5 نکته جالب در مورد اندروید که تا به حال نمی‌دانستید!

اندروید به اندازه کافی همه گیر شده و شاید دیگر نتوان رازی را در مورد آن پیدا کرد که همگان ندانند، اما هنوز مطالب جالبی وجود دارد که شاید شنیدن آن‌ها جذاب باشد!

با ما باشید تا 5 چیز جالب در مورد اندروید را باهم مرور کنیم!

  • اندروید یک مرد است!

روبات‌ها معمولا مرد هستند، این‌طور نیست؟ اگرچه اکثر فرهنگ‌های لغات اندروید را یک ربات با ظاهر انسانی ترجمه می‌کنند، اما می‌توان این موضوع را تقریبا به طور قطع گفت که اندروید ما یک مرد قدرتمند است.

البته باید بگوییم در تاریخ چند مورد ربات‌های زن نیز وجود داشته است، ربات‌هایی مانند fembot, gynoid ,robotees!

 Android_L_5_lollipop_4

  • اندروید برای اسمارت فون ها طراحی نشده بود!

در سال 2013، خالق اندروید یعنی اندی روبین، در یک کنفرانس خبری در توکیو اعلام کرد که اندروید هرگز برای اسمارت فون‌ها طراحی نشده بود! این سیستم عامل محبوب ابتدا تنها برای دوربین‌های هوشمند طراحی و ابداع گشته بود. این سیستم عامل قرار بود تا به دوربین‌ها و سیستم‌های خانگی کمک کند به یکدیگر متصل شده و به دانلود و آپلود عکس‌های خود بپردازند. این اعمال قرار بود تا از طریق سرویسی به نام Android Datacenter انجام پذیرد؛ اما با تمام تلاش‌ها، بازار اسمارت فون‌ها به کندی پیشرفت می‌کرد و این چیزی نبود که تیم اندروید به دنبال آن بودند، به همین دلیل روبین و دستیارانش به سمت بازار تلفن‌های هوشمند کشیده شدند.

اندروید همیشه رایگان خواهد بود! روبین می‌گوید: ما می‌خواستیم تا تمام تلفن‌های همراه تا جایی که ممکن است از اندروید استفاده کنند. پس بنابراین به جای شارژ ماهانه 99 دلار،59 دلار، 69 دلار و … همه می‌توانند به طور رایگان از این ربات محبوب بهره ببرند.

شاید در آن زمان هیچ کس فکر نمی‌کرد تیم اندروید با این کار بتواند موفق شود. اگر شما یک تولید کننده بودید و می‌خواستید از یک سیستم عامل مخصوص موبایل مثلا Windows Ce بهره ببرید، باید هزینه‌های زیادی جهت صدور پروانه یا توسعه آن بپردازید.

اما یک سیستم عامل رایگان به طور جدی در هزینه‌های تولید کنندگان تلفن‌های همراه تاثیر گذاشته و باعث می‌شود تا قیمت نهایی محصول نیز کاهش پیدا کند. همین باعث شد تا اکثر تولید کنندگان اسمارت فون در جهان از این سیستم عامل بهره برده و آن را به عنوان اصلی‌ترین گزینه خود معرفی کنند.

  • هر کاربر اندروید باید از استیو جابز متشکر باشد

در بین سال‌های 2005 تا 2007، اندروید تنها یک رقیب را پیش روی خود می‌دید، کمپانی مایکروسافت که در آن زمان بزرگ‌ترین، ثروتمندترین و پیشرفته‌ترین شرکت بود.

در آن زمان که گوشی‌های موجود در بازار هر کدام از یک سیستم خاص بهره می‌بردند، مثلا موتورولا سیستم خاص خود را داشت، نوکیا سیستمی دیگر، سامسونگ به همچنین و … نوکیا اعلام کرد که این اسمارت فون‌ها می‌توانند از یک سیستم عامل واحد و یگانه استفاده کنند.

زمانی که استیو جابز در سال 2007 آیفون را معرفی کرد، اندروید متوجه شد که باید کار را از اول آغاز کند و محصولی را روانه بازار سازد که بتواند به راحتی به مقابله با iOS بپردازد. آن‌ها اگر خوب عمل نمی‌کردند سرگذشتی همانند بلک بری یا windows Ce پیدا می‌کردند.

steve_jobs

  • در سال 2007 اندروید بسیار هیجان انگیز تر از آیفون بود

بیشتر افراد گمان می‌کردند که اپل با عرضه آیفون و سیستم عامل خاصش، انقلابی را در زمینه تلفن‌های همراه به راه انداخته است، اما کاری که تیم اندروید در همان زمان انجام دادند بسیار هیجان انگیزتر بود.

اپل برای فعالیت هایش کاملا به iTunes وابسته بود، قابلیت‌های چند کاره قدرتمندی نداشت و حتی از انجام Copy و Past نیز بر نمی‌آمد! در مقابل اندروید راه متفاوتی را در پیش گرفت، آن‌ها سعی کردند تا سیستم عاملی را طراحی کنند که از بیشترین قابلیت‌های چند کاره پشتیبانی کرده و برای انتقال فایل هیچ نیازی به لپ‌تاپ یا کامپیوتر رومیزی نداشته باشد. همچنین آن‌ها سیستم عاملی را روانه بازار ساختند که تنها مختص اسمارت فون‌ها نبوده و بر روی هر گجتی قابل نصب بود!

به همین دلیل اپل با دشمن بزرگی روبرو شده بود!

تلفن‌هایی که در آن زمان تولید می‌شد اصلا زیبا نبودند! محصولاتی زشت و پلاستیکی با یک صفحه نمایش غیر لمسی کوچک! باید پذیرفت که آیفون برای اولین بار نگاه‌ها را تغییر داد و محصولی را روانه بازار ساخت که از فناوری‌های خاصی بهره می‌برد. بعدها اندروید نیز همان مسیر را طی کرد.

steve jobs

  • اندروید در فضا نیز کار می‌کند

در سال 2013 ناسا یک ماهواره کوچک فوق ارزان به نام PhoneSats که توسط اندروید کار می‌کند را به فضا پرتاب کرد.

این ماهواره کوچک هم اکنون به طور کامل ذوب شده است، اما phonesats توانست کار خود را به درستی انجام دهد و با ارسال عکس‌هایی از فضا نشان دهد که به راحتی می‌توان با استفاده از سخت افزارهای ارزان قیمت نیز کارهای سنگین را انجام داد.

در واقع PhoneSats از دو عدد HTC Nexus one و یک Samsung Nexus S ساخته شده بود. کل هزینه‌ای که برای ساخت این ماهواره پرداخت شده بود، 3500 دلار به ازای هر کدام از آن‌ها بود. هزینه ای باورنکردنی و فوق ارزان!

البته ناسا تنها سازمانی نبود که اقدام به پرتاب گوشی‌های اندرویدی به فضا نمود. در سال 2013 نیز شرکتی انگلیسی با همکاری کشور هند این عمل را در قالب ماهواره STRaND-1 انجام داد.

قلب تپنده این ماهواره یک عدد گوگل نکسوس وان بود!

phonesat 

9 در مورد “5 نکته جالب در مورد اندروید که تا به حال نمی‌دانستید!”

  1. گاهی دلم میگیره که هر وقت میام آی تی رسان با وجود مطالب جالب نظرات خیلی کمه چون سایت خوبیه.
    این افکت تصاویر رو بردارید خیلی بچه گانه و آزار دهنده ست.
    ممنونم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH