اختصاصی: گوگل و یوتیوب از کاربران خود برای کمک به ابولا یاری می‌خواهند!

بیماری ابولا امروزه در میان رسانه‌ها سر و صدای زیادی به پا کرده است و تقریبا اغلب افراد تا حدودی با این ویروس آشنا هستند. ویروس ابولا (نام انگلیسی: Ebola) توسط میمون‌ها و یا خفاش‌های میوه خوار انتقال می‌یاید و حتی دانشمندان معتقد هستند که خفاش‌های میوه خوار بدون این که به این ویروس مبتدا شوند، می‌توانند آن را انتقال دهند (نام ابولا از یک رودخانه در زئیر گرفته شده است). نشانه‌های این بیماری تب شدید (بالای 38.6 درجه)، اسهال شدید، استفراغ، گلو درد، درد‌های ماهیچه‌ای و… هستند که تاکنون هیچ درمان قطعی برای این بیماری پیدا نشده است و روش‌های ارایه شده تنها برای بهبود ظاهری و جزیی است؛ ناگفته نماند که دانشمندان معقتدند که این ویروس در شرایط طبیعی از طریق هوا نمی‌تواند منتقل شود.

google-ebola-1

احتمالا شما نیز در روز‌های اخیر که در یوتیوب و یا گوگل به گشت و گذار می‌پرداختید، متوجه هشداری همانند شکل زیر در بالای صفحه شده‌اید، هشداری که در خصوص درخواست کمک از کاربرن برای بیماری ابولا بوده که به کاربر این پیام را می‌دهد هر دلاری که شما به ابولا کمک کنید، گوگل دو برابر آن را برای این بیماری پرداخت خواهد کرد.

google-ebola-4

این ایده گوگل بسیار قابل ستایش است و می‌تواند تاثیر بسیاری در کنترل بیماری ابولا داشته باشد. البته همانند همیشه کاربران ایرانی قادر به استفاده و کمک به این سرویس گوگل نیستند و طی بررسی‌هایی که در آی‌تی‌رسان انجام دادیم، نام ایران در لیست کشور‌های گوگل در صفحه مذکور وجود نداشت. مبالغی هم که گوگل برای کمک‌های کاربران تعیین کرده است: 5، 10، 25، 50، 250 و 1000 دلار هستند. کلید نهایی این طرح زمانی زده خرده خواهد شد که کل مبلغ جمع آوری شده به 7.5 میلیون دلار برسد و مبلغی هم که تاکنون جمع آوری شده حدود 4.9 میلیون دلار است.

google-ebola-2

گوگل محدودیتی برای دفعات کمک مالی قرار نداده است و کاربران می‌توانند هر چند بار که خواستند به این طرح کمک کنند و امکان پرداخت از طریق کیف پول گوگل نیز وجود دارد. شعار طرح کمک گوگل به ابولا چنین است: با هر دلاری که شما پرداخت کنید، گوگل دو برابر آن را پرداخت خواهد کرد.

google-ebola-3

اگر شما به هر روش و شیوه‌ای به این طرح دسترسی دارد (زیرا نام ایران در این لیست وجود ندارد و حتی با IP ایران نیز نمی‌توان وارد صفحه پرداخت شد) و قصد دارید تا به بیماری ابولا کمک کنید، می‌توانید از طریق لینک زیر وارد عمل شوید!

onetoday.google.com/fightebola

1 در مورد “اختصاصی: گوگل و یوتیوب از کاربران خود برای کمک به ابولا یاری می‌خواهند!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH