توسط Point (نقطه) از هر آنچه در خانه شما می‌گذرد مطلع شوید

point-tech

وقتی از خانه خارج می‌شوید چگونه از امنیت آن مطلع می‌گردید؟ از روشن ماندن تلویزیون یا حضور پستچی که نامه‌ای آورده است چطور اطلاع پیدا می‌کنید؟ امروز قصد داریم گجتی با نام Point را معرفی کنیم که تمام این کارها را برای شما انجام می‌دهد و اطلاعات منزلتان را بر روی گوشی هوشمند به شما ارایه می‌کند.
نقطه یا Point در حقیقت یک سنسور ساده است که تمام صداها و تحرکات اطراف خود مانند باز و بسته شدن درب، شکستن شیشه و راه رفتن افراد را با دقت بسیار زیاد ثبت کرده و به شما اطلاع‌رسانی می‌کند. این گجت هم‌چنین می‌تواند مستقیما با مرکز پلیس تماس گرفته و آن‌ها را در جریان رخ‌دادهای منزل شما قرار دهد. این دستگاه توسط نیلز متیسون، فردریک آلبرگ، مارکوس لانگ‌بلید و مارتین لوف طراحی و ساخته شده که اصالتا یک شرکت سوئدی هستند اما در حال حاضر در سانفرانسیسکوی آمریکا قرار دارد.

timeline-ui-transparent2x متیسون که قبل از کار در این پروژه در بخش تحقیقات و طراحی شرکت اپل مشغول به کار بوده است می‌گوید: ما می‌خواستیم دستگاهی برای افزایش امنیت منزل بسازیم تا در زمانی که خارج از خانه هستیم، مراقب آن باشد. اولین چیزی که به ذهن اکثریت مردم می‌رسد استفاده از دوربین‌های مداربسته و سیستم‌های امنیتی پیچیده است. اما ما راه حل ساده‌تری برای آن پیدا کردیم. این دستگاه تضمین می‌کند که هیچ صدا و اطلاعاتی از منزل شما در فضای کلود ذخیره نخواهد شد و تنها داده‌های پردازش شده صدا به شما اطلاع رسانی خواهد شد (این سنسورها صدایی که ما می‌شنویم، جور دیگری تفسیر می‌کنند). متیسون در ادامه بیان می‌کند: ما طراحی Point را به طوری انجام داده‌ایم که کاملا مخفی بود و نصب آن بسیار ساده است. ما فکر می‌کنیم تکنولوژی Point به‌زودی به محبوبیت بالایی دست یابد چون برخلاف سیستم‌های هوشمند گیج کننده امروزی، Point بسیار ساده بوده و تنها از یک سنسور و منبع تغذیه تشکیل شده است. Point دمای محیط را اندازه می‌کند و به شما امکان می‌دهد از طریق تلفن همراه با دزد منزل خود صحبت کنید!


با وجود این که سیستم‌های امنیتی زیادی برای منزل وجود دارند اما تکنولوژی Point با قیمت 69 دلار از تمام آن‌ها پیشی می‌گیرد. این تکنولوژی نیازی به جریان برق نداشته و تا یک‌سال مداومت استفاده برای منبع تغذیه خود داشته و برای اتصال با شبکه کلود از اتصال WiFi استفاده می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH