بلوتوث 4.2 با سرعت انتقال زیاد و مصرف باتری کم آماده ورود به بازار است!

گروه توسعه دهنده سیستم بلوتوث اکنون نسخه 4.2 آن را ساخته‌اند که از تکنولوژی‌های جدیدی استفاده می‌کند و می‌تواند امکان اتصال مستقیم دستگاه به اینترنت را میسر سازد. البته در سیستم جدید به مشکلات نسخه‌های قبلی نیز توجه شده و سرعت، مصرف باتری و حریم شخصی به‌طور قابل ملاحظه‌ای بهبود یافته‌اند.

در نسخه 4.2 بلوتوث این امکان وجود دارد که دستگاه‌ها بدون هیچ نوع رابطه‌ای (نظیر وای-فای) به اینترنت متصل شوند و یا کار‌های دیگری انجام دهند. البته این تمام ماجرا نیست، سرعت انتقال داده در نسخه 4.2 بلوتوث 2.5 برابر سریع‌تر شده است.

bluetooth-42

موضوع جالب در بلوتوث 4.2 این است که مصرف باتری بسیار کاهش پیدا کرده و نسبت به گذشته با سرعت کمتری در حین انتقال اطلاعات باتری دستگاه خالی می‌شود. ناگفته نماند که در نسخه جدید امنیت کاربران نیز بسیار بالاست و هیچ دستگاهی بدون اجازه کاربر نمی‌تواند به گجت وی متصل شود.

با این اوصاف اغلب افراد دوست دارند تا هرچه سریع‌تر نسخه 4.2 بلوتوث را داشته باشند (اما دست ما نیست که!)، احتمالا می‌بایست تا سال 2015 منتظر باشیم تا تولید کنددگان اسمارت فون یا تبلت، این نسخه از بلوتوث را در دستگاه خود جای دهند که به احتمال زیاد مدتی باید برای تحقق آن بایستی انتظار بکشیم. اکنون نسخه 4.2 بلوتوث آماده است و تنها با استفاده کمپانی‌ها از این نسخه می‌تواند روانه بازار و دست کاربران شود.

با وجود اپلیکیشن‌های جدیدی که برای اسمارت فون‌ها آمده‌اند و به کاربران این امکان را می‌دهند تا با استفاده از وای-فای اطلاعات خود را منتقل کنند که سرعت بسیار زیادی دارد، آیا بلوتوث 4.2 می‌تواند به رقابت با آن‌ها بپردازد؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH