اولین گوشی که دارای سیستم تثبیت کننده تصویر (IS) بود!

دوربین به کار رفته بر روی اسمارت فون‌ها، در طول این سال‌ها پیشرفت‌های بسیاری داشته و روز به روز بهبود یافته‌اند؛ اما اکثر کاربران این پیشرفت را تنها در قدرت مگاپیکسلی آن‌ها می‌دانند و به آن توجه دارند.

LG-Viewty-Ku990-Fortus-Mobile-Phone-Review

این دوربین‌ها به ویژگی‌های دیگری نیز در طول این زمان مجهز شده‌اند، فوکوس خودکار، فیلتر تراکم رنگ، زوم اپتیکال و نهایتا سیستم تثبیت کننده تصاویر که امروزه بر روی 90 درصد از دوربین‌های موجود بر روی اسمارت فون‌های بازار وجود دارد.

اما به تازگی بر روی برخی از این دوربین‌ها، سیستمی به نام Image Stabilization تعبیه می‌شود که سازندگان بر رویش تبلیغ کرده و آن را بسیار پر رنگ می‌کنند. ولی باید بدانید این فناوری جدید نبوده و قبلا هم بر روی تلفن‌های همراه استفاده شده است.

این فناوری برای اولین بار بر روی یکی از محصولات ال‌جی به نام Viewty به کار برده شده است، محصولی که در سال 2007 وارد بازار شد. یکی از نکات مثبت این گوشی در هنگام فروش دوربین آن بود. Viewty علاوه بر سیستم IS از یک فلش زنون، سیستم فوکوس اتوماتیک و دستی، حساسیت ISO تا 800 واحد، یک دوربین 5 مگاپیکسلی با لنز Schneider-Kreuznach و رزولوشن موثر بهره می‌برد که در زمان خود فوق‌العاده بود!

سیستم IS این گوشی، یک قابلیت از نوع نرم افزاری بود. به بیان دیگر این گوشی برای حل مشکل لرزش دست، از سیستم خاص فیزیکی بهره نبرده و با استفاده از یک قابلیت نرم‌افزاری این مشکل را برای اولین بار حل کرده بود.

این موضوع تا سال 2012 که سیستم تثبیت کننده اپتیکال بر روی اسمارت فون‌ها قرار گرفت، بر روی هیچ محصولی استفاده نشده بود. این محصول نوکیا لومیا 920 بود که با یک دوربین 8.7 مگا پیکسلی و فناوری PureView و لنز کارل زایس عرضه شد.

lg-viewty-test lg-viewty-white-05 viewty-40157

23 در مورد “اولین گوشی که دارای سیستم تثبیت کننده تصویر (IS) بود!”

  1. دومین گوشی بود که داشتم،بسیار مقاوم،فیلم برداری فوق العاده برای زمان خودش،دوربین و صفحه نمایش عالی،ولی ولی ولی،سرعت زیر خط فقر…..
    اصن تو سرعت داغون بود…..
    ولی تو تنظیمات مخفیش می شد یکم دست کاریش کرد،تمش هم با مکافاتو هزار تا برنامه میشد تغییر داد
    ولی در کل خاطرات بسیار خوبی باش داشتم
    اینم بعنوان نکته آخر بگم که سیستم ضد لرزشش فلش رو از کار مینداخت و در کل چیز مزخرفی بود این ضد لرزش

  2. سلام
    این گوشی رو سال 88 گرفتم خداروشکر خوب کار کرده الانشم به عنوان گوشی دوم دارمش.
    دوربینش واقعا عالیه الانشم از خیلی از دوربینای گوشی های ارزون خوب عمل میکنه مخصوصا درپوش دوربین که خیلی تو تمیز موندن لنزش موثر بود.
    الن دیگه باتریش خرابه هروز باید بزنم شارژ. اما تاچش ضعیف عمل میکرد البته نسبت به گوشی های امروزی ها وگرنه اونموقش کلی ذوق مرگ میشدیم!!!
    منکه راضی بودم کلی باهاش عکس و فیلم خوب داریم

  3. من یه kp500 داشتم واقعا عالی بود. یا قابلیت مالتی تسکی که داشت هم زمان هم نیم باز میرفتم، هم بازی میکردم. ال جی واقعا کارش عالیه.

  4. ال جی ویژگی های خوبی رو گوشیاش میزاره.همین OIS کلی تو کیفیت عکسا تاثیر میزاره..حالا ما دست کم میگیریمش

  5. یادش به خیر
    پنجم ابتدایی بودم که پدرم مشکیشو 400تومن خرید اون زمان برای دستای من فبلتی بود اما الان نوت 4 هم دستم میگیرم اون حس رو ندارم یادش به خیر دور بینش عالی بود قلم هم داشت که با بند به گوشی وصل میشد

    گوشی خوبی بود البته فقط برای اسم
    بد بخت اون بد شانس هایی که خریدند همشون مشکل ضعف سی پی یو داشتن و مدام هنگ میکردن
    مال من یه بار افتاد زمین دیگه روشن نشد گارانتی نداشت و تعمیر شدنی هم نبود

    درود بر پلتفرم جاوا (به احترام جاوا همه گوشی ها یک دقیقه خاموش)

  6. آفرین به ال جی تا اونجایی که من میدونم ابداع کننده سیستم OIS هم خود ال جی بوده ودر حال حاضر نمونه پیشرفته ترش که OIS+ باشه تو دوربین G3 بکار رفته

  7. ایمان عزیزی

    بهترین و جالبترین سیستم این گوشی تو زمان خودش فیلم برداری فریم بالا با نرخ 120 fps بود، خودم با این گوشی فیلم های جالبی ثبت کردم.
    واقعا دوربین خوبی داشت.

    1. ایمان عزیزی

      بله ولی قلم داخل گوشی نمیرفت، بوسیله یه بند به قسمت بند آویز گوشی وصل میشد. چیز قشنگی بود

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH