چگونه صفحات را در اندروید 5 سنجاق کنیم؟

از آن زمانی که شایعات معرفی نسخه جدید سیستم عامل ویندوز بالا گرفتند، می‌دانستیم که با یک نسخه قدرتمند به همراه ویژگی‌های جالب رو به رو خواهیم بود. نسخه جدید سیستم عامل اندروید که 5 یا لالی پاپ نام دارد، ویژگی‌های جدید بسیاری را به ارمغان آورده که ما در آی‌تی‌رسان سعی کرده‌ایم تمام آن‌ها را پوشش دهیم.

اما ویژگی‌های جدید این نسخه تمامی ندارد و در این مقاله قصد داریم با ویژگی پین یا سنجاق کردن صفحات آشنا شویم. در اندروید 5 این امکان وجود دارد تا کاربر صفحه‌ای را که بیش از سایر صفحات استفاده می‌کند، پین یا سنجاق نماید تا در مواقع مورد نیاز هرچه سریع‌تر به صفحه مورد نظر دسترسی یابد.

برای این که بتوانید صفحه مورد نظر خود را سنجاق کنید، می‌بایست در ابتدا این ویژگی را از بخش تنظیمات روشن نمایید. برای این کار وارد بخش تنظیمات شوید.

Settings-is-where-the-uh-settings-are

به پایین صفحه بیایید (اسکرول کنید) تا به بخش امنیت (Security) برسید.

Scroll-down-until-you-find-Security

در این بخش وارد قسمت سنجاق کردن صفحه یا Screen pinning شوید.

How-to-use-screen-pinning-on-Android-Lollipop

حال با روشن کردن این بخش قادر به سنجاق کردن صفحات خواهید بود!

Turn-it-on

اما چطور صفحات مورد نظر را سنجاق کنیم؟ برای این کار دکمه اپلیکیشن‌های اخیر را که در سمت راست دکمه خانه قرار دارد، لمس کنید (توجه نمایید که اگر زبان دستگاه شما فارسی باشد این دکمه در سمت چپ دکمه خانه قرار خواهد داشت).

Well-just-pin-the-Keep-app.

اکنون با اسکرول کردن صفحه یک شکل سنجاق آبی رنگ را مشاهده خواهید کرد که با انتخاب آن و لمس کردن دکمه استارت یا شروع قادر به سنجاق کردن صفحات خواهید بود.

start---pinning

حال اگر قصد دارید تا یک صفحه را از حالت سنجاق شده خارج کنید، می‌توانید در همان صفحه اپلیکیشن‌های اخیر، به‌صورت هم‌زمان دکمه بازگشت و اپلیکیشن‌ها را لمس کنید تا صفحه مورد نظر از حالت سنجاق خارج شود.

Double-touch---pinning-removed

1 در مورد “چگونه صفحات را در اندروید 5 سنجاق کنیم؟”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH