این 9 اسمارت فون برترین پرچم‌داران روی زمین هستند!

وقتی وارد اکوسیستم اندروید می‌شویم، ­خیلی سخت می‌توان بهترین و بدترین گجت را انتخاب کرد! کمی به این موارد دقت کنید، مثلا رزولوشن QHD پیکسل‌های یک اسمارت فون را تا حدی بهبود می‌دهد که چشم ما نیز نمی تواند آن را درک کند، یا از پردازنده‌ای استفاده می‌شود که فرکانس آن برابر 2.7 گیگاهرتز بوده و لقب توربو را نیز بر روی خود دارد. رم استاندارد پرچم‌داران تبدیل به 3 گیگابایت شده و دوربین‌ها با  20 مگا پیکسل وارد می‌شوند!

با اینکه به سختی می‌توان محصولی را در بازار پیدا کرد که تمام این ویژگی‌ها را داشته باشد، اما هستند برندهایی که این کار را به سرانجام رسانده‌اند و غول‌های خود را وارد بازار کرده‌اند. به همین دلیل یک جنگ بی خود و بی جهت بین تولیدکنندگان و کمپانی‌های عظیم تلفن همراه در گرفته است که نتیجه آن عرضه محصولاتی عجیب‌ و غریب به بازار است که گاه شاید یک کاربر از یک پنجم کارایی آن نیز نتواند استفاده کند.

اما همین مسابقه، باعث شده است تا کاربران نیز با آن‌ها همراه شده و یا به طور تعصبی طرفدار برند مورد علاقه خود باشند و یا با هر بدبختی که شده پول خود را جمع کرده تا بهترین اسمارت فون بازار را خریداری کنند.

می‌خواهیم با هم لیستی را بررسی کنیم که در آن گجت های مورد علاقه شما بهترین هستند!

Samsung Galaxy S5 LTE-A

اگر به مشخصات اس 5 نگاه کنیم، شاید به سختی بتوانیم مشکلی در آن پیدا کرده و از آن ایراد بگیریم! حال آنکه این کمپانی کره‌ای، یک نسخه ویژه با قابلیت LTE-A را نیز برای هم‌وطنانش عرضه کرده است. یک پرچم‌دار واقعی!

با اینکه مشخصات S5 نسخه عادی اصلا پایین نبوده و به طور مثال از صفحه نمایشی 5.2 اینچی با رزولوشن FHD بهره می‌برد، اما این کمپانی برای نسخه ویژه‌ای که قرار بود عرضه شود، کیفیت صفحه نمایش را بالا برده و آن را با رزولوشن فوق‌العاده QHD روانه بازار کرده‌ است؛ اما این تمام تغییرات نیست.

سامسونگ به جای استفاده از پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 801، از نسخه بالاتر و قدرتمندتر این کمپانی یعنی اسنپدراگون 805 با قابلیت LTE-A بر روی محصول ویژه‌اش استفاده کرده و است و با افزودن رم اضافه نیز، میزان آن را به 3 گیگابایت رسانده است.

حال این امکانات را در کنار دوربینی 16 مگاپیکسلی با قابلیت های فراوان، یک باتری 2800 میلی‌آمپری، حسگر اثر انگشت و ضربان قلب تصور کنید!

آیا این موجود چیزی جز یک غول نام دارد؟

S5 Plus

Motorola DROID Turbo

با توجه به پیشینه شرکت موتورولا و عدم حضور قدرتمند آن در بازار، باید کمی به ما حق بدهید که وقتی با محصول جدید این کمپانی یعنی DROID Turbo مواجه شدیم، فک مان آویزان شده و سر خود را از تعجب به دیوار بکوبیم!

این غول موتورولا، با صفحه نمایشی 5.2 اینچی و رزولوشن QHD معرفی شد! استفاده از پردازنده اسنپدراگون 805، 3 گیگابایت رم و یک دوربین قدرتمند 20 مگا پیکسلی با دو فلش LED از دیگر مشخصات این محصول است.

اما بهترین بخش این گوشی، باتری آن است که 3900 میلی آمپر قدرت دارد. این باتری می‌تواند یک روز کامل با شما باشد! و شما بدون هیچ محدودیتی هر کاری می‌خواهید بکنید! من احساس می‌کنم لفظ توربو برای این محصول کم است!

droid turbo

Google Nexus 6

پس از اینکه گوگل به مدت دو سال از کمپانی ال‌جی برای تولید محصولات ویژه‌اش استفاده کرد، به ناگاه به سراغ کمپانی موتورولا رفت و این وظیفه خطیر را با آن‌ها سپرد و تولید نکسوس 6 به دست این کمپانی آغاز گشت.

این محصول برای اولین بار قد کشیده و با صفحه نمایشی 6 اینچی عرضه شد، آن‌هم با وضوح QHD که دیگر به نظر می‌رسد این فناوری تبدیل به ساده‌ترین ویژگی پرچم‌داران شده است!(بیچاره ال‌جی چه قدر بر روی این فناوری مانور داد)

پردازنده اسنپدراگون 805 به همراه 3 گیگابایت رم و یک دوربین 13 مگا پیکسلی با قابلیت‌های خاص نیز از دیگر مشخصات نکسوس 6 است. شاید بزرگ‌ترین نقص این محصول، وجود یک باتری 3220 میلی‌آمپری است که آن را از توربو موتورولا دور می‌کند؛ اما به هر حال این محصول هم برای خود غولی است.

See-how-big-the-Google-Nexus-6-is-next-to-every-other-Nexus-smartphone

Samsung Galaxy Note 4

خب، خونسردی خودتان را حفظ کنید، می‌دانم که منتظر بودید تا به این محصول خارق‌العاده سامسونگ برسید!

یکی از دیوانه کننده ترین گجت های معرفی شده امسال، نوت جدید این کمپانی کره‌ای است، این محصول با مشخصات سخت افزاری قوی و البته نرم افزاری خاص، دل خیلی از کاربرانش را برده است!(البته به جز قیمت)

این غول 5.7 اینچی با صفحه نمایش از نوع AMOLED و با رزولوشن 1140 در 2560 پیکسل عرضه شده است. (تعجب نکنید این همان QHD خودمان است)

بازهم پردازنده اسنپدراگون 805، 3 گیگابایت رم و یک دوربین 16 مگا پیکسلی! تا اینجا که اکثر ویژگی‌ها تکراری بود، اما وقتی به قلم خاص سامسونگ یعنی S Pen می‌رسیم شرایط تغییر می‌کند، در کنار این ویژگی وجود سنسور UV، نشانگر ضربان قلب و حسگر اثر انگشت شما را با دنیایی از سنسورها آشنا می‌سازد! تا یادم نرفته بگویم یک باتری 3220 میلی‌آمپری قابل تعویض نیز در اختیار شماست! (مانده تا به پای توربو برسد)

galaxynote4jpg-3

Samsung Galaxy Note Edge

گفتیم درست نیست بین دو برادر دوقلوی غیر همسان فاصله بی اندازیم! چون هر جا نامی از نوت 4 هست، نام نوت Edge نیز می‌درخشد!

این محصول نوآورانه کره‌ای، 99 درصد شبیه به نوت 4 بوده و تنها تفاوت آن وجود یک حاشیه اضافه در کنار بدنه‌اش است. البته به نظر می‌رسد سامسونگ قصد دارد تا این محصول را به صورت محدود عرضه کند.

galaxy note edge16 (1)

Lenovo Vibe Z2 Pro

آخرین پرچم‌دار کمپانی چینی لنوو، محصولی با نام Vibe Z2 Pro است که از دید سخت افزاری یکی از بهترین‌هاست.

صفحه نمایشی 6 اینچی با رزولوشن تکراری QHD اما در بدنه‌ای کاملا فلزی! یک دوربین 16 مگا پیکسلی با دو فلاش LED، یک باتری 4000 میلی‌آمپری و3 گیگابایت رم!(در اینجا باید از موتورولا توربو خداحافظی کنیم)

اما جالب است بدانید این سخت‌افزار بی نقص همگی در یک بدنه با ضخامت 7.7 میلی‌متری جای گرفته‌اند!

بالاخره چین است دیگر! گاهی دلش می‌خواهد از این کارها کند.

2014-07-31-VibeZ2Pro-3

LG G3

با اینکه مدت زیادی از عرضه جی 3 گذشته است و پس از آن محصولات خاص زیادی به بازار عرضه شده است، اما باید به هوش این کمپانی در استفاده از سخت افزار و نرم افزار این محصول تبریک گفت.

یک صفحه نمایش 5.5 اینچی با رزولوشن QHD که برای اولین بار از سوی این کمپانی مورد استفاده قرار گرفت بعدا کمپانی‌های دیگر خوششان آمد! پردازنده اسنپدراگون 801 با 3 گیگابایت رم، یک دوربین 13 مگا پیکسلی به همراه فلش دوگانه و فوکوس لیزری (البته این یک مورد برای اولین بار نبود!!) نشان از هوش بالای ال‌جی در تولید این محصول دارد.

البته این هوش ال‌جی، در هنگام انتخاب باتری کمی لنگ میزند! استفاده از یک باتری 3000 میلی‌آمپری این موضوع را به وضوح نشان می‌دهد.

LG G3 Review (70)

ZTE Nubia Z7

این محصول ZTE را می‌توان برادر دوقلوی G3 دانست.

یک صفحه نمایش 5.5 اینچی و بازهم وضوح QHD، پردازنده اسنپدراگون 801، سه گیگابایت رم به همراه یک دوربین 13 مگا پیکسلی با دو فلش LED نشان از همسان بودن این دوقلوها دارد! البته ZTE برای اینکه بعدها نگویند چرا درست کپی نکرده‌ای، یک باتری 3 هزار میلی‌آمپری هم بر روی این محصولش قرار داده است تا حجت را بر همگان تمام کند.

ZTE-nubia-Z7

Oppo Find 7

آخرین غول این لیست، بازهم چینی است! البته هر چه نگاه می‌کنم، فکر کنم این محصول نیز از همان پدر و مادر G3 و Z7 متولدشده و قل سوم آن‌هاست!

5.5 اینچ صفحه نمایش و وضوح QHD

پردازنده اسنپدراگون 801 و سه گیگابایت رم

دوربین 13 مگا پیکسلی با قابلیت OIS

یک باتری 3 هزار میلی‌آمپری!

Oppo-Find-7

در این مبارزه، شما ترجیح می دهید کدام اسلحه را انتخاب کنید؟

25 در مورد “این 9 اسمارت فون برترین پرچم‌داران روی زمین هستند!”

  1. چرا پرچمدار هواوی که تو بعضی وارد حتی از نوت4 معروف بهتره تو لیستتون نیس ؟

    منظورم میت7 !!!!!

  2. همه نظر دادن منم نظر میدم درسته ترجمه بوده فقط ولی بدون شک دخل و تصرف داشته اچ تی سی وان ام هشت نبود و همچنین غول سونی هم نبود ولله جالبیش اینه که همه ی گوشیای سامسونگ روزده بودین یه هو میومدین اس 2پلاس و یانگ و گرند 2 و ایس رو هم میزاشتین که کسی هم شک نکنه گذاشتن همچین مقالاتی واقعا در شان چنین سایتی نیست چون شما داری پرچم دار نشون میدی پرچم دارم یعنی یه دونه نه 4تا 4تا با تشکر امیدوارم نظرم ثبت بشه

  3. جوک قشنگی بود. Z3 نبود در این لیست. اصلا این لیستارو کی میچینه؟ اصلا لیاقت لیست چیدن داره؟!!!

  4. لطفا یه زحمت بکشید و خودتون نوت بزنید بجای ترجمه یا کپی تا اینجور حواشی بوجود نیاد
    شاید این متن برای اون کشور بدرد میخورده
    ولی برای ما فقط که چهار تا گوشی چینی رو اوردید اینجا معرفی کردید

    با تشکر

  5. از سری نوت 4 دو تا وجود داره ولی از xperia Z3 خبری نیست. به جای این که note 4 edge رو گذاشتن که با note 4 مو نمی زنه باید اکسپریا z3 رو می ذاشتین راستی one m8 کو؟ سه تا گوشی سامسونگ تو این لیست هست ولی htc و sony هیچ نماینده ای ندارند؟ علوم هست که طرفدار سامسونگ هستید.به کارتون ادامه دهید

    1. محمد سعید بهمنی

      بارها گفتیم عزیز دل!
      طرفداری از برند خاصی هیچ دلیل منطقی برای ما نداره!
      این مقاله ترجمه هستش!

  6. آها یعنی اونوقت زد3 و زد2 بین این 9 تا هیچ جایی نداشت !!!!!
    بعععععله ممنون از مقالت
    همیشه نسبت به محصولات سونی این فتار از شما سر زده همیشه شاهد مظلوم نمایی کمپانی سونی از جانب شما بودم
    و البته الان هم هیچ انتظاری نداشتم که زد2 یا زد3 بین این لیست باشه
    به هر حال آقای بهمنی خوش باشی با سامی جونت !
    راستی الان کدوم گوشی رو داری . حتما نوت 4 درسته ؟!!!!
    نظرم رو تایید کنید یا نه مهم نیست مهم اینه که این متن رو ببینی!!!!!!!!!!!!

      1. چرا نظرم تایید نشد ؟
        لطف کنید لینک این مقاله رو بدید ممنون میشم ! دوست دارم ببینم با چه سایتی روبرو هستم که شما اینچنین مقاله هایی رو میذارید تو سایتتون !!
        ولی در کل همیشه از جانب شما شاهد مظلوم نمایی برخی برندها بودم حالا چه قبول کنید چه نکنید .
        این برای بنده در چند مطالب اخیرشما ثابت شد
        ممنون منتظر لینک هستم

    1. سهیل اسکندری

      زد 3 به گرد پای نوت 4 هم نمیرسه. درضمن فقط لیاقت تو سونی هست که اینجور یه دنده ای. تا دنیا دنیاست سامسونگ تو قلب ما باکلاساست.

  7. بفرمایین که سونی اکسپریا توی این لیست جا نداره .؟…….. قدرت بالای پرچمدارش . طراحی چشم نوازش . دوربین قدرتمندش . ضد آب بودنش .

      1. سهیل اسکندری

        نه خیرم سونی فقط لیاقت باتری قلمی داره چه برسه اسمارت فون پرچم دار!!!!!!!!!!! طراحی همه ی گوشیاشم که با هم مو نمیزنه.
        بره از سامسونگ و الجی و اچ تی سی یاد بگیره

        1. الان سامسونگ گالکسی s1 شکل ظاهری با s5چه فرقی میکن
          به جز پشتش ک مثل چسپ زخمه

  8. سپهر (وینفونی)

    در این مبارزه کدام اسلحه را انتخاب میکنید؟؟
    من بعد از تمام لومیا ها و بعدش تمام ایفون ها !! Droid turbo و چون موتورلا نیست تو بازار، گلکسی نوت ۴ ‎:|‎

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH