10 واقعیت از گودزیلا که تا کنون نمی‌دانستید

mq0jq8wqhlmmfibrxgvu

همین تازگی‌ها شصتمین سالگرد تولد گودزیلا بوده است، به همین خاطر متنی در وال استریت ژورنال منتشر شده که از 10 واقعیتی که مردم از گودزیلا (در فیلم اولیه) نمی‌دانند صحبت کرده است. با ما و این ده نکته جالب همراه باشید.

  1. ۱- اولین فیلم گودزیلا از ماه آگوست تا اکتبر فیلم برداری شد و در ژاپن سر و صدای زیادی کرد. هائورو ناکاجیما که بازیگر گودزیلا بود، گفته یک بار به اشتباه به گرماسنج درون لباس برخورد کرده و دما تا 60 درجه بالا رفته است.
  2. ۲- آکیرا کوروزاوا، هفت سامورایی را در همان استدیویی که گودزیلا فیلم برداری شده، ساخته است و ناکاجیما به یاد می‌آورد که کوروزاوا خیلی نسبت به ساخت این فیلم کنجکاو بوده و دائما تولید آن را زیر نظر داشته است.
  3. ۳- بار اول آکیرا تاکارادا که در فیلم گودزیلا نقش آفرینی می‌کرده، معنی گودزیلا که به زبان ژاپنی گوجیرا گفته می‌شود درک نکرده است. گودزیلا ترکیبی از دو نام گوریلا و کوجیرا به معنای وال است.
  4. ۴- وقتی تاکارادا به سر صحنه می‌رسد و اعلام می‌کند که قرار است بازیگر نقش اول باشد، یکی از دورترها فریاد می‌زند که گودزیلا نقش اول را دارد.
  5. ۵- پروتوتایپ لباس گودزیلا 100 کیلوگرم بوده که بعدا برای فیلم به 60 کیلوگرم کاهش پیدا کرده است.
  6. ۶- طبق گفته‌های تاکارادا، بازیگران و خدمه درباره اینکه گودزیلا یک دیو مخفی است که از سمت خدا برای هشدار دادن به بشر نسبت به سلاح‌های هسته‌ای و جنگ آمده توافق داشتند. ناکاجیما گفته که آن آتشی که از گودزیلا بیرون می‌آمده نشان از بمب هسته‌ای داشته و خود کایجو هم یکی از قربانیان جنگ هسته‌ای بوده است.
  7. با اینکه نسخه ساخته شده برای فیلم سبک‌تر بود، بازیگر نمی‌توانست بازوی چپ گودزیلا را حرکت دهد و تنها از بازوی راست برای برداشتن اشیا استفاده می‌شد.
  8. ۷- پاهای گودزیلا از بوت‌های پلاستیکی Tsukiji Fish Market با شکل متفاوت ساخته شده بود.
  9. ۸- به خاطر بوت‌های پلاستیکی بازیگر هیچوقت اجازه نداد که هنگام راه رفتن پایین پاهای گودزیلا مشخص شود.
  10. ۹- بیرون گوزیلا از پلاستیک و داخلش از سیم، کاغذ، پارچه و تعداد زیادی بامبو ساخته شده بود. بامبو هم مقاوم و هم قاب انعطاف است.
    ۱۰- اولین فیلم گودزیلا سوم نوامبر 1954 در ژاپن روی پرده رفت و از آن پس هیچوقت هیچ نسخه دیگری از این فیلم به پای محبوبیت نسخه اولیه نرسید.

2 در مورد “10 واقعیت از گودزیلا که تا کنون نمی‌دانستید”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH