بررسی ویدیویی دو برنامه CarPlay و Android Auto بر روی سوناتا 2015

اندروید و iOS دو سیستم عامل رقیب و قدرتمند هستند که هر دوی آن‌ها اکنون به سوی خودرو‌ها آمده‌اند. کمپانی اپل محصولی را با نام CarPlay و کمپانی گوگل محصولی را با نام Android Auto برای میدان رقابت آماده می‌کند. هر دو سیستم وظیفه مشترکی دارند اما از ویژگی‌های متفاوت بهره می‌برند. حال محصول اپل و گوگل را بر روی هیوندای سوناتا 2015 آورده‌ایم تا بیشتر با آن‌ها و ویژگی‌هایشان آشنا شویم. ناگفته نماند که هر دو سیستم از سال آینده روانه بازار خواهند شد. پیش‌تر نیز ما در آی‌تی‌رسان  بررسی سریع CarPlay را قرار داده بودیم که می‌توانید آن را مطالعه کنید.

p1070775-mov-21_55_52_17-still001

شیوه کار کرد CarPlay بسیار ساده و کاربردی است. در ابتدای همگام شدن آی‌فون و ماشین، لوگوی CarPlay بر روی گوشی نمایش داده می‌شود و سپس کاربر می‌تواند صفحه خانگی گوشی را به  صفحه نمایش خودرو (واقع در بخش وسط داشبورد) انتقال دهد و از طریق آن به امکانات زیادی نظیر موسیقی، موقعیت یابی، پیام‌ها، تماس و… دسترسی داشته باشد.

autovs

آیکون CarPlay نیز همانند سایر اپلیکیشن‌های اپل طراحی شده است و این محصول هماهنگی بسیار زیادی با سیری دارد و کاربر می‌تواند بیشتر دستورات را از طریق آن عملی سازد.

screen-shot-2014-07-09-at-2-45-50-pm

اما Android Auto، این سرویس شباهت بسیار با Google Now دارد و همانند دستیار صوتی گوگل از کارت‌های مختلف استفاده می‌کند. اگرچه امکان انتقال مستقیم صفحه گوشی به مانیتور خودرو وجود ندارد اما ویژگی‌های بسیار بیشتری را این سیستم نسبت به CarPlay در اختیار کاربر قرار می‌دهد و طراحی زیبایی دارد. در ادامه بررسی ویدیویی این دو محصول را بر روی سوناتا 2014 مشاهده کنید.

در فعالیت‌هایی نظیر تماس یا پخش موسیقی هر دو سرویس کارایی و عملکرد مشابهی دارند اما Android Auto بدلیل ارتباط بسیار نزدیک با دستیار صوتی گوگل بیشتر کاربر پسند است.

screen-shot-2014-07-09-at-2-45-50-pm

از لحاظ طراحی ظاهری، محصول گوگل از متریال دیزاین بهره می‌برد که باعث می‌شود همه اجزا تمیز و زیبا در کنار یک دیگر قرار بگیرند اما در مقابل سرویس اپل طراحی بسیار ساده‌ای دارد.

applecarplay-dash-1

هردو سرویس در حال حاضر مراحل آزمایشی را سپری می‌کنند اما گوگل با انتشار SDK‌های Android Auto به توسعه دهندگان امکان توسعه نرم افزاری سرویس خود را داده است. هر دو سرویس از سال آینده وارد بازار خواهند شد و در کل بین این دو سرویس شباهت‌های بسیار زیادی وجود دارد و تنها وجه تمایز آن‌ها برخی ویژگی‌های جزیی است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH