تصاویر تابش نور با سرعت باورنکردنی 100 میلیارد فریم بر ثانیه را مشاهده کنید!

چشم ما در فاصله هر بار پلک زدن می‌تواند چیزی در حدود 120 یا 240 فریم بر ثانیه را مشاهده کند که برای کار‌های روزانه کافی و خوب است اما اگر بخواهیم تصاویر سریع‌تری را ثبت کنیم، باید به سراغ یک دوربین با فریم بالاتر برویم. اگرچه این نوع دوربین‌ها می‌توانند برخورد یک قطره به آب یا هر چیز سریع دیگر را ثبت کنند، اما ثبت چیزی با سرعت نور کار ساده‌ای نیست. ما برای ثبت نور نیازمند یک دوربین با سرعت 100 میلیارد فریم برثانیه هستیم (!).

100-BILION-FPS

محققان دانشگاه واشنگتن با استفاده از “عکاسی فشرده فوق سریع” که به اختصار CUP نامیده می‌شود، توانسته‌اند از نور فیلم برداری کنند. این دوربین که از تکنولوژی فیلم برداری رگه‌رگه استفاده می‌کند، به این محققان امکان داده است تا تصاویری از زمان تابش نور به آینه را ثبت کنند. اگرچه این اتفاق روزانه چندین هزار بار در زندگی ما اتفاق می‌افتد اما چون چشم‌های ما قادر به مشاهده آن‌ها نیستند، نمی‌توانیم چنین تصاویری را ببینیم. البته چندان هم نگران کننده نیست، با کمک یک دوربین 100 میلیارد فریم بر ثانیه‌ای تصاویری از زمان تابش نور گرفته شده است که در زیر می‌توانید آن را مشاهده کنید.

در این ویدیو نور به آینه تابیده می‌شود و انعکاس آن از آینه تصویری بسیار زیبا و دیدنی را به وجود می‌آورد. ناگفته نماند که در آینده دانشمندان با کمک CUP قادر خواهند بود تا اشیا را نامرئی کنند.

2 در مورد “تصاویر تابش نور با سرعت باورنکردنی 100 میلیارد فریم بر ثانیه را مشاهده کنید!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH