7 راه برای دو برابر کردن عمر باتری در گوشی‌های گلکسی

تمام ما اولین موبایلی را که خریداری کردیم به خوبی به خاطر داریم، موبایلی سرسخت و کارآمد که در اغلب موارد “آخ” نمی‌گفت و طول عمر باتری آن نیز کمتر از چهار روز نمی‌شد. چهار روز؟ بله، اما امروزه چنین مدت زمان نگه‌داری شارژ را در اسمارت فون‌ها نمی‌بینیم، اسمارت فون‌هایی که همیشه لقب هوشمندی را با خود یدک می‌کشند.

battry

اغلب اسمارت فون‌های امروزی در استفاده معمولی نیاز به یک بار شارژ در طول روز دارند و کمتر می‌توانند تا 2 روز دوام بیاورند. اما این بدین معنی نیست که ما نمی‌توانیم راه‌کار‌هایی را برای بهبود شارژ دهی گوشی خود انجام و ارایه دهیم. در این مقاله قصد داریم تا با 7 روش آشنا شویم و طول عمر باتری گوشی گلکسی خود را تا دو برابر افزایش دهید.

روشنایی صفحه نمایش را کاهش دهید

Reducing-the-screen-brightness

نور صفحه نمایش تاثیر زیادی در استفاده از باتری دارد، پس آن را کاهش دهید و گزینه خودکار یا Auto را نیز فعال کنید تا گوشی به‌صورت اتوماتیک نور صفحه نمایش را در محیط‌های خارجی افزایش دهد.

تصویر صفحه نمایش را تغییر دهید

Changing-the-screen-wallpaper

ساختار صفحه نمایش‌های AMOLED به این صورت است که برای نمایش رنگ سیاه پیکسل مورد نظر را خاموش می‌کند و این به معنای استفاده کمتر از باتری است. اگر شما در گوشی خود تصویر زمینه‌ای را انتخاب کنید که سیاه باشد یا سیاهی زیادی داشته باشد، خواهید توانست مصرف باتری گوشی خود را تا میزان زیادی کاهش دهید. اگرچه باعث می‌شود گوشی کسل کننده بنظر برسد.

همگام سازی با سرویس‌های غیر ضروری را خاموش کنید

Disabling-sync-for-unnecessary-services

همگام سازی با حساب گوگل در اغلب اسمارت فون‌های اندرویدی به صور ت پیشفرض فعال است و این حساب، سرویس‌های زیادی را در بر می‌گیرد که می‌توانید با رفتن به مسیر Settings>Accounts>Google و ورود به حساب جیمیل‌تان، بخشی از آن‌ها را فعال یا غیر فعال نمایید.

سرویس موقعیت یابی را غیر فعال کنید

Disabling-location-services

سرویس موقعیت یابی به شما این امکان را می‌دهد تا بفهمید الان در کجا هستید و یا اینکه کجا می‌توانید ماشین خود را پارک کنید که تمام این‌ها باتری و ترافیک مصرف می‌کند. پس اگر به آن نیازی ندارید، بهتر است آن را غیر فعال کنید. برای این کار در بخش تنظیمات وارد قسمت موقعیت یابی یا Location شوید.

اپلیکشن‌هایی را که لازم ندارید غیر فعال کنید

Disabling-apps

اپلیکیشن‌های زیادی هستند که در گوشی خود جای داده‌ایم اما عملا هیچ استفاد‌ه‌ای از آن‌ها نمی‌کینم و تنها باعث مصرف باتری هستند، بهتر است این اپلیکیشن‌ها را در منوی تنظیمات و قسمت مدیریت اپلیکیشن غیر فعال یا همان خاموش کنید.

انیمیشن‌ها را غیرفعال کنید

Disabling-animations

رابط کاربری سامسونگ دارای انیمیشن‌هایی است که باعث می‌‌شود در هنگام استفاده از دستگاه یک زیبایی خاصی را به آن ببخشد. این انیمیشن‌ها در بخش‌های مختلفی نظیر تغییر منو‌ها و… به نمایش در می‌آیند. برای غیر فعال کردن انیمیشن‌های رابط کاربری می‌بایست ابتدا وارد تنظیمات توسعه دهندگان اندروید شوید و سپس انیمیشن‌ها را غیر فعال کنید (روش ورود به بخش تنظیمات توسعه دهندگان).

بلوتوث، NFC و GPS را خاموش کنید

Disabling-Bluetooth-NFC-GPS

آخرین مرحله برای افزایش دو برابری شارژ دهی باتری، خاموش کردن این ویژگی‌هاست. سعی کنید در اغلب مواقع بلوتوث، NFC و GPS گوشی‌تان خاموش باشد و اگر نیازی به آن‌ها داشتید، روشن و سپس مجددا خاموش نمایید.

احتمالا شما در این فکر هستید که تمام موارد مربوط به غیر فعال سازی ویژگی‌های گوشی هوشمند بودند اما برای افزایش میزان شارژدهی اسمارت فون‌ها باید اقدام به چنین کار‌هایی کرد. درست همانند ضرب المثل معروف “هر که طاووس خواهد جور هندوستان کشد”

2 در مورد “7 راه برای دو برابر کردن عمر باتری در گوشی‌های گلکسی”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH