بررسی هواوی اسند میت ۷ (Mate 7): مردی فلزی از چین!

Ascend Mate 7 Review

فبلت‌ها دنیای عجیبی دارند! نخستین فبلت، با کلی شوق و ذوق متولد شد و شاید کوچکترین محکوم جهان نیز بود، چرا که در همان بدو تولد توسط خیلی‌ها محکوم به مرگ شد. اما از ابتدا این مدل‌ها با اعتماد به نفس خاصی گام بر می‌داشتند و سرانجام توانستند آتش خیلی از آن‌هایی را که در ابتدا نابودی آن را پیش‌بینی می‌کردند، خاموش کنند (کسی که نفهمید منظورمون اپل بود؟!). اما سرنوشت چیز دیگری برای آن‌ها رقم زد! شما دایناسورها را به خاطر دارید؟ با آن همه ابهت و اقتدار نسل‌شان منقرض شد پس چندان دور از انتظار هم نیست که بگوییم نسل فبلت‌ها نیز منقرض شده است چرا که اکنون کمپانی‌هایی همچون ال‌جی پرچمدارشان را با سایز نمایشگر 5.5 اینچی روانه بازار می‌کنند و حتی به برخی هوشمندهای 4.7 اینچی (و بعضا 5 اینچی) لقب مینی می‌دهند، در نتیجه واژه من در آوردی “فبلت” به فراموشی سپرده شده و حتی از لحاظ ظاهری هم فبلت‌ها تفاوتی با اسمارت‌فون ها ندارند وتنها گوشی‌هایی با سایز بزرگ هستند! باز خدا پدر و مادر سامسونگ را بیامرزد که برای سری نوت خود یک قلم را در نظر گرفته تا شاید بتواند چراغ فبلت‌ها را با آن (همچون مشعل المپیک) روشن نگاه دارد اما من که چشمم آب نمی‌خورد؛ شما را نمی‌دانم! هواوی هم برای آنکه کمکی به روشن ماندن چراغ فبلت‌ها کرده باشد، مردی فلزی را با نام اسند میت 7 وارد بازار کرد تا با دیدن نامش گمان کنید که یک تبلت است، اما در نزدیک با مدلی 6 اینچی مواجه شوید! چیزی که نمی‌توان به آن گفت اما بالاخره این هم یک وجه تمایز است دیگر! حال اگر می‌خواهید بدانید که این فبلت (بخوانید اسمارت فون) هواوی چه چیزی در چنته دارد، با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

مردی تمام فلزی و سر به زیر!

سامسونگ فلزی بودن گلکسی آلفا را در بوق و کرنا کرد! البته حقم داشت که سر و صدا به پا کند چرا که تا آن لحظه فلز ندیده بود! این را گفتیم که به سر به زیر بودن هواوی پی ببرید، زیرا میت 7 تماما فلزی است (در حالی که گلکسی آلفا تنها نواری فلزی در اطراف خود می بیند) و هیچ سرو صدایی هم به پا نکرده بس که حیا دارد!

در نگاه از رو به رو طبق معمول فضای زیادی به نمایشگر اختصاص یافته و در زیر آن نام هواوی چون نگینی بر پیکره دستگاه می‌درخشد. به بالای نمایشگر که نگاهی می‌اندازید، با دوربین ثانویه و سنسورهای همیشگی هوشمندها رو به رو می‌شوید که در کنار خودشان گوشی دستگاه را جای داده‌اند. حد فاصل میان نمایشگر با بدنه دستگاه در حد مطلوبی است، حداقل ما که از آن راضی بودیم و همچون خیلی از مدل‌های دیگر غر به جانش نزدیم که چرا این همه فضای بی استفاده در نمای جلویی به چشم می‌خورد ( کسی که نفهمید منظورمون اچ‌تی‌سی بود!).

Ascend Mate 7 Review (12)

Ascend Mate 7 Review (13)

Ascend Mate 7 Review (25)

در سمت راست دستگاه، شاهد کلید پاور هستید که نقش و نگارهایی را بر روی خود می‌بیند. این کلید زیر انگشتان دست خیلی خوب جای می‌گیرد اما کلیدهای یکپارچه صدا که در بالای آن قرار گرفته، چنین حسی را به ما منتقل نمی‌کنند زیرا با توجه به سایز دستگاه، دسترسی به آن‌ها مشکل خواهد بود. ای کاش این کلیدها به زیر کلید پاور منتقل می‌شد تا نتوانیم بر روی این مرد فلزی عیب بگذاریم.

Ascend Mate 7 Review (15)

سمت چپ، در بالاترین قسمت شاهد ورودی میکرو سیم کارت و کارت حافظه هستید که در آرامگاه ابدی‌شان جای خوش کرده‌اند. برای دیدار با این دو، می‌بایست سوزن به دست بمانید چرا که بدون سوزن مخصوص (آن‌قدرها هم مخصوص نیست‌ها!) دیدار با آن‌ها امکان پذیر نیست.

Ascend Mate 7 Review (17)

در بخش زیرین با پورت میکرو USB و در بخش بالایی با جک 3.5 میلی متری هدفون رو به رو می‌شوید.

Ascend Mate 7 Review (16)

Ascend Mate 7 Review (18)

وقتی دستگاه را به پشت بر می‌گردانید، بیش از همه این فرو رفتگی سنسور اثر انگشت است که به چشم می‌آید. در بالای آن با دوربین، که از بدنه دستگاه بیرون زده و فلاشی که به همراه دارد مواجه می‌شوید. بیرون زدن لنز از بدنه همان و نابود شدنش هنگام برخورد با زمین همان! البته گویا هنگام تولید دستگاه، دوربین حق سنسور اثر انگشت را خورده است چرا که تقریبا به همان اندازه‌ای که دوربین از بدنه بیرون زده، سنسور در بدنه فرو رفته!

Ascend Mate 7 Review (20)

درست از وسط لنز هم خطی به بالا رفته و هنوز به انتها نرسیده به دو قسمت تقسیم شده و به دو سوی دستگاه متمایل گشته تا زیبایی خاصی را به آن بخشیده باشد. از این پستی و بلندی‌ها که بگذریم به پایین می‌رسیم که لوگوی هواوی و تک اسپیکر دستگاه به چشم می‌خورند.

Ascend Mate 7 Review (21)

اطراف دستگاه کمی انحنا داشته و همچون برخی‌ مدل‌های دیگر تیز نیست که همین قضیه به در دست گرفتن آن کمک شایانی می‌کند، از طرفی ضخامت دستگاه 7.9 میلی متر و وزنش 185 گرم است؛ پس بدانید اینکه برخی هواداران (تماشاگر نماها)، عدم استفاده از فلز در برخی محصولات را به دلیل ضخامت و وزن بیش از حد دستگاه می‌دانند، بهانه‌ای بیش نمی‌آوردند.

Ascend Mate 7 Review (19)

مرد فلزی خوش چهره نیز هست!

فلسفه اینکه چرا این مرد فلزی، اسند میت 7 نام دارد اما 6 اینچی است، در مقدمه گفتیم. تنها کیفیت می‌ماند که اگر بگذارید، خواهیم گفت! یک نمایشگر 6 اینچی Full HD چهره این مرد فلزی را به خوبی هرچه تمام‌تر به نمایش می‌گذارد. رنگ‌ها واقعی به نمایش در آمده و به لطف پنل IPS مشکلی هم در نگاه از زوایا نیست.

3 phablet comparation (33)

اگر قصد گشت و گذار با مرد فلزی را دارید و می‌خواهید به بیرون از خانه بروید، باز هم مشکل خاصی را نخواهید داشت چرا که میزان روشنایی صفحه در حد مطلوبی بوده و نمایشگر علاقه زیادی به نمایش دادن آن سوی خیابان بر روی خود ندارد، پس می‌توانید بیرون از خانه با آن ارتباط برقرار کنید. در جدول زیر شاهد میزان روشنایی این مدل هستید و می‌توانید این مقدار را با سایر بزرگان نیز مقایسه کنید (از بالای نمودار گزینه‌ها را تغییر دهید).

به طور معمول مردان آهنین و فلزی بر روی چهره خود خط و خش‌های زیادی را می‌بینند اما بر روی چهره این مرد فلزی از هواوی جای هیچ خط و خشی نیست! اگر بخواهید دلیل را جویا شوید، ما نام گوریلا گلاس 3 را بر زبان می‌آوریم. شاید پیش خود بگویید در این دوره و زمانه که همه دم از صفحات QHD می‌زنند چرا هواوی از Full HD استفاده کرده؟! اما ما می‌خواهیم به همه ثابت کنیم که QHD تنها اسمی بزرگ است و خبری از کیفیت فوق العاده یا آپشنی خاص در آن نیست و تنها مصرف باتری (به علاوه اعداد و ارقام) را بالا می‌برد! پس Mate را در کنار یکی از همین مدل‌های QHD صفت (انگار فحشه!) با نام گلکسی نوت4 قرار دادیم تا با چشمان خودتان به این قضیه پی ببرید ( نمایشگر سمت چپ، مربوط به اسند میت 7 است).

Ascend Mate 7 Review (1) Ascend Mate 7 Review (2) Ascend Mate 7 Review (23) Ascend Mate 7 Review (30) Ascend Mate 7 Review (31)

این مرد فلزی قدرتمند هم هست!

بر خلاف اکثر اسمارت فون‌های بازار، مرد فلزی قصه امروزمان از پردازنده‌های HiSilicon بهره می‌برد و خبری از کوالکام و انویدیا در تن و بدن آن نیست! مهم‌ترین دلیل استفاده از چنین پردازنده‌ای را می‌توان به مالیکت هواوی بر همین کمپانی HiSilicon نسبت داد. در Mate 7 شاهد چیپست Kirin 925 هستید که دارای 4 هسته Cortex-A15  با فرکانس 1.8 گیگاهرتز و 4 هسته Cortex-A7 با فرکانس 1.3 گیگاهرتز است. Mali-T628 هم عهده دار کارهای گرافیکی است. در این بین، میزان رم برای مدل‌هایی با حافظه داخلی 16 گیگابایتی، 2 گیگابایت و برای آن‌هایی که به حافظه‌های 32 گیگابایتی مجهز هستند، 3 گیگابایت است. برای آنکه این مدل را بیشتر به چالش بکشیم، آن را وارد آزمایشگاه خودمان کردیم. در گام نخست از بنچمارک Pi بهره گرفتیم که خیلی زود به عدد 167 برای Mate رسیدیم که چندان جالب هم نیست!

Ascend Mate 7 Review (4)

سپس به سراغ نسخه چهارم از برنامه خوب و پر طرفدار AnTuTu رفتیم و در پایان امتیاز بالای 40514 به این مدل اعطا شد.

Ascend Mate 7 Review (7)

در گام بعدی از Quadrant استفاده کردیم تا عملکرد دستگاه را در 4 بخش مجزا بسنجد که در نمودار های زیر شاهد خود نمایی Mate در میان رقبا هستید (از بالای نمودار گزینه‌ها را تغییر دهید).

با توجه به امتیاز پایینی که در قسمت پردازنده در آزمون قبلی به این مدل اعطا شد، برآن شدیم تا از CPU Prime استفاده کنیم تا عملکرد پردازنده را به تنهایی بسنجیم که در نهایت امتیاز خوب و قابل قبول 10048 به آن تعلق گرفت.

Ascend Mate 7 Review (5)

در نهایت برای آنکه به آزمون‌های خود خاتمه بدهیم، از Bonsai استفاده کردیم و واحد گرافیکی این مرد فلزی را نیز به تنهایی سنجیدیم.

Ascend Mate 7 Review (6)

هنگام جابجایی میان منوها و بخش‌های مختلف که خبری از هنگ و یا کندی در دستگاه نبود، در نتیجه تصمیم گرفتیم تا یک بازی خوب و محبوب همچون Need For Speed را بر روی آن به اجرا درآوریم. حقیقتش را بخواهید با توجه به فلزی بودن دستگاه، گمان می‌کردیم دما بیش از حد مجاز بالا رود اما خبری از داغ شدن حتی پس از نیم ساعت بازی مداوم هم نبود و در این مدت حتی شاهد لگ در بازی هم نبودیم! پس می‌توان بر روی این مرد فلزی به عنوان عاشق گیم حساب کرد.

چشمان مرد فلزی تیز بین است!

هواوی برای مرد فلزی‌اش از یک دوربین 13 مگاپیکسلی در پشت به همراه تک فلاش LED استفاده کرده است. در این مدل خبری از لرزش گیر اپتیکال نیست اما قابلیت‌های نسبتا جالبی بر روی آن قرار گرفته که در ادامه اشاره‌ای به آن‌ خواهیم داشت.

Ascend Mate 7 Review (27)

هنگام ورود به بخش دوربین با 3 گزینه اصلی طرف هستید. آنکه در مرکز قرار گرفته مربوط به عکس برداری است که در بالای خود گزینه فیلم برداری و در زیرش آپشن All-Focus را جای داده است. All-Focus در واقع پاسخی به ReFocus برنامه معروف نوکیاست (همون مایکروسافت) که توسط آن چند عکس با فوکوس‌های متفاوت از یک سوژه گرفته شده و به این ترتیب پس از ثبت عکس نیز می‌توانید فوکوس را تغییر دهید. عملکرد این قابلیت در نوع خود جالب است و به راحتی با بزرگانی همچون نوت4 رقابت می‌کند اما به پای پدر دوربین گوشی‌ها، یعنی مرحوم نوکیا نخواهد رسید!

در بالای کلید نرم افزاری شاتر دوربین، گزینه‌ای قرار گرفته که با ورود به آن می‌توانید افکت‌های جالب و متنوعی را به تصویر اضافه کنید و حال و هوای عکس به طور کلی تغییر دهید.

Ascend Mate 7 Review (3)

اگر قصد ورود به فهرست قابلیت‌های متنوع دوربین را داشته باشید، با چنین صفحه‌ای مواجه می‌شوید.

Ascend Mate 7 Review (2)

Beauty در واقع چهره فرد را تشخیص داده و با اعمال تنظیماتی خاص، آن را روتوش شده و بدون چین و چروک به نمایش در می‌آورد (اعتماد به نفس کاذب بهتون می‌ده!).

در بخش Panorama می‌توانید عکس‌های 360 درجه بگیرید و عملکرد کلی آن نیز مورد قبول شماست، گرچه کیفیت عکس‌های گرفته شده با این قابلیت بدون شک نسبت به حالت اصلی افت خواهد داشت.

در بخشی با نام Audio Note قادر هستید تا بر روی عکس چند ثانیه‌ای صدا ضبط کنید.

HDR نیز همان‌طور که از نامش پیداست برای گرفتن عکس در این حالت است تا موجب بهتر شدن رنگ‌ها هنگام عکاسی در محیط‌های کم نور باشد.

Best Photo چیزی در حدود 10 عکس را در کوتاه ترین زمان ممکن از سوژه مورد نظر ثبت می‌کند و شما می‌توانید بهترین آن را برگزینید و در آخر اگر وارد بخش WaterMark  شوید خواهید توانست برخی اطلاعات همچون زمان و مکان را بر روی عکس تگ کنید.

اگر هواوی قابلیت‌های خاص و فوق العاده‌ای همچون سونی بر روی این محصولش قرار نداده، بدون شک برای بخش تنظیمات و شخصی سازی دوربین سنگ تمام گذاشته است. تصور کنید که با ورود به بخش تنظیمات می‌توانید از کلیدهای سخت افزاری این مرد فلزی نهایت استفاده را ببرید.

به عنوان مثال می‌توانید عملکرد کلیدهای یکپارچه صدا را هنگامی که دوربین دستگاه فعال است، شخصی سازی کنید. جالب‌تر از همه اینکه قادر هستید مشخص کنید که با دو بار زدن کلید کاهش صدا، بدون معطلی یک عکس از محیط گرفته شود! تصور کنید در خیابان شاهد صحنه‌ای جالب هستید و قصد دارید تا سریعا آن را توسط دوربین دستگاه خود شکار کنید، با فعال بودن این گزینه، بدون آنکه حتی قفل صفحه را باز کنید، می‌توانید یک عکس بیندازید. حتی سرعت این حرکت را نیز خود دستگاه محاسبه می‌کند و در تست‌هایی که ما گرفتیم، سرعت چیزی میان 0.6  تا 1.7 ثانیه بود.

Ascend Mate 7 Review 2

تنظیمات گسترده‌تری هم در اختیارتان قرار دارد که مهم‌ترین‌ آن‌ها، این است که می‌توانید مشخص کنید که با خندیدن فرد به صورت اتوماتیک از او عکس گرفته شود ویا اینکه فوکوس را بر روی سوژه‌ای تنظیم کنید و با حرکت سوژه مورد نظر به صورت اتوماتیک فوکوس دستگاه نیز تغییر کند و متناسب با آن تنظیم شود.

Ascend Mate 7 Review (1)

به طور کلی عملکرد دوربین خوب است اما گاهی اوقات عکس‌هایی را می گیرد که در شان چنین مدل قدرتمندی نیست. در زیر شاهد برخی تصاویر شکار شده در حالت‌های مختلف توسط این مدل هستید.

Ascend Mate 7 Review (9)
یکی از همان عکس‌هایی که در شان میت ۷ نیست!

3 phablet comparation (26)

3 phablet comparation (28)

3 phablet comparation (29)

3 phablet comparation (30)

Ascend Mate 7 Review (8)

از لحاظ فیلم برداری مرد فلزی هواوی قادر است تا به صورت Full HD و با نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلم برداری کند و خبری از فیلم برداری به صورت 4K نیست! حتی قادر به فیلم برداری به صورت اسلوموشن نیز نیستید. در کلیپ یک دقیقه‌ای که ما با این مدل گرفتیم، حجم آن چیزی در حدود 189 مگابایت شد که نشان از ثبت تصاویر با جزئیات بالاست اما صدا آن گونه که باید و شاید ضبط نمی‌شود! خصوصا اگر در محیطی پر سروصدا و شلوغ، مشغول فیلم برداری باشید.

دوربین دوم این مدل از نوع 5 مگاپیکسلی است و توانایی ضبط به صورت HD‌ را نیز داراست. اگر از علاقه‌مندان به عکس‌های سلفی هستید، می‌توانید تا حد زیادی بر روی آن حساب باز کنید اما برای چت‌های تصویری چنگی به دل نمی‌زند. در تنظیمات دستگاه نیز قادر هستید تا از سنسور اثر انگشت به‌عنوان کلید شاتر استفاده نمایید که هنگام گرفتن عکس سلفی به نوعی ناجی شما خواهد بود و دیگر مشکل لرزش دستگاه هنگام فشردن شاتر را نخواهید داشت.

صدای مرد فلزی زنانه است!

در بخشی همچون مالتی‌مدیا فاکتورهای زیادی مورد بحث هستند که بدون شک مهم‌ترین آن‌ها، اسپیکر دستگاه است. هواوی یک اسپیکر ساده برای این بزرگ مرد در نظر گرفته و با شنیدن صدای آن به وجد نخواهید آمد. کیفیت صدا بد نیست اما بلندی آن کم است و اگر قصد گوش دادن به یک موسیقی خاص را داشته باشید، با بالا بردن میزان صدا تا انتها از کیفیت آن کاسته می‌شود و ترجیج می‌دهید که از هدفون استفاده کنید که در این حالت همه چیز روال طبیعی خود را طی می‌کند. یک نمایشگر بزرگ و با کیفیت به شما جهت تماشای ویدیو لبخند می‌زند و اگر یک ویدیو پلیر پیش فرض و خوب هم در اختیارتان باشد که دیگر جنس‌تان جور می‌شود. حتی پلیر خود دستگاه ویدیو 4K را نیز بدون هیچ کندی اجرا کرد که برای خودمان هم جالب بود. برای کم کردن روی این مرد فلزی هم که شده یک فیلم با کیفیت بالا به همراه زیر نویس را بر روی آن پخش کردیم، اما باز هم مشکلی در اجرا نبود! پس دریافتیم که غول فلزی هواوی، گزینه‌ای ایده‌آل برای تماشای محتوای چندرسانه‌ای است.

Ascend Mate 7 Review (29)

مرد فلزی خشک و بی روح است!

Mate به سیستم عامل اندروید نسخه 4.4 مجهز شده و بدون شک به نسخه پنجم از این سیستم عامل متن باز و محبوب نیز آپدیت خواهد شد، اما رابط کاربری هواوی کمی موجب سردرگمی‌شما می‌شود! تصورش را بکنید هرچه که در دستگاه شما هست (و نیست!) همه و همه در همان صفحات اصلی جای خوش کرده‌اند و خبری از منو و یا لیستی مجزا برای برنامه‌ها نیست! شاید قصد متفاوت بودن را داشته اما کسی نیست به این کمپانی چینی بگویدکه “متفاوت بودن” چیز بدی نیست اما نه به قیمتی که این تمایز، دست و بال‌مان را ببندد! اگر این سوال در ذهن‌تان نقش بسته که با توجه به تعداد محدود صفحات اصلی، قصد نصب تعداد زیادی برنامه و بازی را (بدون قرار دادن در پوشه) داشته باشیم، تکلیف‌مان چیست؟ ما تنها قادریم شانه هایمان را بالا بیندازیم و بگوییم که نمی‌دانیم؛ بروید از هواوی بپرسید!

3 Phablet Comparation   (1)

علی رغم این مشکلات عجیب و غریب، برخی قابلیت‌های خاص نیز برای این مرد فلزی در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال با ورود به بخش تنظیمات می‌توانید استایل صفحه اصلی را عوض کنید که در نوع خود جالب است، اما بیش از هر چیزی شما را به یاد ویندوزفون و کاشی‌های زنده‌اش می‌اندازد.

Ascend Mate 7 Review (11)

با توجه به اینکه این مدل در رنج محصولاتی در حال انقراض با نام “فبلت” قرار گرفته، پس در دست گرفتنش به سبب سایز بدنه، کمی دشوار خواهد بود. اما هواوی چاره‌ای اندیشیده و گزینه‌ای را در بخش تنظیمات قرار داده که با فعال کردن آن، منویی نیم دایره‌ای بر روی صفحه ظاهر می‌شود که در واقع 5 گزینه اصلی را در اختیارتان می‌گذارد. 3 گزینه آن که همان سه کلید اصلی اندرویدی‌ها در زیر صفحه است که با این قابلیت دسترسی به آن‌ها آسان‌تر می‌شود و دو گزینه دیگر مربوط به قفل صفحه نمایش و پاک کردن حافظه است که همه این‌ها موجب می‌شوند تا شما از کلیدهای سخت افزاری دستگاه بی‌نیاز شوید. از طرفی می‌توانید محل باز شدن این منوی نیم‌دایره‌ای را نیز تغییر دهید، در نتیجه همیشه و در همه جا در دسترس شماست.

Ascend Mate 7 Review (26)

برنامه‌های پیش فرض زیادی نیز برای آن در نظر گرفته نشده و تنها نکته قابل ذکر، فایل منیجر بسیاری خوبی است که برای آن تعبیه شده است. این فایل منیجر فایل‌ها را به صورت تفکیک شده از هم به نمایش می‌گذارد، از طرفی حافظه اشغال شده را نیز به خوبی نمایش می‌دهد که در نوع خود جالب است.

Ascend Mate 7 Review (10)

مرد فلزی امنیت بالایی دارد!

هواوی هنوز هم از آب بیزار است! در نتیجه نقش اول داستان امروز ما را از نعمت ضد آب و گرد و غبار بودن محروم کرده، از طرفی خبری هم از پورت مادون قرمز برای کنترل دستگاه های دیجیتالی اطراف نیست. حتی قادر به شارژ دستگاه به صورت بی سیم هم نیستید در حالیکه امیدمان را از دست داده ‌بودیم با دیدن سنسور اثر انگشت امید به اردوی‌مان بازگشت! عملکرد این سنسور به طور کلی خوب ارزیابی می‌شود و از هر 10 باری که اقدام به بازگشایی قفل دستگاه با آن کرده باشید، چیزی در حدود ۶ بار را به راحتی پاسخ خواهد داد. مرد فلزی در دو نسخه 16 و 32 گیگابایتی روانه بازار شده و در نسخه 16 گیگابایتی که در اختیار ما بود بیش از 11 گیگابایت آن در دسترس قرار می‌گرفت و مابقی را خو دستگاه پیچانده بود! البته جای نگرانی نیست زیرا می‌توانید تا 128 گیگابایت دیگر توسط کارت حافظه به آن بی‌افزایید. نسخه چهارم از بلوتوث، NFC و GPS نیز از دیگر قابلیت‌های این دستگاه هستند که اشاره به آن‌ها خالی از لطف نیست.

Ascend Mate 7 Review (3)

ظرفیت باتری این مرد فلزی سر به فلک می‌کشد!

هواوی برای اسند میت7 از یک باتری 4100 میلی آمپر ساعتی استفاده کرده که در یک استفاده معمولی تا یک روز را همراه‌تان خواهد بود! به شخصه نمی‌دانم با وجود چنین باتری غول آسایی، چرا مصرف در حالت عادی انقدر بالاست به خصوص اگر از طریق وای‌فای به اینترنت متصل شوید و مشغول وبگردی باشید.

3 phablet comparation (32)

رتبه استقامت (یک ساعت وبگردی، یک ساعت تماشای ویدیو و یک ساعت مکالمه به طور روزانه) این مدل را در نمودار زیر می‌توانید ببینید و با دیگر رقبا نیز مقایسه کنید.

اگر میزان شارژ دستگاه به حداقل رسید و قصد پر کردن آن را داشتید، به چیزی در حدود 2 ساعت زمان نیاز دارید، پس می‌توانید بر روی سرعت شارژ بالای آن حساب کنید. ناگفته نماند که دسترسی به این باتری غول‌آسا توسط کاربر امکان پذیر نیست.

کلام آخر

هواوی اسند میت 7 یکی از ایده‌آل ترین مدل‌های معرفی شده برای کسانی است که علاقه‌مند به داشتن مدلی با نمایشگر بزرگ و در عین حال قدرتمند هستند. این مرد فلزی در بازار کشور همچنان نایاب است اما پیش بینی می‌شود که با قیمت اولیه‌ای در حدود 2 میلیون تومان وارد بازار شود و همچون اکثر محصولات این کمپانی، خیلی زود سر به راه شده و قیمت معقول و رقابتی را به خود ببیند.

Ascend Mate 7 Review (24)

لبخند

طراحی شیک با بدنه تمام فلزی
سخت افزاری قدرتمند و به روز
نمایشگر Full HD با کیفیت بسیار خوب
دوربین 13 مگاپیکسلی با تنظیمات خاص
مجهز به سنسور اثر انگشت

اشک

صدای اسپیکر چندان بلند نیست!
عملکرد باتری دستگاه کمتر از حد انتظار است!

52 در مورد “بررسی هواوی اسند میت ۷ (Mate 7): مردی فلزی از چین!”

  1. باسلام.برای مدتی از سامسونگ جی هفت پرایم استفاده کردم وتصمیم گرفتم با هواوی میت۷معاوضش کنم.که اینکارو کردم.بخوام نمره بدم به هردوگوشی از بیست به سامسونگ ۱۰میدم وبه هواوی ۱۸

  2. سلام آقای گل کار ممنون ارز مقاله خوبتون

    بنده با نمونه چینی این گوشی مواجه شدم بازم کاراییش خیلی خوب بود ولی بخاطر اشتباه یه تعمیر کار در فلش زدن گوشی باشتباه یکی از فایل های اصلی حارد پاک شد وگزینه تماس غیر فعال شده آیا میتوان این گوشی رو راه انداخت؟

  3. حامد ذکی خراسانی

    سلام آقای مسکینی می خواستم بدونم این آپدیت اندروید ۷ واسه میت ۸ که قبل از عید امسال فرستاده شده نسخه اصلیه یا بتا؟ تاریخ دقیق انتشارش کی هست؟ ممنون از جوابتون خیلی برام مهمه

  4. سلام اقای گل کار .
    من ال جی جی۳ نسخه ۱۶ گیگ دارم .
    میخاستم با میت۷ نسخه ۱۶ گیگ معاوضه کنم .
    وفقط و فقط بخاطر باتری .
    میخاستم ببینم به صرفه هست معاوضه کنم یا ضرر خواهم کرد .
    ممنون میشم جواب بدید

    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      مقایسه این دو مدل در بخش آزمایشگاه هست می‌تونید بخونید
      در کل میت ۷ محصول بسیار خوبی هست و با تعویض اون ضرری نمی‌کنید

  5. سلام خسته نباشید ممنون از طرز تهیه مقالتون. من یه سوال داشتم تورو خدا بی تعصبی بگید از نظر سرعت و سخت افزار و پردازنده گرافیکی برای بازی های با حجم بالا و گرافیک بالا note 3 9005 Snapdragon800 بهتره یا mate 7 ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ توروخدا راستشو بگید من بین این دوتا موندم!

  6. سلام سرعت اینرنت این گوشی با سیم کارت چطور است؟
    ایا هنگام کاربا این گوشی هنگی هم دیدید
    برای بازی هایی مثل کلش وآسفالت8 سرعت گوشی خوب هست؟
    لطفا همین جا پاسخ بدید
    ممنون از سایت آی تی رسان

  7. سلام مرسی از بررسی خوبتون
    تو هیچ جا در مورد ضد اب بودن میت 7 چیزی گفته نشده
    این یعنی میت 7 ضد اب نیست
    ممنون میشم جواب بدید

  8. سلام آقا پیمان.من شماره سریال میت 7 تو اینترنت سرچ کردم مشخصات نداد.آیا تقلبیه .در ضمن گوشیها وزن کردم به جای 185گرم ۱90 بود.

  9. با سلام من بىن گوشى7 s5 va mateو g3 موندم خودم برام بازى و صفحه نماىش و دوربىن ملاک بىن دوربىن s5 با mate چه قدر تفاوت است؟؟

    1. پیمان گل‌کار

      گوشی G3‌ نسخه ۳۲ گیگابایت را بگیرید که هم برای بازی خوب است و هم قدرت سخت‌افزاری مناسب در کنار دوربینی عالی دارد

  10. سلام .من به لگ نداشتن این گوشی شک دارم و برام خیلی هم مهم است اقایون نویسنده عزیز واقعا لگ و هنگ نداره؟؟؟

  11. با سلام
    آقا پیمان گل میخواستم بدونم نسخه16 با
    32 میت7 چه تفاوتهایی دارن از نظر سرعت و کیفیت دوربین و در کل؟؟؟

    ممنون میشم ازتون

    1. پیمان گل‌کار

      تنها تفاوت در میزان حافظه داخلی و مقدار رم هست که برای نسخه ۱۶ گیگابایتی رم ۲ و برای نسخه ۳۲ گیگابایتی رم ۳ استفاده شده است. در سایر موارد تفاوتی ندارند

  12. سلام آقای گل کار و مسکینی.
    من قصد خرید این گوشی رو دارم .و واقعا نیازمند یک فبلت هستم .
    میخاستم ازتون سوال کنم که عایا میت7 میتونه منو راضی کنه ؟؟؟؟و عایا نسبت به قیمتش به صرفه هستش؟؟؟
    چون با این قیمت میشه جی3 نسخه 16 گیگ رو گرفت .
    کمکم کنید لطفا…کارم لنگه

    1. پیمان گل‌کار

      نوع استفاده شما از‌دستگاه مهم هست اما در کل این گوشی نسبت به قیمتش ارزش خرید بالایی دارد

      1. خب بنظر شما جی3 بهتره یا میت7؟
        شما همه موارد رو در نظر بگیرید.
        از لحاظ قدرت و دوربین و صفحه نمایش و شکیل بودن.

        خب قاعدتا شما با هر دو گوشی کار کردید .فقط نگید که بستگی به استفاده شما داره .

        کدوم بنظر شما سرتره؟

        1. پیمان گل‌کار

          به طور کلی خودم G3 نسخه 3 گیگابایت رم رو ترجیح می دهم. اما این را هم بدونید که میت 7 نسبت به قیمتش، مدل ارزشمندی هست

  13. واقعا از نوت4 سرتره.

    بدون تعصب گفتم.

    حالا دوستان هرچی دوس دارید منفی بدید ولی واقعیت اینه هواوی جایگاهشو پیدا کرده.

  14. حسگر اثر انگشت جاى بررسی بىشترى داشت حسگر که بهترین در جهان بدون زدن دکمه و با یک حرکت و سىصد و شست درجه شاید از اپلم بهتر بعد جوراب گفتید که انگار اصلا چىز محمدی نبوده

    1. اگه خیلی قلم براتون محم نیست میت ۷ خیلی بهتره حسگر اثر انگشتش از آیفون هم بهتره بهترین در دنیا صفحه نمایشش با نوت ۴ رقابت میکنه در کل خیلی عالیه

  15. سلام ممنون که بررسیشو گزاشتید ولی التماستون میکنم دیگه رابط کاربری هواوی رو به سخره نگیرید این رابط مثل آیفونه من هم خودم هواوی دارم و مشکلی هم نداشتم مگه منو نداشتن مرگه؟ اینجنگیدنگیدبعشمراضین بار میگید آخه همه عادت کردن همه هم راضین

  16. سلام عزیز
    اقا سایتون عالیه بهترین نقد هارو میزارید
    این نقد هم عالی بود .
    به سوالی داشتم اگه بودید بین
    Ascend Mate7 یا Huawei Honor 6 کدوم یکی رو انتخاب میکردید بنده بین این دوتا موندم خیلی ها بهم میگن میت 7 رو بگیرم میخواستم نظر شخصی شما رو بدونم اگه شما بودید کدوم یکی رو انتخاب میکردید.
    http://www.gsmarena.com/huawei_honor_6-6461.php

    1. پیمان گل‌کار

      تفاوت اصلی بین این دو گوشب سایزشون هست
      اگر با اندازه بزرگ میت ۷ مشکلی ندارید، گزینه بسیار خوبی هست

  17. از لحاظ طراحی معرکست من که خیلی خوشم اومد خیلی جذابه . ای کاش سامسونگ هم یه روزی یه طراحی خاص داشته باشه و خیره سرش خاک بر سر یه گوشیه با کیفیت بده بیرون

  18. سلام آقای مسکینی
    با تشکر از بررسی خوبتون
    اگر قیمت این گوشی در حد نوت 3 باشه ، شما به شخصه کدوم رو برای خرید انتخاب می کنید؟
    لطفا دقیقا اسم گوشیه انتخابیتون رو بگید

    1. مجتبی مسکینی

      هر دو جز خوب های بازار هستند و اینکه کدوم رو انتخاب کنید به خودتون بستگی داره!
      به شخصه چون قلم نوت برام مهم هست اونو انتخاب میکردم!

  19. بسم الله الرحمن الرحیم
    أَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ

    سلام خیلی ممنون
    انشاءالله سربلند باشید

  20. بررسی عالی بود ولی در قسمت اثر انگشت درست توضیح ندادید که مثل وان مکس (که از روش کامل اسکی رفته این میت 7 :دی وتوبررسی هم نگفتید این اسکی رو )نیاز به سوایپ هست یا مثل تاچ ایدی اپل کار میکنه؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH