ارزش سهام اپل تا 120 دلار برای هر سهم افزایش پیدا کرد

apple-stock

نمودار ارزش سهام اپل باز هم شیب صعودی را تجربه کرد و این بار قیمت آن به 120 دلار به ازای هر سهم رسیده است. تحلیل‌گران معتقدند این افزایش قیمت به خاطر پیش‌بینی‌ها از فروش بسیار بالای ساعت‌های هوشمند Apple Watch است که به نظر می‌رسد در 12 ماه اول پس از معرفی، 20 میلیون واحد از آن به فروش برسد.

تحلیل‌گر بانک مرکزی کانادا، Amit Daryanani این رشد قیمت را این‌گونه توجیه می‌کند: “انتظار داریم با عرضه رسمی ساعت‌های هوشمند اپل واچ که احتمالا در ماه مارس سال 2015 وارد بازار می‌شود، 20 میلیون از آن در سطح جهان به فروش برسد که با توجه به قیمت میانگین 520 دلاری هر ساعت، درآمد 20 میلیارد دلاری را در مدت 12 ماهه به همراه خواهد داشت.”

اپل چند ماهی است که ساعت هوشمند خود را معرفی کرده و آن‌طور که در زمان معرفی اعلام نمود، اوایل سال 2015 میلادی وارد بازار می‌شود. قیمت مدل‌های مختلف این ساعت از 349 دلار شروع می‌شود و در مدل‌هایی خاص که به همراه روکشی از طلای 18 عیار عرضه می‌شوند، به 1000 دلار هم می‌رسد.

هنوز زود است تا بخواهیم آینده این ساعت هوشمند را پیش‌بینی کنیم، چرا که فاکتورهای بسیاری در موفقیت آن در بازار موثر خواهند بود؛ مثل عمر باتری که به صورت مرموزی اپل تاکنون در مورد آن صحبتی نکرده است، در حالی که عمر باتری می‌تواند مهم‌ترین عامل موفقیت یک ساعت هوشمند در بازار باشد. با این حال، با توجه به تعداد کثیر طرفداران کمپانی اپل که هر محصول تولیدی این شرکت را بلافاصله پس از عرضه خریداری می‌کنند، انتظار می‌رود Apple Watch فروش خوبی را در همان روزهای ابتدایی عرضه تجربه کند.

2 در مورد “ارزش سهام اپل تا 120 دلار برای هر سهم افزایش پیدا کرد”

  1. جسارتا تیتر خبر مفهوم اشتباهی رو انتقال می ده؛ برداشت خواننده از این تیتر اینه که به قیمت هر سهم 120 دلار اضافه شده
    ضمن این که من متوجه نشدم چطور می شه با فروش 20 میلیون ساعت با قیمت 520 دلار به درآمد 20 میلیارد دلار رسید؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH