سونی تولید گوشی و تلویزیون‌هایش را 30 درصد کاهش می‌دهد!

با ظهور کمپانی‌های چینی در عرضه تولیدات الکترونیکی، اغلب کمپانی‌های صاحب نام به سود‌های پیش بینی شده خود نمی‌رسند و خبر‌ها حاکی از این هستند که کمپانی‌هایی نظیر سامسونگ و سونی تصمیم دارند تا تولیدات‌شان را تاحدودی کاهش دهند. از زمانی که کمپانی‌های چینی وارد بازار اسمارت فون‌ها شدند، به دلیل اینکه کیفیت و قدرت خوبی داشتند، کاربران را به سوی خود کشاندند و در نتیجه میزان فروش کمپانی‌های مطرح (به خصوص در چین) کاهش یافت.

play-station-4

سونی اخیرا در یک گزارش عمومی گفته است که تصمیم دارد تا تولیدات بخش اسمارت فون و تلویزیون خود را کاهش دهد. تمام ما می‌دانیم که اسمارت فون‌های سونی با نام اکسپریا اغلب از کیفیت و قدرت بسیار خوبی برخوردار هستند و تلویزیون‌های این شرکت نیز با نام bravia کیفیت تصویر فوق‌العاده‌ای را ارایه می‌دهند (البته تلویزیون‌های این شرکت یکی از گران‌ترین‌ها در میان رقبا هستند).

در نقشه و استراتژی جدید سونی، 30 درصد از تولید محصولات اسمارت فون و تلوزیون کاهش می‌یابد اما در مقابل میزان سود دهی کمپانی نیز 70 درصد افزایش می‌یابد. اگرچه کاهش 30 درصدی تولید محصولات باعث می‌شود سهم این کمپانی از بازار نیز کاهش یابد اما درعوض سود شرکت افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

در استراتژی جدید، سونی تمرکز ویژه‌ای بر روی کنسول‌های بازی و سنسور‌های دوربین خواهد داشت و تصمیم دارد تا برخی از کارخانجات اسمارت‌فون خود را به تولید سنسور دوربین اختصاص دهد که می‌تواند آن‌ها را به کمپانی‌های دیگر بفروشد. گویا کنسول‌های بازی نیز همانند پلی استیشن 4 برای سونی سود خوبی دارند و احتمالا سرویس‌های جدیدی برای آن‌ها عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH