BMW عاشق گوگل گلس است!

تکنولوژی همواره به کمک انسان آمده و او را در لحظات سختی یاری داده است. بشر هم روز به روز در این حیطه در حال پیشرفت است و به هیچ حدی از پیشرفت قا نع نمی‌شود.
یکی از این تکنولوژی‌ها که حقیقتا می‌تواند در بسیاری از عرصه‌ها برای بشر کارساز و راه‌گشا باشد، گوگل گلس یا همان عینک هوشمند معروف گوگل است.
گوگل گلس را می‌توان پرچمدار مظلومیت گجت‌ها در دنیا نامید، چرا که پس از معرفی آن تعدادی کاربر نامهربان و برخی منتقدین مثلا ریزبین هرچه توپ و تشر و داد و بیداد و عقده‌ از گجت‌های دیگر در دل داشتند، بر سراین محصول دوست داشتنی گوگل خالی کردند. چرا؟ خدا داند. شاید به خاطر قیمت زیادش و شاید به خاطر این که هنوز به تکامل نهایی نرسیده است. گوگل گلس مثلا قرار بود با آمدنش بترکاند اما به محض این که پایش را روی صحنه گذاشت، با استقبالی سرد و بی روح مواجه شد و به قول امروزی‌ها ضایع شد! حتی برخی دوستان مخالف اقدام به پرتاب گوجه فرنگی‌های آبدار به سمت او کردند که خوشبختانه به صورت حرفه‌ای جاخالی داد و جان سالم به در برد!
البته این گجت طرفداران بسیاری هم پیدا کرده است، اما خب همانطور که دنیا از اسمارت واچ‌ها آن گونه که باید استقبال نکرد، گوگل گلس هم مورد کم لطفی قرار گرفت و آن گونه که باید برایش شادی و هلهله به پا نشد!

goolge-glass

یکی از کمپانی‌هایی که گوگل گلس را دوست دارد (و گوگل گلس هم او را دوست دارد!) کمپانی مشهور و بزرگ بی‌ام‌و است که اخیرا دست به استفاده جالبی از این گجت ساخت گوگل زده‌است.
بی‌ام‌و در کارخانه خود در شهر اسپارتان، واقع در کارولینای جنوبی، در حال انجام یکی سری آزمایشات است و می‌خواهد ببیند که آیا گوگل گلس می‌تواند در امر کنترل کیفیت نمونه خودروها (خودروهای پیش سری) قبل از رساندن آن‌ها به تولید انبوه به بی‌ام‌و کمک کند یا نه؟
اتومبیل‌های پیش سری یک پیوند حیاتی در تولید ماشین‌های مدرن هستند. بسیاری از طرح‌های مفهومی و زیبای اتومبیل‌ها که طراحی‌هایی چشم نواز و حیرت انگیز دارند، و پس از طراحی فقط نمونه‌ای خشک و خالی  از آن‌ها ساخته می‌شود، هنوز راه درازی تا رسیدن به تولید انبوه و قرار گرفتن در دسترس عموم در پیش دارند.
اتومبیل‌های پیش سری در واقع  نمونه‌هایی هستند که هدف از ساختشان این است  که سازندگان پاسخ این سوال بسیار مهمشان را بیابند:
آیا این اتومبیل صرفه اقتصادی و پتانسیل لازم برای جلب توجه همگان و در نهایت ارزش رسیدن به تولید انبوه را دارد یا نه؟
در صنعت خودروسازی این یک گام بسیار مهم و حیاتی است، زیرا ساخت اتومبیل‌های پیش سری می‌تواند ضعف‌هایی که در طراحی تشخیص داده نشده‌اند و فقط پس از تولید خودرو مشخص می‌شدند، به سازنده نشان دهد و دید کامل و جامعی را از محصول آینده به سازنده بدهد.
مشکل این است که ارزیابی اتومبیل‌های پیش سری، برای تعیین میزان انحراف اتومبیل از طرح اولیه، نیاز به ارتباط بسیار زیاد و تنگاتنگی بین تست کنندگان کیفیت و مهندسان طراحی دارد. این کار بسیار پیچیده است، زیرا مشکلات اغلب مبهم بوده و توضیحشان بسیار دشوار است! بی‌ام‌و می گوید گزارشات نوشته شده و عکس‌های مبنی بر وجود مشکل، کمتر از میزان واقعی هستند و طبق آمار تهیه شده توسط این شرکت، نهایتا حدود یک چهارم مشکلات شناسایی می شوند. مسلما این آمار برای شرکتی همچون بی‌ام‌و اصلا جالب نیست!
بی‌ام‌و میدوار است که بتواند با کمک گوگل گلس به جای اینکه متخصصانش مجبور به توضیح دادن  مشکلات برای همدیگر باشند، آن‌ها را خیلی راحت به هم نشان دهند!

bmw-goolge-glass

راستی فراموش نکنید که ما قبل از بی‌ام‌و، برای کنترل کیفیت وانت پراید (!) از این عینک استفاده کردیم. البته مجبور شدیم فقط 2ساعت و نیم برای گوگل گلس بیچاره  توضیح دهیم که این وسیله نقلیه عجیب الخلقه چیست! و تازه پس از انتقال مفهوم سنگین و کمرشکن وانت پراید به گوگل گلس، تقریبا 1 ساعتی هم فقط شاهد خنده شدید، و مسخره شدن توسط گوگل گلس بودیم! طوری که از شدت خنده کل مدارهایش سوخت. آبرویمان پیشش رفت! خوب شد پیشش نگفتیم که بعضی از پرایدهای جدیدمان، آنقدر پیشرفته‌اند که حتی دنده عقب هم جزء آپشن های اضافی‌شان محسوب می‌شود، وگرنه کلا سکته می‌کرد!
ایده مهندسان بی‌ام‌و این است که گوگل گلس به ضبط ویدئو در پس زمینه و در فیدهای ویدئویی 2 دقیقه‌ای بپردازد. این فیدها با فشار دادن یک دکمه ذخیره می‌شوند و در ارجاعات بعدی و بحث بین مهندسان طراحی و تست کنندگان کیفیت، از آن‌ها به جای تکیه کردن بر یادداشت‌ها ودست نوشته‌ها و سایر روش‌های مشابه استفاده می‌شود. علاوه بر این‌ها، این تکنولوژی به تست کنندگان اجازه می‌دهد که در کنار وسیله ایستاده و با دستورات صوتی بررسی را آغاز و یا تمام کنند!

bmw-goolge-glass-2

این برنامه آزمایشی، بخشی از کمپین 4.0 بی‌ام‌و است که مشغول معرفی فناوری‌های جدید برای جذب حمایت مالی و برنامه‌ای است. بی‌ام‌و می گوید که در هر تست بین 10 تا 25 نفر حضوردارند و تعداد تست کنندگان بستگی به امکانات و پیچیدگی خودرو دارد. هرچه محصول پیچیده‌تر و پرامکانات‌تر باشد، تعداد آزمایش کنندگان هم بیشتر می‌شود. بی‌ام‌و براساس تجربیاتی که آزمایش کنندگانش در این مدت کسب کرده‌اند، می‌گوید که احتمال استفاده از این تکنولوژی در خط مونتاژ نهایی بسیاربالاست.
با این کار کیفیت خودروها بالاتر رفته و عیب و نقص‌های اندکی که در ماشین‌های بی‌ام‌و وجود داشته است نیز به طور کامل برطرف خواهد شد. گرچه ما هیچ نقصی در شاهکار‌های این شرکت محبوب و کاردرست نمی‌بینیم!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH