کاربران iOS بیشتر از اندرویدی‌ها خرید می‌کنند چون پولدارترند!

shopping-with-phone-e1404410963810-780x584

در حال نزدیک شدن به سال نو میلادی هستیم و در بسیاری از کشورهای جهان، تب خرید عیدانه در حال داغ شدن است و حالا که اینترنت در لحظه لحظه زندگی‌مان نفوذ کرده است، پس یکی از بهترین راه‌های خرید نوع اینترنتی آن است و یکی از برترین ابزارها برای انجام این کار نیز تلفن‌های هوشمند است. اما کاربران کدام تلفن‌ها بیشتر از دیگران خرید می‌کنند؟ پاسخ کاربران سیستم‌عامل iOS است!

بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده کاربران دستگاه‌های ساخت کمپانی اپل در تعطیلات آخر هفته گذشته بیشتر از دیگر کاربران سیستم‌عامل‌های هوشمند از فروشگاه‌های اینترنتی خرید کرده‌اند. در واقع 78 درصد از ترافیک‌های ثبت شده در این وب‌سایت‌ها از دستگاه‌های آی‌پد و آی‌فون آمده‌اند و در این میان سیستم‌عامل اندروید سهمی 22 درصدی داشته است. اختلاف قابل توجهی است مگر نه؟! در واقع نباید به این آمارها زیاد دل بست چرا که ورق در حال برگشتن است! شاید این آمار نشان دهد اپلی‌ها پول بیشتری خرج می‌کنند اما ماجرا از آنجایی جالب‌تر می‌شود که بدانید اندرویدی‌ها در طول یک سال گذشته رشد چشم‌گیری را در این زمینه داشته‌اند و آمار اپل را به شدت کاهش داده‌اند به طوری که در مدت مشابه سال گذشته میزان خرید کاربران اپل 85 درصد بوده است که در حال حاضر به 78 درصد رسیده است. اما اندروید سال گذشته 15 درصد از ترافیک فروشگاه‌های اینترنتی را به خود اختصاص داده بود.

با این حال همان‌طور که دیدید در حال حاضر کاربران iOS بیشتر در فضای مجازی پول خرج می‌کنند اما چرا؟

Avi Greengart سرپرست تیم آنالیز این آمارها می‌گوید: “پاسخ ساده است. کاربران اپل ثروتمندتر هستند و اصلا به همین خاطر است که کاربر اپل شده‌اند!” او معتقد است کاربرد جدیدی از تلفن‌های هوشمند در حال فراگیر شدن است و آن هم خرید اینترنتی است. با توجه به تنوع بالا و سادگی خرید از فروشگاه‌های اینترنتی بسیاری ترجیح می‌دهند به جای حضور فیزیکی در فروشگاه‌ها در خانه بمانند و تنها با چند کلیک خرید مورد نظر خود را انجام دهند.

اما در مورد خرید بیشتر کاربران اپل اضافه می‌کند که: “بسیاری از مشتریان محصولات اپل به خاطرنشان دادن موقعیت مالی خود آی‌فون و آی‌پد می‌خرند و کمپانی اپل هم همیشه سعی کرده است تا محصولاتی رده بالا با قیمتی بالاتر از رقبا تولید کند تا پاسخگوی این بخش از جامعه که پول بیشتری برای خرج کردن دارند، باشد”

خریدهای موبایلی 22 درصد از کل خریدهای اینترنتی را شامل می‌شود و این در حالی است که این میزان در سال گذشته در حدود 16 درصد بوده است.

و در نهایت گرینگارت به این موضوع نیز اشاره می‌کند که: “خرید کردن در دستگاه‌های مبتنی بر سیستم‌عامل iOS بسیار ساده‌تر از خرید در سایر پلتفرم‌هاست به خصوص در آی‌پدها چرا که توسعه‌دهندگان نرم‌افزار از همان ابتدا اپلیکیشن خود را برای نمایشگر بزرگ آی‌پد آماده می‌کنند اما در مورد تبلت‌های اندرویدی داستان به این شکل نیست و بسیاری از نرم‌افزارهای موجود بر روی این ابزارها ابتدا برای تلفن طراحی شده بودند و سپس برای تبلت آماده سازی شده‌اند.

بر اساس پیش‌بینی‌ها تا پایان سال جدید میلادی 82 درصد از تلفن‌های هوشمند اندرویدی خواهند بود در حالی که سهم آی‌فون از این بازار تنها 14 درصد است. در حال حاضر نیز تبلت‌های اندرویدی 68 درصد از کاربران تبلت را شامل می‌شوند، در حالی که 28 درصد تبلت‌ها آی‌پد هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH