نسل جدید سنسورهای سونی، دوربین تلفن‌های هوشمند را یک گام به جلو می‌برد

sony

سونی روز گذشته از نسل جدید سنسورهای دوربین عکاسی ویژه تلفن‌های هوشمند با نام EXMOR RS IMX230 رونمایی کرد. تکنولوژی به کار رفته در این مدل که سونی آن را CMOS نامیده است، می‌تواند آینده دوربین‌ تلفن‌های هوشمند را یک گام به جلو ببرد. البته از عددهای بزرگ در کنار مگاپیکسل خبری نیست و این تکنولوژی قرار است کیفیت عکاسی را بهبود ببخشد.

در تصویر زیر که سونی برای نشان دادن تفاوت سنسورهای جدید CMOS (تصویر سمت راست) و سنسورهای فعلی (تصویر سمت چپ) منتشر کرده است، به وضوح می‌توانید تفاوت را ببینید.

new-sony-stacked-smos-sensor-comparison

دیگر مهم نیست چقدر در تصویر زوم کنید؛ حداقل افت کیفیت را حس نخواهید کرد. همچنین سونی ادعا کرده است که تکنولوژی CMOS زمان پردازش تصاویر را هم کاهش می‌دهد و فوکوس روی سوژه‌ها نیز با بالاترین سرعت ممکن انجام می‌شود. این ویژگی به کاربران امکان آن را می‌دهد که در کم‌ترین زمان از سوژه‌های متحرک عکس‌برداری کنند. علاوه بر این‌ها قابلیت ثبت تصاویر با کیفیت HDR در بخش فیلم‌برداری نیز در دسترس خواهد بود.

سونی اعلام کرده است این سری از سنسورهای EXMOR RS IMX230 را تا ماه آوریل سال 2015 وارد بازار خواهد کرد و البته انتظار می‌رود اولین تلفنی که از این تکنولوژی بهره می‌برد، مدل آینده اکسپریای سونی باشد.

سونی این سنسور جدید را به صورت اینترنتی معرفی کرد که می‌توانید اطلاعات بیشتر را در مورد آن در وب‌سایت این کمپانی مشاهده نمایید.

1 در مورد “نسل جدید سنسورهای سونی، دوربین تلفن‌های هوشمند را یک گام به جلو می‌برد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH