دو سوم کاربران اینترنت از کشور‌های ثروتمند هستند!

مرکز ارتباطات سازمان ملل متحد اعلام کرده است که در حال حاضر میزان افرادی که به اینترنت متصل هستند بیش از 3 میلیارد نفر بوده که نسبت به سال گذشته 6.6 درصد افزایش داشته است. خبر خوب این است که این میزان افراد باعث می‌شود تا افرادی که محروم‌تر نیز هستند، بتوانند از این شبکه جهانی استفاده کنند، همانند زنان، جوانان و معلولان. خبر بد هم اینکه هنوز 4.3 میلیارد نفر دسترسی به اینترنت ندارد و نود درصد این افراد در کشور‌های در حال توسعه زندگی می‌‌کنند. این آمار همچنین نشان می‌دهد که بیش از دو سوم کاربران متصل به اینترنت در کشور‌های توسعه یافته و ثروتمند زندگی می‌کنند. در جدول زیر نیز می‌توانید آمار و ارقام مربوط به کاربران اینترنت را مشاهده نمایید.

worldwide-internet-access-2014-11-25-01

اما چگونه 4.3 میلیارد کاربر را می‌بایست به اینترنت متصل کرد؟ سازمان ملل متحد پیش‌تر اعلام کرده بود که تصمیم دارد تا پنج سال آینده 1.5 میلیارد کاربر را به اینترنت متصل کند. سایر کمپانی‌ها نیز تاکنون اقداماتی را در خصوص ارایه اینترنت به کاربرانی که در نواحی فقیر و دور از دسترس زندگی می‌کنند، انجام داده‌اند. مانند پروژه بالون گوگل و یا هواپیمای فیس‌بوک.

internet

در این که اینترنت می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در ارتباطات و آگاهی مردم داشته باشد، شکی نیست و هر قدر که بتوانیم کاربران بیشتری را به این شبکه جهانی متصل کنیم، شاهد افزایش این آگاهی و ارتباطات خواهیم بود.

در میان اقوام شما چه میزان از افراد به شبکه اینترنت دسترسی دارند؟

1 در مورد “دو سوم کاربران اینترنت از کشور‌های ثروتمند هستند!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH