار بتند. در این میان او تارهای خود را در کپسول‌هایی ذخیره می‌کند تا در هنگام نیاز از این شلیک‌ کننده تار برای تبدیل اجسام مختلف به سکوی پرش اقدام کند.

داشتن این ابزار برای هرکسی می‌تواند یک آرزو باشد و هر فردی را مانند یک ابرقهرمان در حد اسپایدرمن، از حضور بر روی زمین آزاد کرده و بعد جدیدی به حرکت او ببخشید.

گجت چهارم
ماسک تغییر چهره

4

این ماسک‌ها در سری فیلم‌های ماموریت غیرممکن به‌دفعات مورد استفاده قرار گرفته‌اند و با کمک آن‌ها می‌توان به شکل هرکسی که بخواهید در بیاید، تنها کافی است تا ماسکی را با ابزارهای پیشرفته چاپ سه‌بعدی موجود در این فیلم‌ها ساخته و این ماسک لاتکسی و نرم را به روی صورت خود بکشید تا کاملا به شکل فرد مورد نظر دربیایید، برای صدای شما نیز چیپ‌هایی وجود دارد که می‌توان با چسباندن آن بر روی گلو، صدا را نیز تغییر داد. البته تمامی این موارد تنها در سطح فیلم‌های علمی و تخیلی قرار داشته و بعید به نظر می‌رسد که به این زودی‌ها شاهد حضور آن‌ها در دنیای واقعی باشیم.

گجت پنجم
دستکش صخره‌نوردی الکترومغناطیسی

5

دستکش صخره‌نوردی الکترومغناطیسی در نسخه چهارم فیلم ماموریت غیرممکن به نمایش درآمد و باید بدون شک آن‌ها را بهترین گجت ممکن برای استفاده‌های امروزی دانست، این دستکش‌ها با کمک جریان الکترومغناطیسی درون خود می‌توانند شما را به سطوح مختلف بچسبانند و به کمک آن‌ها عملا بالا رفتن از دیوارهای صاف نیز ممکن خواهد بود، البته به شرطی که مانند فیلم، این دستکش‌ها با مشکل روبرو نشوند.

گجت ششم
بارگذاری مستقیم دانش بر روی مغز

6

اگر سه‌گانه مشهور علمی تخیلی ماتریکس را دیده باشید، بدون شک از نحوه یادگرفتن فنون مختلف توسط افراد این فیلم دچار حس حسادت خواهید شد. در این فیلم یک میله به‌صورت مستقیم به مغز افراد وصل می‌شد و درست مانند اینستال کردن یک برنامه بر روی مغز، توانایی‌های مختلف نیز به مغز افراد وارد می‌شدند که در صورت عملی شدن چنین چیزی باید شاهد پیشرفت خارق‌العاده بشریت در تمامی زمینه‌ها باشیم.

گجت هفتم
روبات‌های هوشمند

7

همان‌قدر که ترس از غلبه هوش مصنوعی بر انسان‌ها برای ما بسیار زیاد است، وسوسه داشتن روبات‌های همه‌کاره و هوشمند نیز برای ما جذابیت خواهد داشت، بهترین نمونه این گونه از روبات‌ها را می‌توان در کتاب‌های نویسنده مشهور، ایزاک آسیموف پیدا کرد و در سینما نیز فیلم‌هایی مانند مرد دویست‌ساله و I Robot به‌خوبی نشان داده‌اند که چگونه این روبات‌های ویژه می‌توانند به بشریت کمک کنند.

مسلما با ورود این روبات‌ها به زندگی ما، تحولی شگرفت صورت خواهد پذیرفت که نمی‌توان انتظار داشت زندگی به شکل امروزی خود باقی بماند ولی حقیقت اینجاست که هنوز راهی بسیار طولانی تا رسیدن به این مرحله از علم روباتیک باقی مانده است.

گجت هشتم
محفظه‌های درمانی (Medical Pods)

8

این محفظه‌ها در فیلم‌های متعددی به نمایش درآمده‌اند و با کمک آن‌ها می‌توان با خوابیدن درون محفظه تقریبا هر نوع بیماری‌ای را درمان کرد.

در این محفظه‌ها ساختار ژنتیکی و سلولی بدن مورد درمان قرار می‌گیرند و می‌توان با کمک آن شاهد فرار از بسیاری مرگ‌ و میرهای امروزی بشر بود. یکی از بهترین نمونه‌های استفاده از این محفظه‌ها در سینما را می‌توان در فیلم بهشت یا الیسیوم مشاهده کرد.

گجت نهم
ماشین زمان

9

این ماشین آرزوی چند صد ساله بشر است ولی شاید در میان تمامی مواردی که در این لیست مشاهده کرده‌ایم، رسیدن به این ماشین دشوارترین مورد ممکن باشد. با کمک ماشین زمان می‌توان به گذشته و آینده سفر کرد و با بردن فناوری آینده به گذشته، جلوی بسیاری از رخدادهای فاجعه‌بار تاریخ بشر را گرفت و به‌ این‌ ترتیب شاید سرنوشت بشریت به‌شدت دچار تغییرات شگرفت شود.

ماشین‌های زمان در فیلم‌های بسیاری استفاده شده‌اند که می‌توان نمونه‌های مشهور آن‌ها را بازگشت به گذشته، اکس من و پیشگامان فضا دانست که هر یک تفسیر جالبی از کارکرد ماشین زمان داشته‌اند.

گجت دهم
انتقال‌دهنده‌ها

10

این دستگاه‌ها در سری پیشگامان فضا یا همان استارترک به‌دفعات مورد استفاده قرار می‌گیرند و می‌توانند یک جسم یا انسان را در یک چشم به هم زدن از یک نقطه، به نقطه‌ای دیگر انتقال بدهند که این امر می‌تواند برای بشر بسیار مفید باشد و برای استفاده از ابزارهای جدید، اکتشافات ویژه و بسیاری از موارد دیگر نیز می‌توان از آن‌ها استفاده نمود.

8 در مورد “ده گجت موجود در فیلم‌ها که آرزوی امروزی انسان هستند”

  1. تو یک مقاله خوندم در چند سال اینده یک قرصی اختراع میکنند که با خوردن اون قرص میشه زبان انگلیسی رو یاد گرفت.

    1
    0
  2. سفر به گذشته هرگز امکان پذیر نخواهد شد، چون در این صورت ما باید بازدیدکنندگانی از آینده داشته باشیم !

    1
    1
  3. سلام.یک نکته در مورد ماشین زمان که فقط میشه به اینده رفت و نه به گذشته اینو از استادمون پرسیده بودم که دلیلشو یادم رفته ولی تو نت هست بگردین.

  4. من همیشه دوست داشتم ساعت اون پسررو داشته باشم که تو فیلم بود دکمه ی بالاشو میزد زمانو نگه میداشت… هی بچگی…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH