مرورگر دلفین، رقیبی قدرتمند برای کروم و فایرفاکس (با لینک دانلود)

dolphin-android-browser

اگر شما هم جزء کاربران سیستم عامل اندروید باشید، قطعا می‌دانید که این سیستم عامل همراه با یک مرورگر پیش فرض عرضه شده که بیشتر نیازهای کاربران را برای وب‌گردی پاسخ می‌دهد. با این وجود مرورگرهای جایگزین بسیاری نیز به بازار آمده‌اند که کاربران با توجه به نیازهای خاص خود یا سلیقه فردی‌شان یکی از آن‌ها را انتخاب می‌کنند. یکی از معروف‌ترین این مرورگرها دلفین است که با بیش از 100 میلیون دانلود برای  سیستم عامل های iOS و اندروید مدتی است رقیب مرورگرهای معروفی همچون کروم و فایرفاکس شده است. در زیر به 6 مورد از نقاط قوت این مرورگر به طور مختصر اشاره‌ای خواهیم داشت.

سرعت

با توجه به تست‌های انجام شده در زمینه سرعت به نظر می‌رسد مرورگر دلفین از مرورگر پیش فرض اندروید سریع‌تر باشد. دلیل آن چه استفاده کمتر از حافظه دستگاه و چه هر چیز دیگری باشد باید اعتراف کرد سرعت بارگذاری صفحات وب در این مرورگر اندکی بیشتر است. به گفته سازندگان این مرورگر، موتور جدیدی که برای آن طراحی شده حتی می‌تواند از لحاظ سرعت مرورگر کروم که به سریع بودن مشهور است نیز پشت سر بگذارد. علاوه بر این وب‌گردی با  این مرورگر بسیار روان و آسان و با صرف کمترین انرژی صورت می‌گیرد.

نوارهای کناری

استفاده از نوارهای کناری دسترسی به امکانات مختلف مرورگر را بسیار ساده و سریع کرده است. نوار سمت چپی مرورگر به صفحات نشان شده (بوک مارک‌ها) و پیشینه‌ای از مرور صفحات وب اختصاص داده شده و نوار سمت راستی دسترسی به افزونه‌های مرورگر را فراهم می‌آورد. برای استفاده از این نوارها کافی است انگشت‌تان را روی لبه سمت راست یا چپ صفحه نمایشگر گذاشته و به مرکز آن بکشید.

dolphini

dolphini

پیمایش آسان

شاید یکی از اشکالاتی که به مرورگر پیش فرض اندروید و نسخه قدیمی بسیاری از مرورگرهای جایگزین آن می‌توان گرفت، آن است که پیمایش و دسترسی آسان به بخش‌های مختلف مرورگر و در یک کلام کاربری آسان در آن‌ها جزء اولویت‌ها نبوده است و این را می‌توان به راحتی هنگام دسترسی به باریکه‌ها (تب‌ها) یا تنظیمات مختلف مرورگر مشاهده کرد. در مرورگر دلفین سعی شده است پیمایش در صفحات وب و دسترسی‌ها تا حد امکان ساده باشد مثلا وقتی تب‌ها و نوار آدرس برای مدتی مورد استفاده قرار نگیرند به صورت خودکار محو می‌شوند تا فضای بیشتری برای صفحات وب باز شود و پیمایش در آن‌ها آسان‌تر گردد. البته شما می‌توانید با لمس دکمه منو دوباره تب‌هایی که باز کرده‌اید و نوار آدرس را ببینید. لمس این دکمه همچنین باعث نمایش نوار پیمایش در پایین صفحه خواهد شد که گزینه‌هایی همچون بوک مارک‌ها، حرکت به جلو (فوروارد)، دکمه دلفین، افزونه‌ها و دکمه بیشتر را در خود جای داده است. لمس هر کدام از این گزینه‌ها باعث باز شدن منوی مربوط به آن خواهد شد.

استفاده از حرکات مختلف انگشت روی صفحه نمایشگر برای دسترسی سریع به وب‌سایت‌ها

هر چند به اعتقاد گروهی از کاربران این قابلیت ویژه‌ای نیست و کاربرد آنچنانی ندارد ولی در نوع خود جالب توجه است. شما می‌توانید به هر کدام از صفحات وبی که بوک مارک کرده‌اید یک حرکت انگشت اختصاص دهید و بعدا با انجام آن حرکت روی صفحه نمایشگر سریعا به صفحه مورد نظرتان دسترسی داشته باشید. مثلا فرض کنید شما با کشیدن حرف انگلیسی G روی صفحه نمایشگر آن را به سایت گوگل اختصاص می‌دهید، از آن پس هر موقع با انگشت حرف G را روی صفحه نمایشگر بکشید سایت گوگل به صورت خودکار نمایش داده خواهد شد.

فرامین صوتی

روشی برای استفاده از مرورگر بدون استفاده از انگشت و تنها با صحبت کردن، این قابلیت در برخی مرورگرهای دیگر نیز وجود دارد. در دلفین این قابلیت با نام “سونار” شناخته می‌شود. وبسایت مرورگر دلفین حاوی لیستی از فرامین صوتی به درد بخور است که می‌توانید از آن‌ها به عنوان نمونه استفاده کنید. این فرامین صوتی در واقع راهنمای خوبی برای تعیین فرامین صوتی برای کارکردهای مختلف مرورگر هستند.

افزونه‌ها

افزونه‌ها نه تنها در مرورگر دلفین که در مرورگرهای دیگر نیز جای خالی امکانات و قابلیت‌هایی را پر می‌کنند که به صورت پیش فرض در مرورگر در نظر گرفته نشده‌اند یا به قدری مهم نبوده که در نظر گرفته شوند. برخی از افزونه‌های دلفین عبارتند از افزونه مترجم، افزونه‌ای برای بارگذاری مجدد تب‌ها، افزونه‌ای برای نمایش آدرس آی‌پی، افزونه‌ای برای بدست آوردن رتبه الکسا، افزونه صرفه جویی در مصرف شارژ باطری و …

iran-apps

2 در مورد “مرورگر دلفین، رقیبی قدرتمند برای کروم و فایرفاکس (با لینک دانلود)”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH