نگاهی نزدیک‌تر به سامسونگ گلکسی A3، کوچولوی فلزی سامسونگ!

Galaxy-A3

سامسونگ آن‌قدر بر ساختن گوشی‌های پلاستیکی اصرار کرد تا در نهایت با ارایه آمار سال 2014 و کاهش سود 50 درصدی‌اش مجبور به تغییر موضع شد. البته وقتی حرف از کاهش سود می‌شود، بحث یک تومان و دو قران نیست، بحث میلیاردها دلار است! من مانده‌ام چطور سامسونگ در حالی که کاربرانش از او گوشی فلزی می‌خواستند باز هم پلاستیک را چاشنی کار گلکسی S5 کرد و ملت را تا سر حد دیوانگی کشاند. سامسونگ باید از نوکیا عبرت بگیرد و اینقدر خودخواهی نکند. شاید چند سال دیگر هنگام ذکر نام گلکسی اشک در چشممان حلقه بزند و بگوییم: بله… یادش به خیر! حیف که شیائومی سهام موبایل سامسونگ را خرید و نامش را برداشت! کاری که مایکروسافت با نوکیا کرد و بدبین‌ترین افراد نیز فکرش را نمی‌کردند که نوکیا در حالی در سال 2014 به خواب ابدی فرو برود که 5 سال قبل، یعنی سال 2009، بیش از 47 درصد بازار موبایل دنیا را در اختیار خود داشت!
اگر من جای طرفداران سامسونگ بودم دیگر نزدیک گوشی‌هایش هم نمی رفتم. اما باید بدانید که این کمپانی معتبر چشم بادامی، طرفداران  چند آتشه بسیار زیادی دارد  که در هر صورت باز هم سامسونگ را دوست دارند. البته دوست داشتن که مفت نیست! این عزیزان به خاطر صفحه نمایش‌های خیره کننده و امکانات نرم‌افزاری بسیار زیاد پرچمداران سامسونگ آن‌ها را انتخاب می کنند. کاش سامسونگ هم قدر این همه محبت را می‌دانست و با تولید یک محصول تمام فلزی و زیبا کاربرانش را شاد می‌کرد. ایکاش!
حتما یادتان هست که قبلا 90 درصد تیکه‌هایی که طرفداران اپل و سونی به طرفداران سامسونگ می‌انداختند به خاطر بدنه پلاستیکی پرچمداران سامسونگ بود؟ حتی طبق آمار معتبر (!) درصد زیادی از طرفداران سامسونگ به خاطر ضایع شدن بیش از حد و عصبانیت شدید سکته ناقص زده بودند!
اما حالا سامسونگ از کرده خود بسی پشیمان است و تصمیم به جبران مافات گرفته است.
سامسونگ برای به‌دست آوردن سود و محبوبیت سابق و صد البته دل کاربران وفادارش، دست به ساخت گوشی‌هایی فلزی با نام های گلکسی آلفا، گلکسی A3 و A5 و A7 زده است.
اما ظاهرا این کار برای سامسونگ بسیار سخت و طاقت فرسا بوده و انگار شاخ غول شکسته، چرا که قیمت گلکسی آلفا برابر با گلکسی S5 است، در حالی که مشخصاتش اصلا قابل مقایسه با S5 نیست! این همه پول فقط برای یک فریم آلومینیوم! بله درست شنیدید. یک فریم آلومینیم؛ زیرا سامسونگ پشت گوشی را هم از نعمت فلزی بودن محروم کرده است!
گلکسی A3 و A5 و A7 نیز همانند گلکسی آلفا هستند. یک صفحه AMOLED که توسط فریمی فلزی و قاب پشتی پلاستیکی احاطه شده است. باور کنید آن‌قدر از دست سامسونگ و پلاستیکش عذاب کشیده‌ایم که به محض شنیدن کلمه پلاستیک حس گریه به ما دست می دهد!
با بیشتر شدن شماره نام دستگاه، مشخصات سخت‌افزاری آن هم اندکی بهبود می یابد. پس گلکسی A7 از A5 و A5 از A3 بهتر است. ما در این مقاله قصد داریم شما را با گلکسی A3، پایین رده‌ترین تلفن فلزی سامسونگ آشنا کنیم.

GALAXY A3

ابعاد و طراحی: این گوشی با عرض 65.5 و طول 130.1 و ضخامت 6.9 میلی‌متر بسیار خوش‌دست خواهد بود. وزن آن نیز 110 گرم است که قطعا آن را در زمره سبک‌ترین گوشی‌ها قرار می‌دهد. در بالای آن جک 3.5 میلی‌متری صدا و در پایین درگاه میکرو USB جا خوش کرده‌اند. در سمت راست شاهد کلید پاور و در سمت چپ کلیدهای کنترل صدا را می‌بینیم.
اطراف این گوشی را فریمی از جنس آلومینیوم احاطه کرده و پشت آن همچنان از جنس پلاستیک است. به دلیل ضخامت کم و فریم درخشان فلزی، این گوشی بسیار زیبا به نظر می‌رسد.
سخت افزار: این گوشی دارای چیپست اسنپدراگون 410 است که توان پشتیبانی از پردازش‌های 64 بیتی را نیزدارد. قلب تپنده این گوشی را پردازنده‌ای 4 هسته‌ای متشکل از 4 هسته cortex a57 با فرکانس 1.2 گیگاهرتزتشکیل می‌دهد که در کنار پردازنده گرافیکی Adreno 306 توان پردازشی قابل قبولی خواهد داشت.
حافظه: گلکسی A3 دارای 16 گیگابایت حافظه داخلی است و قابلیت نصب کارت حافظه میکرو SD تا سقف 128گیگابایت را هم دارد. با رم 1.5 گیگابایتی این محصول می‌توان انتظار اجرای تقریبا روان سیستم عامل اندروید و مالتی تسکینگ را داشت.
سیستم عامل: گلکسی A3 با نسخه 4.4.4 سیستم عامل اندروید پا به عرصه وجود گذاشته است. طبق معمول رابط کاربری تاچ ویز سامسونگ به عنوان پوسته اندروید برای این گوشی نیز در نظر گرفته شده است. انتظار آپدیت اندروید آب‌نبات چوبی برای این اسمارتفون هم خواسته غیر منطقی به نظر نمی‌رسد!
صفحه نمایش: صفحه نمایش قرار گرفته بر روی این گوشی از نوع سوپر امولد و با سایز 4.5 اینچ است. رزولوشن آن هم 540 در 960 پیکسل بوده که تراکم آن را بر روی عدد 245ppi نگاه می دارد. با این تراکم پیکسلی، شما با کمی دقت می‌توانید پیکسل‌های صفحه نمایش را تشخیص دهید که  اصلا خوشایند نیست! اگر خیلی به آن گیر ندهیم، می توان گفت صفحه نمایش متوسطی دارد!
دوربین: سامسونگ برای گلکسی A3 یک دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی با فلاش LED و قابلیت فوکوس اتوماتیک در نظر گرفته است. دوربین مکالمه ویدئویی آن هم 5 مگاپیکسل است. این گوشی توان فیلم‌برداری با نرخ فول اچ‌دی را دارد و دراین بخش ایراد خاصی بر آن وارد نیست.
باتری: منبع ذخیره گلکسی A3 ازنوع لیتیم یونی است و 1900 میلی آمپر ظرفیت دارد. باتری این گوشی قابل جداسازی نیست!
امکانات ارتباطی: این گوشی هوشمند قابلیت پشتیبانی از Gprs ،3G ،WiFi، بلوتوث نسخه 4  و GPS را دارد و از این لحاظ هم به جز نبود NFC و 4G مشکل دیگری ندارد!
حسگرها: گوشی کوچک سامسونگ دارای حسگر proximity برای خاموش شدن خودکار صفحه نمایش در هنگام مکالمه است. حسگر ژیروسکوپ و شتاب سنج نیز برای چرخش خودکار رابط کاربری و انجام بازی‌های حرکتی مثل اتومبیل‌رانی در آن تعبیه شده است.

سخن پایانی
حال باید نشست و دید چشم بادامی ها می‌توانند با عرضه این گوشی‌های فلز و پلاستیکی باز هم به روزهای اوج برگردند یا نه؟
البته از همین حالا بگویم اگر سامسونگ بخواهد این شیوه قیمت گذاری ناعادلانه را ادامه دهد، بدون شک محکوم به شکست است. خصوصا حالا که سایه رقبای قدرتمندی همچون شیائومی و هوآوی را در حال نزدیک شدن به خود می بیند!

7 در مورد “نگاهی نزدیک‌تر به سامسونگ گلکسی A3، کوچولوی فلزی سامسونگ!”

  1. لطفا مقاله ای در مورد چرایی عدم استقبال شرکت ها در استفاده از فلز در بدنه گوشی ها بنویسید. آیا بحث بر سر قیمت است؟ که فکر نکنم مگر چقدر آلومینیوم مصرف می شود آلومینیوم که طلا نیست! وب را گشتم اما چیزی پیدا نکردم.

  2. آقا یاد سری ویو و خصوصا ویو 3 بخیر….

    این سامسونگ مگه همون سامسونگ نیس ؟

    سامسونگ بعد از اس2 زامبی شده !!!

    هست ولی نبودش بهتر بود….

    الان پرستیژو گوشی تمام فلزی میده 700 !!!

    متاسفم سامی…………

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH