گوشی‌های گلکسی A3 و A5 دارای مشکل آنتن دهی هستند

ماه قبل سامسونگ دو گوشی میان رده خود را با نام‌های گلکسی A3 و گلکسی A5 معرفی کرد. این دو مدل جز معدود گوشی‌های اندرویدی سامسونگ هستند که از بدنه فلزی استفاده می‌کنند. سامسونگ برای مدت طولانی از فلز استفاده نکرده بود ولی حال که به سمت استفاده از بدنه فلزی رفته است، ظاهرا با مشکل بزرگی روبرو شده است.
یک آزمایش ساده که در روسیه انجام شد نشان می‌دهد این دو گوشی فلزی در مقایسه با گوشی‌های پلاستیکی مثل گلکسی S5 این کمپانی دارای قدرت سیگنال آنتن دهی ضعیف‌تری هستند.

galaxy-a5-galaxya3-galaxy-s5

در تصویر بالا شما می‌توانید هر سه گوشی را که در کنار هم قرار گرفته‌اند مشاهده کنید. گلکسی S5 دارای قدرت سیگنال -82 dBm و گلکسی A5 و A3 به ترتیب -92 dBm و -93dBm هستند. در منطقه آزمایش قدرت سیگنال‌ها حتی می‌توانند به صفر برسد. در توان -100dBm معمولا اتصال به شبکه به سختی انجام می‌شود و در -113dBm هیچ اتصالی به شبکه انجام نخواهد شد.
از آنجایی که منطقه مورد آزمایش برای 3 گوشی یکسان است تفاوت در قدرت سیگنال این 3 گوشی قابل چشم پوشی نیست. و قطعا مدل‌های فلزی سامسونگ دارای ایرادات اساسی در قدرت آنتن خود هستند.
‌علاوه بر این به نظر می‌رسد ضعف آنتن‌دهی فقط محدود به اتصالات سلولی گوشی نیست و در بخش دریافت WiFi گوشی نیز این مشکل مشاهده می‌شود. اگر چه شما در یک خانه کوچک و یک روتر وایرلس قوی این مورد را حس نخواهید کرد و مشکل حادی برایتان به وجود نخواهد آمد. اما این ایراد برای شبکه سلولی قابل چشم پوشی نیست. جایی که اختلاف در توان آنتن به 10 دسی‌بل می‌رسد که علاوه بر ضعف مکالمات و کاهش سرعت اینترنت همراه، گوشی را مجبور به استفاده از توان بیشتر برای جبران گیر آنتن خود می‌کند و این عاملی است در جهت افزایش بیشتر مصرف باتری.
در حالی که مردم از حرکت سامسونگ به سمت تولیدات فلزی استقبال کرده‌اند اما این‌طور به نظر می‌رسد سامسونگ در تامین قطعات سخت‌افزاری متناسب با این گوشی‌ها اشتباه کرده است.

6 در مورد “گوشی‌های گلکسی A3 و A5 دارای مشکل آنتن دهی هستند”

  1. سلام من چندین گوشی خریدم و پدر گوشی رو در میارم A3 نزدیک دو هفته دارم .خوبه دووم میاره هنگ نمیکنه . دوربینش 20 ولی 3g صفره .انتش تو شهرستان خوبه . باطریش بد نیست و خوبم نیست. چیپست و پردازش و گرافیک عالیه.

  2. بابا اچ تی سی و اپل کل محصولشون فلزیه مشکل ندارن اون وقت همین یه فریم فلزی گذاشته اینقد تاثیر گزاشته واقعا دیگه ادم چی میتونه بگه به سامسونگ پس با این وجود فک نکنم اس 6 تمام فلز بشه حیف شد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH